Web Analytics Made Easy - Statcounter

آژانس پناهندگان سازمان ملل از ادامه فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار به سوی مرزهای بنگلادش خبر داده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، آژانس پناهندگان سازمان ملل روز پنجشنبه اعلام کرد که آوارگان روهینگیا به فرار از میانمار به سوی بنگلادش همچنان ادامه می دهند و این در شرایطی است که دو کشور ماه گذشته یک جدول زمان بندی شده را تنظیم کردند که به آوارگان روهینگیا اجازه می دهد تا به خانه و کاشانه خود بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس پناهندگان سازمان ملل افزود: تعداد آوارگانی که در حال ورود به بنگلادش هستند، با کاهش روبرو شده ولی از اواخر اوت تاکنون بیش از 625 هزار مسلمان روهینگیا وارد بنگلادش شده اند. طی ماه گذشته این تعداد به 30 هزار نفر و طی هفته گذشته نیز به حدود 1500 نفر رسیده است.

کیلی کلمنتس معاون کمیسر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در این باره تاکید کرد: وضعیت اضطراری پناهجویان در بنگلادش، یک بحران به سرعت در حال افزایش در جهان به شمار می رود. شرایط در استان راخین میانمار به گونه ای نیست که بازگشت ایمن و مناسب آوارگان روهینگیا را تضمین کند، آوارگان هنوز در حال فرار هستند.

بنگلادش و میانمار در ماه نوامبر به توافق رسیدند تا مسلمانان روهینگیا طی 2 ماه به استان راخین بازگردند.

میانمار مسلمانان روهینگیا را به عنوان یک گروه قومی و قبیله ای به رسمیت نمی شناسد و آنها را فاقد صلاحیت لازم برای حقوق شهروندی می داند. دولت میانمار آنها را بنگالی می خواند و معتقد است که آنها مهاجران غیرقانونی هستند.

زید رعد الحسین کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در سخنانی تاکید کرد: مسلمانان روهینگیا هنوز در حال فرار از استان راخین میانمار هستند و نمی توان جنایت نسل کشی توسط نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان روهینگیا را رد کرد.

آمریکا و سازمان ملل این اقدامات خشونت آمیز ارتش میانمار را پاکسازی قومی دانسته اند.

انتهای پیام /

R1036247/P36439/S8,87,92,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۵۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احکام دین باید در اجتماع جاری شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی دربانی در خطبه‌های نماز جمعه چهارباغ با اشاره به اینکه ۱۷ شوال سالروز جنگ احزاب یا غزوه خندق است، گفت: طبق نقل تاریخی، ۱۰ هزار نفر به همراه ۶ هزار شتر و اسلحه خواستند مقابل پیامبر بایستند تا اثری از اسلام باقی نمانَد و در مقابل تعداد کمی از مسلمانان (سه هزار نفر) روبروی آنها ایستادند اما نتیجه جنگ، به نفع مسلمانان و اموال تجاری فراوانی نصیب آنها شد.

وی مطرح کرد: دهم اردیبهشت سالروز آغاز عملیات بیت المقدس است؛ در این عملیات بیش از هشت لشکر و ۵۰ تیپ از دشمن حضور داشتند اما رزمندگان ما با تعداد کمتری موجب آزادسازی خرمشهر، هویزه و جاده اهواز شدند. روز ملی خلیج فارس نیز که به دلیل اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز به این عنوان نامگذاری شد، عنایت دیگری از خدا برای تمامیت ارضی بود. هر جا برای خدا قیام کنید او، حافظ و مراقب است.

امام جمعه چهارباغ با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری بیان کرد: دشمن با خباثت، اسلام را مورد هدف قرار می‌دهد و در همین راستا متفکران انقلاب اسلامی را شناسایی و ترور کرد که آیت‌الله مطهری یکی از آنها بود. وی ایدئولوژی انقلاب را ترسیم کرد و مغز متفکر انقلاب بود که به دست دشمن به شهادت رسید و سالروز شهادت او به نام روز معلم نام گرفت.

حجت‌الاسلام دربانی عنوان کرد: هفته پیش‌رو، آغاز فتح اندلس به عنوان یک جریان مهم تاریخی توسط مسلمانان است. مسلمانان هشت قرن در اندلس حکومت کردند و دانشمندان بزرگ اندلسی پدید آمدند، اما دشمن برای بازپس‌گیری اندلس، با ایجاد بی‌بندوباری و هرزگی جوانان اندلسی و جنگ‌های ملوک الطوایفی، اسلام را تضعیف و مسلمان‌ها را بیرون کرد و اکنون همین کار را با کشورهای مسلمان می‌کند.

وی در رابطه با موضوع عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: حجاب مسئله اصلی نیست، دروازه ورود بی‌بند و باری است. دشمن به بی‌حجابی قناعت نخواهد کرد و آرام آرام اقدام به دین‌زدایی کامل خواهد کرد. طبق فرمایش مقام معظم رهبری، باید احکام دین در اجتماع جاری شود اما برخی مسؤولان هنوز توجیه نیستند.

امام جمعه چهارباغ ضمن قدردانی از اجرای طرح نور نیروی انتظامی متذکر شد: چرا دستگاه‌های اجرایی از این طرح حمایت نمی‌کنند؟ چرا مسائل فرهنگی حجاب پیگیری نمی‌شود؟ نیروی انتظامی یکی از ده‌ها اقدام شایسته حجاب را به تنهایی انجام می‌دهد، امور تکمیل کننده آن کجاست؟ چرا اصناف و ادارات به طور جدی ورود نمی‌کنند؟ حجاب، مسئله مهمی است.

حجت الاسلام دربانی ضمن انتقاد از بازیگران و بازیکنانی که رسماً دین را به سخره گرفته‌اند، اظهار کرد: بازیکن تیم فوتبال، هوادار بی‌حجاب را در آغوش می‌گیرد و هوادار دیگری از جنس مذکر را که به او نزدیک می‌شود با کوبیدن بر سینه‌اش رد می‌کند؛ این‌ها مایه فساد و عامل تخریب جوانان ما هستند.

وی با اشاره به روز شوراها و با بیان اینکه نقش مهم شوراها برنامه‌ریزی، نظارت و تسریع امور و خدمت به مردم است، آنها نباید دچار حاشیه شوند و لازم است به وظیفه خود عمل کنند، کارگران را موجب آبادی و سرافرازی و قدرت این کشور دانست و تاکید کرد: کارگران قشر ضعیفی هستند که نادیده گرفته می‌شوند اما خلق پول و ثروت می‌کنند. طی مراسمی از کارگران نمونه تجلیل خواهیم کرد.

کد خبر 6089240

دیگر خبرها

  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • ثبت ۲۹ هزار سوت زنی فرار مالیاتی فقط برای پزشکان
  • زمانیکه مسلمانان کاخ سفید را به مسجد تبدیل کردند! | فیلم
  • سقوط اندلس با یک تار مو
  • ال نینو و موج گرما آسیا را سوزانده است
  • موج گرما صد‌ها میلیون نفر را می‌سوزاند!
  • دیدار مدیران کل امور اتباع و فنی و حرفه‌ای استان قزوین
  • احکام دین باید در اجتماع جاری شود
  • بازدید معاون مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا از یزد
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی