Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شانزدهمین مدرسه قرآنی وزارت دفاع در هرمزگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید گلشادی عصر جمعه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی خانواده کارکنان وزارت دفاع جنوب کشور که در بندرعباس برگزار شد، بیان داشت: اختتامیه دهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده کارکنان وزارت دفاع در جنوب کشور به میزبانی صنایع دریایی شهید درویشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دارالقران وزارت دفاع عنوان کرد: این مسابقات دو سال یکبار ویژه خانواده ها و یک سال در میان ویژه کارکنان وزارت دفاع برگزار می شود. این مسابقات از سال جاری در ۱۱ منطقه برگزار می شود که ۷ منطقه آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه این توانمندی و استقبال باعث شد که هرمزگان هم به عنوان یک منطقه مشخص شود، خاطرنشان کرد: ۱۵ مدرسه قرانی در وزا ت دفاع راه اندازی شده است و فعالیت می کند. شانزدهمین مدرسه هم در هرمزگان راه اندازی خواهد شد. 

مسئول دارالقرآن وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهارداشت: ۱۰ مرکز آموزش غیرحضوری قرآن نیز در مجموعه وزارت دفاع داریم که کلیه کارکنان و خانواده‌های آنان را تحت آموزش قرار می‌دهند.

گلشادی گفت: آموزش‌ها به صورت ترمی پیش بینی شده و دو ترم بهاره و پاییزه با سرفصلهای مصوب در رشته‌های روخوانی، روانخوانی، فصیح خوانی، تجوید، حفظ قرآن و تدبر داریم.

وی گفت: بعد از پایان آموزش در هر ترم، داوران مستقل از تهران اعزام می‌شوند و پس از پایان آموزش، آزمون به عمل می‌آید و به کسانیکه حد نصاب نمره قبولی را کسب کند کارنامه معتبر هماهنگ با سازمان داراقرآن اعطا خواهد شد.

مدیرکل دارالقرآن وزارت دفاع با بیان اینکه ۱۶مهد الرضا توسط وزارت دفاع در کشور ایجاد شده است، بیان داشت:  ۱۰ هزار حافظ قرآن از یک جز تا کل قرآن توسط مراکز آموزش قرآنی وزارت دفاع در کشور تربیت شده اند. برآورد می شود تا سال آینده هزار حافظ کل قرآن خواهیم داشت.

وی با اظهار اینکه هدف از این برنامه ها، جشنواره ها و مسابقات انس با قرآن در خانواده ها است. افزود: ۱۰۰ نفر از خانواده کارکنان وزارت دفاع در مسابقات قرآنی خانواده وزارت دفاع در جنوب کشور شرکت کردند، این برنامه ها در راستای پدافند غیرعامل در سطح وزارت دفاع برگزار می شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد

حسین رمضانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: چهل و دومین دوره مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز با حضور بیش از ۵۰۰ دانش آموز شهرستان‌ها و مناطق نیمه شمالی استان بوشهر به میزبانی شهرستان دیلم و در محل دبستان دخترانه عصمت برگزار شد.

مدیر آموزش و پرورش دیلم افزود: در این مسابقات دانش آموزان شرکت کننده در ۱۲ رشته، در ۲ بخش پسران و دختران طی ۲ روز به رقابت پرداختند.

.وی گفت: پیش از این نیز، مسابقات دانش آموزان شهرستان‌ها و مناطق نیمه جنوبی استان بوشهر در شهر کاکی برگزار شده است.

کد خبر 6088812

دیگر خبرها

  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • کمک ۳ میلیاردی شورای شهر قزوین برای بازسازی مهد قرآن کریم
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • ضرورت حفظ روابط دوستانه در بین فرهیختگان و دانشگاهیان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت