Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@17:19:08 GMT

تهدید رجا به گران کردن‌ بلیت قطارها

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۵۹۶۲۴

تهدید رجا به گران کردن‌ بلیت قطارها

مدیرعامل رجا با اشاره به طلب ۳۰۰۰ میلیارد ریالی این شرکت از دولت، مردم را تهدید به افزایش قیمت بلیت قطار حومه‌ای کرد و گفت: با افزایش قیمت در قطارهای حومه‌ای، مردم‌ دچار مشکلاتی خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی رجا، محمد رجبی با اعلام این خبر افزود: باوجود نظر برخی مسئولان و نمایندگان جهت پرداخت مطالبات شرکت رجا برای ارایه خدمات تکلیفی بخش مسافری ریلی کشور، متأسفانه تاکنون این طلب سنگین پرداخت نشده و این شرکت دچار مشکلات عدیده به ویژه در پرداخت‌های مالی به پیمانکاران فنی و راهبری، تأمین قطعات و غیره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی گفت: رجا برای ارایه این خدمات تکلیفی به ویژه برای قطارهای حومه‌ای و محلی، طلب 3000 میلیارد ریالی از دولت دارد که لازم است مسئولان امر در دولت و نمایندگان مجلس برای پرداخت این طلب به بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور تسریع و تعجیل کنند وگرنه این شرکت ناگزیر به اتخاذ تصمیمات جدید است.

وی تأکید کرد: باوجود اعلام قبلی مبنی بر حذف قطارهای محلی و حومه‌ای در صورت عدم پرداخت مطالبات رجا، این شرکت در اولین اقدام چاره‌ای جز افزایش قیمت برای ارایه این خدمات در قطارهای حومه‌ای ندارد.رجبی افزود: حال که یکی از مهمترین اولویت‌های دولت توسعه بخش ریلی به عنوان ایمن‌ترین وسیله سفر برای استفاده هموطنان به ویژه در مسیرهای محلی و حومه‌ای قرار گرفته است، نباید با ایجاد شرایط خاص، شرکت رجا را که تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تکلیفی ریلی در کشور بوده و هست دچار مشکل و چالش کرد.

مدیرعامل رجا بیان کرد: قطعاً با افزایش قیمت در قطارهای حومه‌ای و محلی همچنین قطارهای تکلیفی، مردم‌ دچار مشکلاتی خواهند شد و شاید این تدبیر، مردم را از استفاده قطار به عنوان وسیله امن سفر منصرف کرده و دوباره به جاده‌ها بکشاند.

وی گفت: هم اکنون شرکت رجا به دلیل مشکلات متعدد مالی ناشی از عدم پرداخت این مطالبات، علاوه بر عدم امکان خرید و توسعه ناوگان، در تأمین قطعات، تعمیرات قطارها، پرداخت مطالبات به شرکت‌های پیمانکاری فنی و راهبری تحت فشار جدی است.

رجبی تأکید کرد: در خصوص پرداخت به شرکت‌های پیمانکاری رجا هم اکنون دستگاه‌های نظارتی و حفاظتی کشور نیز ورود کرده و پیگیر موضوع هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از مسئولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس درخواست کرد: هر چه زودتر نسبت به این مسأله بسیار مهم واکنش نشان داده و تا دیر نشده اقدام لازم را برای پرداخت طلب رجا به عمل آورند.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد

شبکه خبری سی ان ان نوشت: دانشگاه ایلینوی درباره تبعات ادامه اعتراضات به افراد شرکت کننده در تجمعاتی که از صبح جمعه (دیروز) در این دانشگاه آغاز شده است، هشدار داد.

این دانشگاه جمعه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که پلیس دانشگاه قصد داشته در بعد از ظهر روز جمعه کارکنان دانشگاه را تا منطقه محل استقرار چادر‌ها همراهی کند تا چادر‌ها را برچینند، اما معترضان مانع آنها شده‌اند و پلیس مجبور به عقب نشینی شده است.

مسئولان دانشگاه همچنین گفتند که تلاش خواهند کرد معترضان را متقاعد کنند که داوطلبانه آنجا را ترک کنند و امیدوارند که آنها چنین تصمیمی را بگیرند.

دانشجویان خواستار جلوگیری از نسل کشی در غزه

بر اساس این گزارش، دانشجویان شرکت کننده در اعتراضات دانشگاه‌های سراسر آمریکا، فلسطینی، عرب تبار، یهودی و مسلمان و نیز دانشجویان با زمینه‌های مذهبی و قومی مختلف هستند.

آنها از طیف‌های مختلفی از دیدگاه‌های سیاسی و اجتماعی از لیبرال و دگراندیش گرفته تا ترقی خواه و مطلق گرا تشکیل شده‌اند.

بسیاری از آنها تحت تاثیر گزارش‌ها و فیلم‌های ارسالی از غزه، از فلسطینی‌ها حمایت و اقدامات ارتش رژیم صهیونیستی را ادامه بیش از ۷۰ سال سرکوب حقوق و فرهنگ فلسطینی‌ها و اشغال اراضی آنها ارزیابی می‌کنند.

معترضان می‌گویند دانشگاه‌های آنها باید در مقابل آنچه که نسل کشی در غزه قلمداد می‌شود، بایستند.

بازداشت ۴۰ نفر در دانشگاه دنور

سی ان ان همچنین گزارش داد: معترضان حامی فلسطین روز جمعه ۳۰ چادر را برای برگزاری تحصن‌های خود در مخالفت با جنگ غزه در پردیس مشترک دانشگاه دنور برپا کردند.

این دانشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد: روز جمعه ۴۰ نفر از حدود جمعیت ۱۰۰ نفری که در برپایی این چادر‌ها در مرکز آموزشی آئوریای دانشگاه دنور شرکت داشتند، بازداشت شدند.

این پردیس دانشگاهی، مشترک بین دانشگاه کلرادوی دنور، کالج دنور و دانشگاه ایالتی متروپولیتن است و دستگیری‌ها توسط پلیس مرکز آموزش عالی آئوریا و اداره پلیس دنور انجام شده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دانشگاه ایلینوی دانشجویان را به بازداشت و تعلیق تهدید کرد
  • بلیط سینما بی‌سروصدا گران شد
  • بلیت سینما بعد از دو ماه دوباره گران شد
  • فعال مطرح یهودی: ما به یک مهاجرت دسته جمعی از «صهیونیسم» نیاز داریم
  • مترو تهران؛ 25 سال تعهد به ایمنی
  • پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی تاریخ در اینترنت
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین
  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا