Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

حسن کیا در گفت و گویی با اشاره به نقش معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: مستند به بند پنج اصل یکصد و پنجاه و شش قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، یکی از وظایف قوه قضائیه اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین است؛ از اواخر سال ۱۳۸۹ معاونتی تحت عنوان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در ساختار قوه قضائیه تعریف، راه اندازی و از سال ۱۳۹۰ به صورت جدی فعالیت خود را آغاز می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در نگاهی کلی این نکته مورد تامل است که با وجود تصریح قانون اساسی بر موظف بودن قوه قضائیه بر پیشگیری از وقوع جرم و اینکه ناگفته پیداست همواره پیشگیری بهتر و موثرتر و کم هزینه تر از درمان و مجازات است چرا تا اواخر سال ٨٩ عملا معاونتی مستقل در این خصوص وجود نداشته است و دیگر اینکه بر پایه داده های آماری از زمان تشکیل این معاونت چه میزان از درصد جرایم کاسته شده است؟

این وکیل دادگستری تصریح کرد: پیشگیری از بروز جرایم نیازمند برنامه ریزی و تلاش فرهنگی و سیاسی و اجتماعی فراوان است و اگر به شکل علمی و دقیق صورت پذیرد کمکی شایان به سلامت جامعه خواهد کرد. در ماه های اخیر یکی از مواردی که محل بحث و مناقشه بسیار شده است موضوع مال باختگان موسسات مالی و اعتباری است که با اعتماد به این موسسات و سپرده گذاری در آنها دچار مشکلاتی جدی شده اند.

کیا بیان کرد: حال بحث اینجاست که آیا معاونت پیشگیری از وقوع جرایم قوه قضاییه در این خصوص اقدامات و تمهیدات لازم را بکار برده؟ آیا نسبت به موسسات فاقد مجوز به شهروندان اطلاعات و هشدار کافی داده شده است؟ اکنون شنیده می شود تعدادی از این موسسات، فاقد مجوز بانک مرکزی بوده اند و شرایط لازم را نداشته اند. به نظر معاونت پیشگیری باید پیشتر خطر این موسسات را به مردم گوشزد می کرد تا هم با نارضایتی مردم مواجه نمی شدیم و هم با حجم زیادی از پرونده های قضایی، معضلی که با وجود کمبود امکانات و نیروی انسانی در دادگستری می تواند بر کیفیت رسیدگی های قضایی اثر منفی بگذارد.

این وکیل دادگستری در پایان تاکید کرد: البته معتقدم پیشگیری از بروز جرایم نیاز به عزم همگانی و همکاری تمام قوا و نیروهای کشور دارد. در این بین کار فرهنگی و اطلاع رسانی از اهمیتی شایان برخوردار است. مطمئناً هر چه معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوی‌تر عمل کند کار قوه قضاییه آسان‌تر و موثرتر خواهد بودد و از حجم بسیاری از پرونده های قابل پیشگیری در محاکم کاسته خواهد شد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۷۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی معاون وزیر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور روز جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان ایلام، گفت: ۱۰ هزار میلیارد ریال از محل بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام مصوب گردید و اختصاص یافت.

وی افزود: مشارکت مردم اساس قدرت جمهوری اسلامی در مواقع بحران‌هاست و در پیشگیری از تلفات در مواقع بحران هر قدر مردم بیشتر مشارکت داشته باشند به آن اندازه، خسارت و تلفات کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که ایلام از استان‌های شاخص در مدیریت بحران به ویژه مدیریت سیلاب بود، یادآورشد: امسال از نظر میزان نزولات جوی و بارش، ۱۴ میلیمتر بیش از سال ۹۸ بود که در سال ۹۸ خسارات جانی و زیرساختی و مالی زیادی وارد شد.

نامی با تاکید بر رفع مشکل نخاله‌های ساختمانی و پسماندها در حاشیه جاده و مسیرها، یادآورشد: نیازمند هستیم در کنار کار جهادی شهرداران، مردم نیز بیشترین مشارکت را در این حوزه داشته باشند.

وی بیان داشت: قرارگاه مردم‌نهاد در سازمان مدیریت بحران نهاد تشکیل شده که همه سازمان‌های مردم نهاد در آن قرار می‌گیرند و با فعالیت این قرارگاه تلاش می‌کنیم که مشارکت مردم در مدیریت و پیشگیری از بحران بیشتر شود.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران کشور با تاکید بر این مطلب که کل صنایع باید از پساب‌ها استفاده کنند، گفت: این مهم در قانون بودجه ۱۴۰۳ هم دیده شده و لازم اجرا است.

نامی اضافه کرد: پیوند و هماهنگی خوبی بین مدیران و استاندار ایلام وجود دارد که یک اصل بسیار مهم و پرفایده است و در مواقع بحران می‌تواند بسیار مهم و اثرگذار باشد.

کد خبر 6089108

دیگر خبرها

  • بیشترین و کمترین سرقت‌ها در کدام شهرهای استان کرمان رخ می‌دهد؟
  • جلوگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • کاهش ۶.۱ درصدی پرونده‌های مستوجب تعزیر در تهران
  • کاهش ۶.۱ درصدی ورودی پرونده‌های سرقت مستوجب تعزیر به دادگستری
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • دشمن در جنگ نرم به دنبال سلب هویت و معنویت ما است
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • برگزاری مانور آمادگی و پیشگیری از خطرات احتمالی وقوع حوادث غیرمترقبه طبیعی
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد