Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بسیج واکسیناسیون برای تزریق واکسن آنفلوانزا در مناطق زلزله زده شکل گرفته و جمعیت هدف ما شامل مادران باردار، افراد مسن، افراد دارای بیماری زمینه ای و بیمارانی که ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، این واکسن را دریافت می کنند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،ابراهیم شکیبا  با بیان اینکه تمام خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده، فعال هستند،گفت: علاوه بر ارائه خدمات در این مراکز، تیم های سیار بهداشتی به صورت ده گردشی در مناطق روستایی زلزله زده حضور می یابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مقدمات آغاز عملیات اجرایی ساخت خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی در حال انجام است و نقشه های این مراکز تهیه و آماده عقد تفاهم نامه با خیرین سلامت هستیم که ساخت 62 خانه بهداشت و 22 مرکز بهداشتی و درمانی شهری و روستایی تخریب شده در زلزله، با سرعت آغاز شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه در مناطق زلزله زده هیچ اپیدمی و همه گیری بیماری وجود نداشته است، اظهار داشت: سلامت آب آشامیدنی در مناطق زلزله زده به دقت، کنترل و بررسی می شود و آب آشامیدنی شهرهای سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی سالم است اما آب برخی روستاها، با مشکلاتی همراه است که گزارش های آن را به سازمان آب و فاضلاب روستایی کرمانشاه اعلام کرده ایم.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۷۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی

امیرحمزه خزایی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) در اردوی راویان پیشرفت در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران کرمانشاه، گفت : سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص)، در پروژه آبرسانی به هفت مجتمع روستایی و در سطح مناطق شهری، در حوزه شرقی استان در کنار سایر رده‌های نیروی زمینی قرارگاه نجف اشرف اقدام به آبرسانی برای مناطق محروم استان کرمانشاه کرده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) با اشاره به میزان درصد پروژه‌های آبرسانی در دستور کار سپاه استان، عنوان کرد: پروژه‌های آبرسانی تا به امروز بالغ بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و طی یک قرارداد ۳۰ ماهه توانستیم از اوایل سال ۱۴۰۱، آبرسانی به مناطق محروم را شروع کنیم که در مجموع ۱۹۳ کیلومتر خط انتقال آب به مناطق هدف‌گذاری شده است.

خزایی در رابطه با روند اجرای طرح‌های جانبی آبرسانی و آمار روستا‌های بهره‌مند شده از آب مصرفی، اذعان کرد: در کنار اجرای پروژه‌ها، ساخت ۵۱ مخزن و ۱۵ ایستگاه پمپاژ از دیگر خدماتی بوده که در کنار پروژه اصلی آبرسانی انجام شده است و با تکمیل و پایان این مرحله از پروژه‌ها، بالغ بر ۹۰ روستا در مناطق شرقی استان، از آب شرب خانگی بهره‌مند خواهند شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه استان بیان کرد: یکی از خدماتی که سازمان بسیج سازندگی توانسته در کنار دولت و در راستای حمایت از خدمات دولت به مردم ارائه دهد، موضوع خدمات عمرانی از جمله: مشارکت در ساخت ۲۰۰ باب منزل مسکونی با کمک سازمان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن، انجام ۳۰ کیلومتر آسفالت راه روستایی و بین مزارع در سطح استان، ۶۴ هزار متر مربع ایزوگام منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌ها است، که به صورت کلی یک هزار و ۳۴۱ پروژه عمرانی اعم از ساخت و مرمت منازل نیازمندان، مساجد و غسالخانه‌های روستایی، خدماتی بوده که توسط بسیج سازندگی طی این دو سال گذشته انجام شده است.

خزایی خاطرنشان کرد: در راستای خدمات عمرانی سازمان بسیج سازندگی، در مجموع مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما علاوه بر خدمات عمرانی، بسیج سازندگی خدمات غیر عمرانی را نیز انجام داده است، از جمله: توزیع بیش از ۷۵۰ هزار بسته معیشتی، ۵۶ هزار بسته آموزشی و کمک آموزشی دانش‌آموز، توزیع یک هزار و ۵۰۰ سری جهیزیه به نوعروسان جامعه هدف و کمک به آزادسازی یک هزار و ۷۰۰ زندانی مالی در بند که عموما کسانی بودند که جرمشان صرفاً بحث محکومیت مالی بود و این عزیزان را با کمک خیرین به آغوش خانواده‌شان رساندیم.

وی در ادامه با اشاره به دیگر خدمات بسیج سازندگی استان کرمانشاه افزود: با توجه به آمار بالای بیکاری در استان کرمانشاه، ایجاد اشتغال برای بیش از ۳ هزار جوان جویای کار در سطح استان و توزیع بیش از ۹ هزار متر فرش در مساجد روستایی در سطح استان از خدمات سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه است که می‌توان به آنها اشاره کرد.

خزایی تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه آغاز فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم، از این عزیزان درخواست داریم که به گروه‌های جهادی بسیج سازندگی در شهرستان‌ها و نواحی مراجعه کنند و در این خدمت‌رسانی که ذوق و علاقه خاصی را به دنبال دارد، شرکت کنند چرا که معتقدیم فعالان جهادی به مراتب برای این خدمات‌رسانی‌ها بیشتر از کسی که از خدمات بهره‌مند می‌شوند، لذت می‌برند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • بهره مندی بیش از ۹۰ روستا در مناطق شرقی کرمانشاه از آب شرب خانگی
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • ۱۳ میلیارد تومان خدمات ارائه شده توسط سازمان بسیج جامعه پزشکی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • کشف ۸۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش‌های غیربهداشتی و غیرقابل مصرف دام و طیور
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • کشف و ضبط بیش از ۴ تن لبنیات سنتی غیربهداشتی در کرمانشاه
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده