Web Analytics Made Easy - Statcounter

جامعه > آموزش - ایسنا نوشت: وزیر آموزش و پرورش ضمن اشاره به اشکالات موجود در کتاب‌های درسی، انجام اصلاحات در این زمینه را نیازمند زمانی حدود ۲.۵ ساله دانست.

سید محمد بطحایی اظهار کرد: برنامه جامع نیروی انسانی کشور آماده شده است و به‌زودی ارائه خواهد شد. علی‌رغم چالش نیروی انسانی که با آن مواجه هستیم، برنامه‌هایی برای جبران این کمبود در دست اقدام داریم که ما را از نگرانی بیرون می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه دارد برای سال‌های تحصیلی آینده آموزگاران خود را در زمینه‌های گوناگون فراهم و آماده کند.

بطحایی در مورد خرید خدمات آموزشی خاطرنشان کرد: خرید خدمات به غیر از مناطقی که امکان تاسیس مدارس نداشتیم در دیگر مدارس و فعالیت‌های آموزشی ممنوع است. با این حال خرید خدمت در سال آینده به جز حوزه آموزش، در دیگر زمینه‌ها با شتاب بیشتری انجام خواهد گرفت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: از حیث اعتبارات در زمنیه خرید این خدمات، در بودجه سال ۱۳۹۷ اعتبارات مناسبی به آن اختصاص داده خواهد شد. همچنین این اعتبارات خدماتی برای اردوگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، پژوهش‌سراها و بخش‌های ادرای هزینه خواهد شد.

بطحایی توضیح داد: من در مورد نحوه فراهم‌کردن معیشت آموزگاران صحبتی نمی‌کنم؛ چراکه مورد اعتراض همکاران من قرار می‌گیرد.

وی در ادامه درباره محتوای کتاب‌های درسی و همچنین سند ۲۰۳۰ خاطرنشان کرد: کتاب‌های درسی ما ارتباطی با سند ۲۰۳۰ ندارند. در مورد اشکالات برنامه‌های درسی در سازمان پژوهش که متولی این کتاب‌هاست، اقدامات جدی شروع شده است. وجود مشکلات و موانع موجود در کتاب‌های درسی نیازمند اصلاحاتی است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در واقع بر اساس انتظاراتی که رئیس جمهور از حوزه برنامه‌های درسی دارد، تلاش داریم تا بتوانیم انتظارات را برآورده کنیم. در این راستا باید توجه داشت که اعمال اصلاح در کتاب‌های درسی زمان بسیاری را می‌برد و ما هر زمانی که بخواهیم کتاب‌های درسی را اصلاح کنیم، زمانی در حدود دو سال و نیم نیازمند است. روند این کار کند است، اما این کار را آغاز کردیم.

۴۷۴۷

کلید واژه‌ها : سیدمحمد بطحایی - وزارت آموزش و پرورش - معلم - معلمان - کتاب درسی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۳۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟

آفتاب‌‌نیوز :

 ثبت‌نام کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی آمادگی۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول۳ (استثنایی)، اول تکمیلی (استثنایی)، دوم تا ششم، هشتم و نهم، یازدهم و دوازدهم از چند روز پیش آغاز شد.

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی از طریق سامانه irtextbook.ir انجام می‌شود. در سمت چپ صفحه گزینه «ورود دانش‌آموزان» را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود نیاز است که کد ملی و سری شناسنامه دانش‌آموز را وارد کنید. 

اکنون وارد سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی شدید. در این صفحه، شما گزینه‌های متعددی، چون «مشخصات من»، «ثبت سفارس»، «مشاهده سفارش» و «مشاهده تراکنش‌ها» را می‌بینید.

در بخش مشخصات من، اطلاعات فردی، اطلاعات تحصیلی و محل تحصیل دانش‌آموز از سامانه سیدا دریافت شده است؛ لذا در صورت وجود مغایرت در هر بخش از اطلاعات، والدین باید به مدرسه محل تحصیل خود مراجعه کنند. 

با کلیک روی منوی «ثبت سفارش»، مراحل سفارش و خرید کتا‌ب‌های درسی آغاز می‌شود. در این بخش اطلاعات مدرسه دانش‌آموز را مشاهده می‌کنید سپس سامانه به صورت هوشمند بسته آموزشی مناسب برای سال تحصیلی جدید شما را نمایش می‌دهد. پس از انتخاب درگاه پرداخت اینترنتی بانک، روی دکمه «ثبت و ادامه» کلیک کنید.

پس از ورود به درگاه بانک، شماره کارت، رمز دوم، کد اعتبارسنجی دوم (CVV۲)، تاریخ انقضای کارت و کد امنیتی را وارد کنید و سپس روی دکمه «پرداخت» کلیک کنید. سامانه بانک، اطلاعات مبلغ واریزی و شماره پیگیری بانک را نمایش می‌دهد. اطلاعات را بررسی کنید در صورت اطمینان از صحت اطلاعات، برای ادامه روی دکمه تکمیل فرآیند کلیک کنید تا بانک عملیات بانکی را انجام و اطلاعات آن را به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی ارسال کند.

در بخش مشاهده صورتحساب هم می‌توانید، صورتحساب سفارش، نمایش داده می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی می‌کنیم سال آینده کمبود نیروی انسانی نداشته باشیم
  • پایان چالش کمبود معلم از مهرماه امسال
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • استاندار مرکزی: آموزش فنی و حرفه‌ای راه نجات کشور است
  • ثبت سفارش کتاب درسی چگونه است؟
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • کماکان سیستان و بلوچستان نیازمند توجه ویژه خیرین است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • سربازان همچنان در انتظار صدور بخشنامه برای جذب سرباز معلم