Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي با خيانت نيروهاي علي عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلي الخوخه را به تصرف خود در آوردند.
به گزارش مشرق، آخرين تحولات ميداني از يمن حاکيست، عمليات نيروهاي امنيتي و کميته هاي مردمي جنبش انصارالله در شهر صنعا براي شناسايي آخرين بقاياي گروه هاي شبه نظامي وابسته به علي عبدالله صالح ( رئيس جمهور پيشين) ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نيروهاي امنيتي و انصارالله در ساعات گذشته در جريان عمليات جست و جوي محله به محله در مناطق مختلف شهر صنعاء موفق شدند چند انبار سلاح را در خانه هاي فرماندهان شبه نظاميان از جمله طارق عفاش، برادرزاده علي عبدالله صالح کشف و ضبط کنند.
همزمان با عمليات نيروهاي امنيتي، انصارالله و قبايل يمني براي برقراري امنيت در شهر صنعا، ائتلاف سعودي متشکل از شورشيان وابسته به منصور هادي، نظاميان سعودي، اماراتي، نيروهاي مزدور چند مليتي و برخي شبه نظاميان وابسته به احمد عبدالله صالح پسر علي عبدالله صالح حملات گسترده اي را براي اشغال مناطق مختلف انجام دادند.
حملات نيروهاي ائتلاف سعودي با پشتيباني جنگنده هاي عربستاتي از شهر ساحلي « المخا» در استان تعز عليه نيروهاي يمني در شهر ساحلي « الخوخه» در استان الحديده انجام شد.
نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي در نهايت پس از ساعت ها درگيري توانستند اين شهر ساحلي را به اشغال خود دربياورند و براي نخستين بار وارد استان الحديده شوند؛ نيروهاي يمني پس از عقب نشيني از شهر « الخوخه» در شهر حيس موضع دفاعي گرفتند.

خبرها حاکيست، نيروهاي تازه نفس و تجهيزات نظامي براي باز پس گيري اين شهر ارسال شده است؛ درگيري ها به شدت در حومه شمال شهر الخوخه ادامه دارد؛ حملات جنگنده هاي سعودي در حمايت از نيروهاي ائتلاف چندين برابر افزايش يافته و مواضع نيروهاي يمني هدف قرار گرفته مي شود.
از سويي ديگر، پنج تن از سران حزب المؤتمر به نام هاي « احمد علي محسن الأحول، حمود عباد، عبده الجندي، عبدالعزيز بن حبتور و فيصل جمعان» که از مقامات ارشد دولت فعلي يمن به شمار مي آيند، وفاداري خود را به جنبش انصارالله اعلام کردند.
به گزارش مشرق، حملات نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي در مناطق « صرواح و عسيران» در استان شبوه و «رازح» در استان صعده با مقاومت نيروهاي يمني ناکام ماند؛ در جريان درگيري ها 50 تن از شورشيان به هلاکت رسيدند.
تنها پيروزي ميداني نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي، اشغال شهر الخوخه در جنوب استان الحديده به شمار مي آيد که در همين ارتباط منابع ميداني اعلام کرده اند: نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي با خيانت نيروهاي علي عبدالله صالح موفق شدند شهر ساحلي الخوخه را به تصرف در آوردند.
در حال حاضر، نيروهاي ائتلاف سعودي درصدد هستند خود را به بندر الحديده برسانند؛ اين بندر راهبردي شاهرگ حياتي نيروهاي انصارالله از شمال به جنوب يمن محسوب مي شود.
استان تعز هم در 24 ساعت گذشته شاهد درگيري هاي شديدي بود و نيروهاي يمني در عملياتي دقيق، مواضع شورشيان را با آتش توپخانه در منطقه موزع هدف قرار دادند؛ در اين عمليات چند خودروي نظامي منهدم و حدود 40 تن از نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي کشته و زخمي شدند.
نيروهاي يمني در عمليات ديگر، مواضع نيروهاي ائتلاف را در سه راهي موزع در جنوب ايستگاه بازرسي هدف قرار دادند و خسارت سنگيني را به آنان وارد کردند؛ در مقابل جنگنده هاي سعودي پايگاه نظامي خالد را به شدت هدف قرار دادند؛ جنگنده هاي سعودي در يک هفته گذشته بيش از 100 مرتبه، مناطق مسکوني را هدف حملات کور خود قرار داده اند و حدود 50 شهروند بي گناه از جمله چند کودک را شهيد و زخمي کردند.
به گزارش مشرق، نيروهاي ارتش و انصارالله يمن هم در پاسخ به حملات هوايي ائتلاف سعودي، 17 موشک کوتاه برد و دوربرد عليه مواضع نيروهاي متجاوز در جبهه هاي مختلف شليک کردند؛ نيروهاي يمني همچنين با آتش توپخانه مواضع نيروهاي ائتلاف را در هم کوبيدند.
در يک ماه گذشته 69 نفربر نظامي، خووروي زرهي و مجهز به دوشکا نيروهاي ائتلاف منهدم شده است؛ در جريان درگيري هاي تن به تن هم 10 نظامي سعودي و 428 شورشي وابسته به منصور هادي و نيروهاي متجاوز چند مليتي به هلاکت رسيدند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۱۱۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره شهر‌های مختلف یمن امروز شاهد راهپیمایی میلیونی مردم در حمایت از غزه بود
مردم در این راهپیمایی کهبا شعار «همراه با غزه سربلند، بسیج و آمادگی» برگزارشد ضمن بیانیه‌ای جنایت‌های اشغالگران را محکوم و خواستار تداوم عملیات نیرو‌های مقاومت علیه اشغالگران و حامیان آن شدند.

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • سقوط خودرو در دره جاده صیدون یک کشته و ۹ مصدوم به همراه داشت
  • سقوط مرگبار ون در محور صیدون به امامزاده عبدالله
  • میلیون ها یمنی خواستار ادامه عملیات علیه اشغالگران شدند