Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور هیئت کره جنوبی در مازندران این سوال را در اذهان عمومی به وجود آورده است که با کدام توان تولید به استقبال کره‌ای‌ها رفتیم، آیا حضور این هیئت زمینه ساز افزایش بازار واردات و در نتیجه آسیب‌های دیگری به بازار تولیدات ما وارد نمی‌کند؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، حضور هیئت‌های تجاری به مازندران، این بار از کره جنوبی، در نگاه اول شاید مایه خرسندی باشد، ولی به صورت کلی و با حساب دو دو تا چهار تا، گلایه‌هایی که تولید کنندگان مازندرانی از وضعیت تولید داشتند، حداقل بحث صادرات به کره جنوبی را به اذهان تداعی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رقابت شکست‌خورده با تولیدات کره‌ای

با وضعیت رکودی که در بازار استان وجود دارد و مشکلات اقتصادی که گریبانگیر واحدهای تولیدی در استان مازندران را گرفته، نباید کسی انتظار داشته باشد که از مازندران کالایی به کره صادر شود تا سفر هیئت کره جنوبی به مازندران مایه خشنودی و مسرت مازنی‌ها شود.

در طول حضور این هیئت در مازندران، در حوزه سرمایه‌گذاری هم صحبتی به میان نیامد، چیزی که این روزها بیشتر رونق دارد، واردات کالا از کشورهای مخلتف است و همین بوی خوش توانست کره جنوبی را به استان‌های کشورمان و از جمله به مازندران بکشاند.

نبرد نابرابر مازندرانی‌ها با صنایع کره جنوبی

کالاهای کره‌ای بازار لوازم صوتی و تصویری کشور را حسابی در دست گرفتند و با وجود توانمندی واحدهای تولیدی کشور در تامین نیازمندی‌های داخل، تبلیغات شرکت‌های کره‌ای بر  در و دیوار شهرهای ما نصب شده است.

کره‌ای‌ها بعد از برجام احساس کردند که در حوزه واردات کالا به ایران از چین عقب افتادند و از علاقه ایرانی‌ها به کالاهای کره‌ای خبر دارند، آمدند در مازندران اطلاعات کسب کنند و یک نیازسنجی داشته باشند که چه محصولاتی را می‌توانند وارد مازندران کنند.

صنایع تضعیف و تحقیرشده مازندران در مصاف با کره!

حقیقتی که باید به آن اعتراف کرد نه از باب این‌که بخواهد سیاه‌نمایی شود، در تولیدات صنعتی چندان حرفی برای گفتن نداریم، کارخانه‌های تولید نخ و پارچه مازندران که اوضاع مناسبی ندارند. در تامین صنایع کشاورزی، با وجود اینکه محصولات متعددی در استان تولید می‌شود به دلیل بالا بودن هزینه تمام شده محصولات کشاورزی تولیدی استان و عدم حمایت دولت از صادر کنندگان امکان خارج کردن مرکبات از کشور به سختی وجود دارد و برای ایجاد صنایع تبدیلی نیز اقدام شایانی صورت نپذیرفته است.

در حوزه تولید برنج با وجود دغدغه جدی پژوهشگران و نخبگان استان، چندان علاقه‌ای به ساماندهی اوضاع نامناسب تولید برنج بین مسئولان به چشم نمی‌آید. دولت نیز هر وقت احتیاج احساس کرد توسط مافیای واردات، بازار کشور را از محصولات خارجی پر و اشباع می‌کند بگونه‌ایکه دیگر جایی برای عرضه محصولات داخلی باقی نماند.

آیا گربه برای رضای خدا موش می‌گیرد؟!

در چند ماه گذشته بحث ساخت بیمارستان توسط یک شرکت کره‌ای در مازندران مطرح بود، که به یمن حضور سفیر کره جنوبی در این استان درباره احداث این بیمارستان صحبتی به میان نیامد.

نتیجه اینکه در آینده شاهد ورود جدی‌تر محصولات کره‌ای به مازندران خواهیم بود، سفیر این کشور آمده است تا راه واردات برای کره‌ای‌ها به مازندران را هموار کند. مبارک باشد به مسئولان کشورمان بویژه به مسئولان مازندرانی که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، دل کره‌ای‌ها را بابت فعال کردن چرخ تولید و اشتغال آنها شاد کردند.

پاس گل مسئولان مازندران به کره‌ای‌ها

در هر صورت مسئولان ما برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در موضوع اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند با این تفاوت که نه برای کشورشان که برای دیگر کشورها و از جمله برای کره‌ای‌ها!!       انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند

رحیمی معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: پارسال با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبود یافته شغل ایجاد شده است.

او با اعلام اینکه برای اشتغال این افراد پارسال تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آ‌ن‌ها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است. 

بیشتر بخوانید

۳۸۴۸ فرصت شغلی برای نیازمندان ایجاد شد

رحیمی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، اظهار کرد: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • سهم ۲۴ درصدی محصولات کشاورزی در تولید ناخالص استان مازندران
  • ۱۷۱ معتاد بهبود یافته شاغل شدند
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • مددجویان خراسان‌جنوبی هزار و ۳۶۲ متر مربع فرش به بازار عرضه کردند
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • حل نشدن مشکل نرخ تامین مالی برای فعال‌سازی بنگاه‌ها مانع از تحقق جهش تولید است
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی