Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@12:43:53 GMT

یک هزار و 482 داوطلب سلامت در کاشان فعال هستند

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۴۷۲۱

یک هزار و 482 داوطلب سلامت در کاشان فعال هستند

به گزارش ایرنا، دکتر سید علیرضا مروجی روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی داوطلب (5 دسامبر) در گفت وگو با خبرنگاران، داوطلبان سلامت را رابط بین نظام سلامت و جامعه دانست و اظهار کرد: رابطان سلامت زیر نظر کارشناسان بهداشتی 80 واحد بهداشتی این دو شهرستان فعالیت می کنند.
وی افزود: یک هزار و 400 نفر از داوطلبان سلامت ایرانی و بقیه تبعه افغانستان هستند که 45 درصد از خانوارهای شهرستان های کاشان وآران و بیدگل را زیر پوشش قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان افزود: داوطلبان سلامت همواره برای اجرای طرح های ملی و منطقه ای، پژوهشی و اجرای برنامه های تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت مشارکت و همکاری گسترده دارند.
به گفته وی فعالیت داوطلبان سلامت از سال 72 در دانشگاه علوم پزشکی کاشان آغاز شده است.
وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف برطرف کردن مشکلات بهداشتی حاشیه نشینان شهری وروستایی درسال 1369 برنامه داوطلبان سلامت با عنوان «رابطان بهداشت» در جنوب تهران و حاشیه شهرهای بزرگ کشور از جمله تبریز، شیراز و اصفهان را آغاز کرد.
این برنامه در مناطقی که شبکه بهداشت و درمان به علت گسترش بی رویه جمعیت شهری کمترین پوشش مراقبت های بهداشتی را برای گروه های آسیب پذیر جامعه شهری داشت، انجام می شد.
هم اکنون بیش از یکصد هزار نفر رابط بهداشت در شهر و روستاهای سراسر کشوربا نظام سلامت همکاری می کنند.
شهرستان های کاشان و آران و بیدگل به ترتیب با 365 هزار نفر و 100 هزار نفر جمعیت از خدمات بهداشتنی درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان بهره مند هستند.
5 دسامبر (15 آذر) روز جهانی داوطلبان سلامت نامگذاری شده است.
6136 /6022 خبرنگار: یوسف صائب - انتشار دهنده : عمادی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۴۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران

به گزارش خبرنگار مهر، بهرام عین اللهی عصر امروز در بیست و پنجمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی، هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری و ششمین جشنواره دانشجویی ایده های نوآورانه آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از توفیقات بزرگ ما در ساختار نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران و تاکید بر تعامل برای دستیابی به یکپارچگی، ادغام نظام ارائه خدمات سلامت و نظام آموزش علوم پزشکی بود، نظام سلامت در جمهوری اسلامی ایران یکی از دستاورد های عظیم انقلاب اسلامی است که با ادغام با نظام آموزش و پژوهش در علوم پزشکی یک الگوی منحصر به فردی را در راستای پاسخگویی به نیاز های جامعه و مردم میهن عزیز اسلامی مان ارائه کرده است.

وی افزود: اهداف اصلی نظام آموزش علوم پزشکی ادغام یافته در نظام سلامت افزایش ظرفیت تربیت دانشجو، افزایش تعداد دانشکده ها، افزایش تعداد اعضای هیات علمی، افزایش تعداد تخت های آموزشی، افزایش تماس دانشجو با جامعه، افزایش حضور دانشجو در محیط ارائه خدمات و طرح مسائل سلامت در آموزش است.

عین اللهی افزود: راهبردهای اصلی نظام آموزش علوم پزشکی مبتنی بر نیازهای جامعه و مسائل جامعه و صلاحیت جامعه است.

وزیر بهداشت افزود:هماهنگی های وزارت بهداشت با بنیاد نخبگان در خصوص جذب نخبگان بدون فراخوان در دانشگاه علوم پزشکی کشور با هدف ایجاد انگیزش و ماندگاری نخبگان برای آموزش علوم پزشکی کشور حرکتی با خروجی مفید بود.

وی افزود: افزایش ۸۰۰درصدی حق الزحمه دستیاران تخصصی و فوق تخصصی در دولت مردمی یکی از کارهایی بود که وزارت بهداشت برای افزایش انگیزه و امید آفرینی انجام داد.

عین اللهی تدوین آیین نامه تسهیل و افزایش مدت زمان مرخصی زایمان و ایجاد تسهیلات جهت مادران باردار در دوران دستیاری را نیز برخی دیگر از اقدامات وزارت بهداشت در راستای افزایش امید و انگیزه به دستیاران عنوان کرد.

در پایان این مراسم گروه های برتر جشنواره شهید مطهری و اساتید برتر دانشگاه های علوم پزشکی تقدیر شد.

کد خبر 6094628

دیگر خبرها

  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در آزمون دستیاری پزشکی
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین آزمون دستیاری پزشکی
  • پرداخت «فوق العاده خاص» کارکنان نظام سلامت از سال جاری
  • اقدامات وزارت بهداشت برای افزایش امید و انگیزه دستیاران
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه