Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان گفت: با اجرای شدن تفاهم نامه تکالیف ۱۲ گانه مراقبت بعد از خروج معتادان مراقبت از این افراد با ارائه خدمات درمانی و رفاهی تکمیل می شود و برای اجرایی شدن این تفاهم نامه نیازمند همکاری و پیگیری همه دستگاه های مسئول هستیم.

  به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رضا قنبری با اشاره به اقداماتی که در مقابله با مواد مخدر و آسیب های ناشی از آن انجام می شود، گفت: علی الرغم تلاش هایی که برای ترک افراد مبتلا به اعتیاد انجام می شود بسیاری از معتادان بعد از خروج متأسفانه با آسیب های اجتماعی نظیر طلاق و خشونت روبه رو

می شوند؛ از همین رو  توجه به آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان اهمیت فراوانی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 قنبری ادامه داد: برنامه نظارت بر اجرای آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان ماده ۱۶ اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر در بند پنجم اصل ۱۵۶ قانون اساسی از ابتدای سال ۱۳۹۶ توسط اداره کل پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه اجرا یی شده است.

وی خاطر نشان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان اقدامات مناسبی برای تحقق و اجراء مراحل برنامه های مراقبت بعد از خروج معتادان انجام داده است.

این مقام قضائی در همین رابطه اذعان کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با  همراهی وتعامل دستگاه های مسئول با نظارت بر اجرای تکالیف 12 گانه مراقبت بعد از خروج معتادان، شناسایی دستگاه های اجرایی ارائه دهنده خدمات عمومی، اجتماعی و نظارت مستمر بر اجرای آئین نامه بازدید از مرکز ماده ۱۶ و دستگاه های عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اقدامات مفیدی انجام داده است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان تفاهم نامه تکالیف 12 گانه مراقبت بعد از خروج معتادان یا سند همکاری مشترک را شامل نکات مهمی دانست که اجرایی شدن آن نیازمند همکاری و پیگیری دستگاه های مسئول  است. 

قنبری با بیان اینکه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با توجه به انعقاد تفاهم نامه، موظف به شرکت و پیگیری جلسات کمیته موضوعی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است، تصریح کرد: این تفاهم نامه میان اداره کل بهزیستی استان  و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در خصوص استفاده از خدمات درمانی معتادان منعقد خواهد شد.

وی از احداث کتابخانه با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهدا کتاب به مرکز ماده ۱۶ خبر داد و اظهار کرد: تشکیل مرکز ماده ۱۶ مختص نسوان با پیگیری های ویژه دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان و همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری انجام شده است.

آسیب شناسی، مهم ترین هدف مراکز ترک اعتیاد

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان با بیان اینکه تنوع و سود در حوزه اعتیاد و مواد مخدر آن را به یک تجارت ناخوشایند در تمام دنیا تبدیل کرده است، افزود: دولت در مقابله با پدیده شوم و خانمان سوز اعتیاد با جدیت مقابله کرده است؛ اگرچه درمان اعتیاد نیز دارای تعریف مشخصی نیست.

هادی زاده با اشاره به فعالیت هشت مرکز مقابله با اعتیاد در استان اصفهان تأکید کرد: اهداف پیش بینی شده با پیگیری و نظارت بر اجرای آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان در استان به صورت ادواری قابل دستیابی و اجرایی شدن است.

 وی ادامه داد: لازم به ذکر است که پیگیری و اجرای آئین نامه مراقبت بعد از خروج معتادان مسئله لازم الاجرا و مهمی در استان به حساب می آید که با همراهی و همکاری دستگاه های مسئول اجرایی خواهد شد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۶۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت

ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فرمانداری زنجان، پرویز خالقی به مناسبت هفته سلامت و در دیدار با کارکنان مرکز بهداشت شهرستان زنجان، عنوان کرد: همه‌ ما بایستی تلاش کنیم شعار پیشگیری بهتر از درمان را به منصه ظهور برسانیم، چرا که پیشگیری بسیار سهل‌تر و کم‌هزینه‌تر از درمان است. 

وی افزود: اگر بتوانیم امر پیشگیری را به خوبی مدیریت کنیم، درصد بالایی از بیماری‌ها و مشکلات بعدی دامن‌گیر افراد جامعه نخواهد شد.

خالقی با تأکید بر اهمیت تجهیز کردن خانه‌های بهداشت، افزود: اگر خانه‌های بهداشت مناطق کوچک و کمتر توسعه‌یافته نظیر روستاها مجهز و به‌روز باشند، شاهد کاهش مشکلات بهداشتی و درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خواهیم بود.

او گفت: این موضوع سبب رفع مشکلات بهداشتی و درمانی ساکنان این مناطق شده و موجبات آسودگی آنان را فراهم خواهد آورد و طبعاً با وجود خانه‌های بهداشت مجهز، می‌توانیم از تحمیل بسیاری از هزینه‌های جانبی به بیماران و نیز جامعه پیشگیری کنیم.

فرماندار شهرستان زنجان با اشاره به شأن و جایگاه والای فعالان حوزه بهداشت و درمان عنوان کرد: حیطه‌ کاری بهداشت و درمان از اهمیت و حساسیت بالایی برخوردار است. از آن‌جایی‌که این حوزه کاری با جان و حیات انسان‌ها در ارتباط است، فعالان حوزه بهداشت و درمان بایستی نهایت دقت و ظرافت را سرلوحه‌ کار خود قرار دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • معتادان متجاهر بهبودیافته پاکبان می‌شوند
  • معتادان متجاهر بهبود یافته پاکبان می‌شوند
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • مزایای بیمارستان سیار در موقعیت های بحرانی و اضطراری
  • در سه سال اخیر سرانه خط فقر سه برابر شده است
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • چالش‌های موجود در ارائه خدمات به زنان سرپرست خانوار
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت