Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- کنسرت ارکستر سمفونیک تهران با اجرای "کجایید ای شهیدان خدایی" و قطعاتی به یاد مردم زلزله زده کرمانشاه شبی خاطره انگیز را در تالار وحدت برای مخاطبان رقم زد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، ارکستر سمفونیک تهران و ارکستر جوانان جهان به رهبری شهرداد روحانی و دامیانا جورانا با همراهی گروه کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان شب گذشته در تالار وحدت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این کنسرت با حضور انبوه جمعیت مردم، اساتید عرصه موسیقی به ویژه مهمانان خارجی از کشورهای مختلف و حضور دو مهمان ویژه یعنی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی مرادخانی معاونت امور هنری این وزارتخانه همراه بود.


در ابتدای این کنسرت دامیانا جورانا پس از حضور نوازندگان در جایگاه خود، وارد سالن شد و پس از خوش آمدگویی، بیان چگونگی همکاری با گروه نوازندگان و آرزوی برنامه ای جذاب برای مخاطبان اجرای خود را شروع کرد.

بعد از اجرای 3 قطعه توسط نوازندگان و ماریانا جورانا، گروه کر وارد صحنه شد و اجرای قطعات در ادامه با ترکیب گروه کر و گروه نوازندگان در کنار هم ادامه پیدا کرد. البته در این بین برخی قطعات نیز مثل 3 قطعه اول برنامه تنها با گروه نوازندگان انجام می شد.



دامیانا جورانا 11 قسمت را به همراه گروه کر ارکستر سمفونیک تهران با نام گلوریا از آنتوان ویوالدی و کنسرتو برای 2ویلن در ر مینور از یوهان سباستیان باخ را برای مخاطبان اجرا کرد.

دارنده مدال و سپر نقره ای از رئیس جمهور ایتالیا در پایان اجرای خود از حضور مخاطبان و گروه نوازندگان و کر تشکر کرد و اجرا را حاصل تلاش گروهی خواند.



در ادامه این کنسرت شهرداد روحانی روی صحنه حاضر شد و بعد از تشکر از حضور مخاطبان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در بروشور داده شده به حضار دو قطعه "آوار" و "قطره های باران" که دوست داشتیم به یاد مردم کرمانشاه اجرا شود نوشته نشده است و اکنون شما را  به دیدن و شنیدن این قطعات دعوت می کنیم.

در ادامه روحانی این جملات را به زبان انگلیسی برای مهمانان خارجی حاصر در سالن نیز بیان کرد.

بعد از اجرای آوار و قطره های باران اجرای "باغ ایرانی" با حضور ماکان خویی نژاد به عنوان سولیست توسط گروه ارکستر اجرا شد.



آخرین قطعه ای که توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی اجرا شد؛ قطعه "کجایید ای شهیدان خدایی" بود که با ورود گروه کر در روی صحنه و قرار گرفتن در جایگاهشان آغاز شد.

این قطعه در مقابل آهنگساز اصلی این اثر هوشنگ کامکار که در سالن حاضر بود اجرا شد و روحانی نیز این هنرمند پیشکسوت را به حضار معرفی کرد.

پیمان شامی و عرفان شریف زاده "ویلن یک"، احسان شامی، پویا ده دلاری و موژان میرزایی "ویلن دو"، طناز استاد بیگی و مهدی منادی "آلتو"، ماکان خویی نژاد، بهرنگ معتمدی و شهرزاد مجد "ویلنسل"، مهدی کلانتری" کنترباس"، افیک متوسیان، پریا رباط سرپوشی، سلماز جوان بخت، نیلوفر لطف آور، مهناز حیدری، الهه سادات موسوی، آذین فولادوند، مریم جلالی کندی، صبا یاوری، غزال مرتضایی شمیرانی، سمیه خواسته و فاطمه نوروزی "سپرانو"، سمیرا محسنی، مینا جعفری، تینا حیدری، سالومه سید کشمیری، صدف بهرام جاویدی، شهرزاد اصلانی، فهیمه قنبری و سمیه کنعانی "آلتو"، حسین عطری، میلاد بیکدلو، احمد عشقی، علی مسیبی، علی رضا ترکمان و امیرحسین جم "تنور"، جعفر عسگری، آرش حق گو، الیاس بهشتیان، نوید یزدانیان، جواد مرادیون، بهرام الله وردی و علیرضا عابدی "باس" اعضای تشکیل دهنده این ارکستر بودند.



در پایان اجرای ارکستر سمفونیک تهران شهرداد روحانی از دامیانو جورانا و رازمیک اوحانیان دعوت کرد تا روی صحنه حاضر شوند که مورد تشویق حضار در تالار قرار گرفتند.

کنسرت شب گذشته در تالار وحدت با اهدای دسته گل به سه رهبر ارکستر سمفونیک توسط سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پایان رسید.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ کسری حاجی‌زاده خواننده، آهنگساز، تهیه کننده، مدیر هنری و مدیر شرکت فرهنگی و هنری «نوای هنر آرنا» است. وی از کودکی شروع به آموزش موسیقی و پیانو کرد و پس از یادگیری و اجرای چندین کنسرت هنرجویی علاقه‌مند به آواز شد. پس از فراگیری آواز کلاسیک و پاپ به عضویت گروه کُر و ارکستر «آوای شفق» درآمد و در چندین کنسرت در تالار وحدت، تالار اندیشه، سالن محک، ایوان شمس و … حضور داشت.

او همچنین به عنوان مدیر هنری سابقه همکاری با شبکه‌های مختلف تلویزیونی و همچنین برنامه تلویزیونی «باهمستان موسیقی» را دارد و در تولید و انتشار چندین هزار قطعه موسیقی به عنوان مدیر تولید و مدیر پخش نقش بسزایی داشته است. با این هنرمند گفت‌وگویی انجام دادیم از نظرتان می‌گذرد:

کمی درباره مشکلات گروه کُر در ایران صحبت کنید.

مشکلاتی که درباره هنر در ایران وجود دارد فقط مختص به گروه‌های کُر نیست ولی بیشترین مشکلات مختص گروه‌های کر و ارکستر‌ها است. مگر می‌شود از هیچ سمت حمایتی از این گروه‌ها نشود؟ آنقدر بی تفاوتی به گروه‌های کُر و ارکستر‌ها شده است که بیشتر آنها تعطیل شده‌اند و دیگر کسی تمایل به همکاری ندارد و ترجیح می‌دهند یا در گروه‌های پاپ فعالیت کنند یا به کار‌های غیر از موسیقی بپردازند. متاسفانه نه حمایت از سوی ارگانی صورت می‌گیرد و نه اطلاع رسانی درستی از این گروه‌ها می‌شود در نتیجه انگیزه‌ای برای اعضای این گروه‌ها نمی‌ماند.

مخاطب امروز با کنسرت‌های گروه کُر ارتباط برقرار می‌کند؟

مخاطب امروز پذیرای چیزی است که آن را ببیند. وقتی کسی غذایی را نه هرگز دیده و نه هرگز خورده معلوم است که پذیرای آن نمی‌شود. تمام تبلیغات، تمام سالن‌ها و تمامی رسانه‌ها تمایل زیادی برای نشان دادن این گروه‌ها ندارند، چون سال‌های سال است که فقط به موسیقی پاپ اهمیت داده شده و درآمد بالایی از این راه دارند. انگار موسیقی پاپ انحصار موسیقی ایران شده است. نه فقط گروه‌های کر بلکه ما در چند سال اخیر تبلیغاتی از اجرا‌های سنتی، گروه‌های بانوان و دیگر گروه‌ها هم نمی‌بینیم.

چه مخاطبانی جذب این کنسرت‌ها می‌شود؟

متاسفانه الان مخاطبانی که عاشقانه این فضا را دوست دارند یا از قدیم با این گروه‌ها آشنا بودند فقط مخاطب این کنسرت‌ها هستند. مشکل ما ریشه‌ای است و زمان می‌برد تا حل شود. آموزش‌هایی که در فضای مجازی داده می‌شود به این مشکلات دامن زده است. بیشتر اساتیدی که واقعا سواد بالایی در موسیقی دارند بیکار نشسته اند تا عده‌ای با آموزش‌های تجربی بدون اصول این مشکلات را بیشتر کنند.

در کشور‌های دیگر به چه صورت است؟

بر خلاف ایران در کشور‌های اروپای غربی از دوران رنسانس با این فضا آشنایی دارند و در کلیسا‌ها گروه‌های کر فعالیت داشتند و آواز‌های مذهبی اجرا می‌کردند و در دوران باروک به اوج خودش رسید. علاوه بر آن وقتی از دوران کودکی در مدارس موسیقی تدریس می‌شود همه افراد گوش موسیقیایی دارند و درست را از غلط به راحتی تشخیص می‌دهند. برای همین است که خوانندگان آنها همه بسیار کوک و ژوست اجرا می‌کنند، چون مردم به راحتی فالش خواندن خواننده را متوجه می‌شوند. علاوه بر تمامی این جریانات مردم تصمیم می‌گیرند که چه نوع موسیقی را گوش دهند نه اینکه برای آنها تصمیم گرفته شود.

آیا ارکستر و گروه کر در ایران با شکست مواجه شده است؟

هنر همیشه راه خودش را پیدا می‌کند و یک زمانی تاریخ انقضای این موسیقی‌های بی سر و ته هم تمام می‌شود، اما با سیاست‌های گرفته شده در ارتباط با ارکستر‌ها و گروه‌های کر فعلا دچار یک خفقان بزرگی شدیم که امیدوارم به زودی با حمایت مسئولین از این بحران بزرگ عبور کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • طرح باک پُر در مرز پرویزخان به صورت رسمی از روز شنبه اجرا می شود
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • موسیقی ایران به پاپ منحصر شده است/ تاریخ انقضای موسیقی‌های بی سر و ته تمام می‌شود