Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - آنکارا- ايرنا- مردم مسلمان 81 شهر ترکيه در دفاع از قدس و محکوميت طرح شناسايي اين شهر مقدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي راهپيمايي اعتراضي برگزار کرده و اين اقدام را محکوم کردند.

به گزارش روز جمعه ايرنا، مردم مسلمان شهرهاي مختلف ترکيه از جمله استانبول، آنکارا، ازمير، آدانا، ترابوزان، دياربکر، سامسون و ساير شهرهاي ترکيه پس از برپايي آيين نماز جمعه، در محوطه مساجد برپايي اين آيين، با سر دادن شعار، سخنراني و صدور قطع نامه ضمن حمايت از مردم مظلوم فلسطين، بر تغييرناپذير بودن تعلق قدس به سرزمين هاي اسلامي تاکيد کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردم شهر آنکارا نيز پس از برپايي آيين نماز جمعه، با تجمع در محوطه مسجد بايرام پاشا، اقدام ترامپ در صدور دستور انتقال پايتخت آمريکا از تل آويو به قدس را محکوم کرده و شناسايي و معرفي شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيتي را مغاير با قوانين بين المللي و قطعنامه هاي سازمان ملل عنوان کردند.
در اين تجمع اعتراض آميز که با حضور پرشور مردم و به خصوص زنان مسلمان ترکيه برگزار شد، سخنران مراسم، سکوت در برابر تصميم اخير آمريکا را تاييد تصميم اشغالگرايانه و جسارت آميز قدرت هاي بيگانه در سرزمين هاي اسلامي عنوان کرد و گفت: بي تفاوتي امروز مسلمانان در مساله قدس، دشمنان تاريخي جهان اسلام را به رفتارهاي جسارت آميز ترغيب خواهد کرد.
به گزارش ايرنا، شهر قدس که مسجد الاقصي نخستين قبله مسلمانان را در خود جاي داده، بخش لاينفک فلسطين بوده و يکي از مهم ترين اماکن سه گانه مقدس اسلامي به شمارمي آيد و از جايگاه و اهميت ويژه اي نزد مسلمانان برخوردار است.
شوراي امنيت سازمان ملل متحد تا کنون در مجموع هشت قطعنامه در مورد قدس صادر کره است که در اين قطعنامه ها بر حفظ نظم و امنيت قدس و محافظت از مقدسات و پرهيز از هتک حرمت مقدسات و شکنجه و آزار ساکنان قدس تاکيد شده و در آنها هرگز قدس اشغالي به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي به رسميت شناخته نشده است.
اقدام آمريکا در به رسميت شناختن شهر قدس به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه ها و معاهده هاي بين المللي است.
قدس شرقي از نظر قطعنامه هاي سازمان ملل اراضي اشغال شده محسوب مي شود و اقدام آمريکا در به رسميت شناختن اين شهر به عنوان پايتخت رژيم اشغالگر قدس نقض آشکار قطعنامه هاي بين المللي است.
شوراي امنيت سازمان ملل در دسامبر سال ميلادي گذشته قطعنامه اي تصويب و تاکيد کرد که `هيچ تغييري در مرزهاي قبل از چهارم ژوئن 1967 از جمله در رابطه با بيت المقدس به رسميت شناخته نخواهد شد، مگر اين که طرف ها در مذاکرات بر سر آن به توافق برسند.`
کنگره آمريکا در 23 اکتبر 1995 طرح انتقال سفارت آمريکا به قدس را تصويب کرد اما دولت هاي مختلف آمريکا از آن زمان تاکنون از اجراي اين مصوبه کنگره امتناع کرده اند اما دونالد ترامپ در تبليغات انتخابات رياست جمهوري آمريکا وعده داده بود که اين مصوبه را اجرا کند.
با وجود مخالفت هاي گسترده جهاني و منطقه اي، رئيس جمهوري آمريکا روز چهارشنبه تصميم خود را براي به رسميت شناختن قدس به عنوان پايتخت رژيم صهيونيستي و شروع روند انتقال سفارت اين کشور از تل آويو به قدس اعلام کرد.
خاورم/1905**انتشار دهنده: حسن فاخري
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۰۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها

پس از آنکه در نیمه دوم سال ۱۳۶۶ تا تیر ۱۳۶۷ که ایران قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت، متاثر از افزایش تسلیح عراق توسط شوروی، استفاده گسترده از سلاح شیمیایی، کمک‌های اطلاعاتی غرب به ویژه آمریکا به صدام حسین و توسعه جنگ به خلیج فارس در چارچوب جنگ نفتکش‌ها، موقعیت ایران در صحنه نبرد متزلزل شد و ایران در تصمیمی عاقلانه قطعنامه ۵۹۸ را پذیرفت. کاهش حضور مردم در جبهه‌ها نسبت به سال‌های نخست جنگ نیز شرایط را پیچیده‌تر کرده بود و تصور می‌شد مردم از جنگ خسته شده‌اند.

پس از پذیرش قطعنامه از سوی ایران، صدام تصور کرد ایران در آستانه از دست دادن همه جبهه‌هاست و بر حملاتش شدت بخشید. اینجا بود که ملک فهد به صدام حسین با اشاره به روحیه ایرانی‌ها یک توصیه کلیدی کرد که باعث شد صدام حسین نیز چند هفته بعد قطعنامه را بپذیرد. پس از آن نیز حملاتی انجام شد که این بار مردم در جبهه حضور گسترده یافتند و مشخص شد پادشاه عربستان درک درستی از روحیه ایرانی دارد. روایت ظریف را از آن روز‌ها و توصیه‌ای که پادشاه عربستان به صدام کرد، می‌بینید و می‌شنوید.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها (فیلم)
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ فیلم و عکس
  • راهپیمایی میلیونی مردم یمن در حمایت از غزه+ عکس
  • (ویدئو) توصیه تاریخی پادشاه عربستان به صدام حسین درباره جنگ با ایرانی‌ها
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • راهپیمایی مردم همدان علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی