Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - معاون صادرات و امور بین الملل گروه سایپا ارزش کل صادرات گروه خودروسازی از ابتدا تاکنون را نزدیک به یک میلیارد و 200 میلیون دلار اعلام کرد و گفت: در این سالها نزدیک به 230 هزار دستگاه خودرو به حدود 40 بازار هدف صادراتی صادر شده است.

به گزارش روز جمعه ایرنا از سایپا، محسن دستخوش جوان اضافه کرد: برنامه های جدید گروه سایپا در امر طراحی و تولید محصول قابل رقابت، توسعه صادرات را در پیش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به انتخاب سایپا به عنوان صادرکننده نمونه در خودرو و قطعات یدکی، افزود: گروه خودروسازی سایپا در دو دهه گذشته هشت مرتبه صادرکننده نمونه ملی کشوری، 2 مرتبه صادرکننده ممتاز کشوری و 3 مرتبه متوالی صادرکننده نمونه استانی شده است.
معاون صادرات سایپا گفت: برنامه ریزی های صادرات از سال های 82 و 83 آغاز شده است و از سال 88 به ثمر نشسته و ریل موفقیت در ارسال محصولات گروه سایپا به بازارهای جهانی همواره ادامه دارد.
وی اظهار کرد: اگرچه تحریم ها در سال های گذشته بر موفقیت های صادرات سایپا اثراتی داشته ولی ظرفیت های صادراتی سایپا کم نشده است و صرفا برخی مواقع بر نتایج صادراتی تاثیرگذار بوده است.
به گزارش ایرنا، منصور معظمی معاون وزیر صنعت پیش از این تصریح کرد: همه قراردادهای خودرویی ایران با کشورهای دیگر که در دوران پسابرجام به امضا رسید، صادرات گرا هستند.
گزارش های حاکی از این است که در سال های گذشته شاهد روند افزایشی تیراژ و رونق در صنعت خودروی کشور بودیم به طوری که تولید خودرو از حدود 750 هزار دستگاه در سال 92، پارسال به یک میلیون و 350 هزار دستگاه افزایش یافت و مطابق برنامه ریزی های انجام شده امسال به یک میلیون و 600 هزار دستگاه افزایش خواهد یافت.
اخبار اقتصادی ایرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*9189 *1569
خبرنگار: اسماعیل داودی** انتشار: علی حبیبی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۴۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق

سهراب کمری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: مرز بین المللی مهران از بین ۳۸ گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری رتبه نهم صادرات کالا را به خود اختصاص داد.

سرپرست گمرکات استان گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون و ۱۱۹ هزار دلار کالا از مرز مهران به کشور عراق صادرشده است و پیش بینی می‌شود این میزان امسال به ۳ میلیارد دلار افزایش یابد.

کمری افزود: روزانه ۷۰۰ کامیون کالا در این مرز تردد می‌کنند.

وی اضافه کرد: بیشتر کالاهای صادراتی، میوه و تره بار، محصولات پلاستیکی، وسایل سرمایشی و گرمایشی، تولیدات نیروگاهی، مصالح ساختمانی و آهن آلات است.

مسیر ۱۰ کیلومتری شهر مهران به سمت مرز، این روزها مملو از کامیون‌هایی است که تولید ایرانی را به کشورعراق صادرمی کنند.

کد خبر 6100152

دیگر خبرها

  • افزایش ۶۵ درصدی صادرات سیر/ روسیه مقصد نخست صادرات سیر خشک
  • صادرات ۱۷ میلیون شاخه‌ گل نرگس از لرستان
  • برنامه ریزی برای صادرات ۳ میلیارد دلار کالا از مرز مهران به عراق
  • رشد ۹۸ درصدی صادرات کالاهای اظهارشده در گمرک خسروی
  • رشد ۱۷ درصدی صادرات گمرکات کرمانشاه
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • استقبال مردم بلاروس از محصولات گروه سایپا
  • ۵٫۶ میلیارد دلار ارز برای واردات تامین شد
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی در سال ۱۴۰۲