Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: سفیر فرهنگی ایران در فستیوال های داستان افسانه ای بین المللی با تاکید بر نگه داشت حرمت خانواده، گفت: استقبال از نمایشگاه کتاب نشان می دهد که چه میزان مردم کتاب خوان و کتاب دوست داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، ویژه برنامه قصه گویی با حضور استاد رسول حقدوست، سفیر فرهنگی ایران در فستیوال های داستان افسانه ای بین المللی عصر امروز(۱۷ آذر) به همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان در محل نمایشگاه کتاب گیلان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رسول حقدوست، با بیان اینکه حضور در نمایشگاه کتاب می تواند اتفاق بزرگی برای ما باشد، اظهار کرد: استقبال از نمایشگاه کتاب نشان می دهد که چه میزان مردم کتاب خوان و کتاب دوست، داریم.

وی با ابراز ناراحتی از این که عده ای فقط برای پز دادن کتاب هایی را در قفسه کتابخانه منزل، آنهم فقط برای زیبایی نگهداری می کنند، افزود: همان افراد حتی در طول سال یکبار برای خاک گیری هم به کتاب ها، سر نمی‌زنند.

این بازیگر، مجری، خواننده آواز سنتی و محقق داستان های افسانه ای گیلان زمین، ایران را مهد فرهنگ و تمدن دانست و در ادامه با اشاره به «نقل» گویی، و بیان خاطره ای از خویش در این مورد، گفت: حضور در کشورهای دیگر و تبادل در این زمینه می تواند بسیار موثر باشد حتی اگر این نقل گویی با زبان و گویش محلی باشد و آنها از زبان شما چیزی ندانند اما انرژی بیان و فن، به مخاطب منتقل می شود.

حقدوست همچنین با تاکید بر اینکه نسل های جدید باید آداب و رسوم کهن خود را حفظ کنند، تصریح کرد: با ورود تکنولوژی های جدید کمتر کسی با کسی حرف می‌زند چون حرف زدن، پوشش، خوراک و ... ما را گرفته است.

وی، خاطرنشان کرد: باید کانون خانواده را حفظ کرد و فرزندان باید حرف دلشان را بتوانند در جمع خانواده بگویند.

حقدوست اذعان کرد: حرمت خانه و خانواده را باید دانست چون فرزندان ما آنچیزی می شوند که ما هستیم.

وی در ادامه داستان «شال ترس ممد»(محمد که از شغال می‌ترسد) را برای  مخاطبان نقل کرد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۳۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان

جمعه چهاردهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در آخرین روز از برگزاری رویداد ملی حمل‌و گنقل دانش‌بنیان بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از این رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش‌بنیان در محل دانشگاه صنعتی اصفهان انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دومین رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان که از ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز شده بود، فردا ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

همزمان با آخرین روز از برگزاری این رویداد مهم مردم، مدیران و کارشناسان می‌توانند به همراه با خانواده از این رویداد ملی و نمایشگاه حمل و نقل دانش بنیان بازدید نمایند.

به دنبال این موضوع شهروندان، مدیران و مسئولان می‌توانند با تجهیزات حمل و نقل هوشمند، وسایل نقلیه برقی و ایستگاه‌های شارژ آشنا شوند، همچنین می‌توانند سوار شدن بر وسایل حمل و نقل پاک، اسکوتر برقی، دوچرخه برقی، موتورسیکلت برقی، تاکسی برقی و اتوبوس برقی را تجربه کنند..

ساعت بازدید از این نمایشگاه ۹ الی ۱۲ و مکان: آن دانشگاه صنعتی اصفهان، سالن شماره ۲ تربیت بدنی است.

کد خبر 750223

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویان آمریکا نشان‌دهنده بیداری وجدان‌های‌ جهانی است
  • نمایشگاه کتاب کارناوال شادی است
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • عرضه دو تک نگاری خبرنگار ایرانی از افغانستان در نمایشگاه کتاب
  • بازدید عمومی مردم، مدیران و کارشناسان همراه با خانواده از رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • فیلم| ویدیوی تکان دهنده از صحبت‌های کودک فلسطینی که تمام اعضای خانواده‌اش به شهادت رسیدند
  • «دیکتاتوری با اخلاق سگی» به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • چطور به نشانه‌ های هشدار دهنده خودکشی واکنش نشان دهیم؟
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • ۳ رمان نوجوان تألیفی پیشنهاد خرید هادی خورشاهیان از نمایشگاه