Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: با اعلام فراخوان اهدای کتاب به مدارس عشایری، پنج هزار و500 جلد کتاب به وسیله فرهنگیان شاغل در اداره کل جمع آوری و به این مدارس اهدا شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز شنبه به نقل از محمد جواد احمدی افزود: با توجه به درخواست کارشناسی عشایر آموزش و پرورش استان مبنی بر نیاز دانش آموزان مدارس عشایری به کتاب و نبود کتابخانه در این مدارس، اداره فرهنگی و هنری استان طرح اهدای کتاب به مدارس عشایری را در اتوماسیون اداری مطرح و مورد استقبال همکاران فرهنگی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این طرح در هفته کتاب و کتابخوانی مطرح شد و در پی آن پنج هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات داستانی، مذهبی و بیشتر درسی و کنکور جمع آوری و در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم دسته بندی و توزیع شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این کتاب ها بین مدارس عشایری جرقویه سفلی، چادگان، سمیرم، دهاقان، فریدونشهر و شهرضا توزیع شد.
وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و نیاز مدارس به کتاب و در راستای تقویت فرهنگی مطالعه و کتابخوانی نیاز است که دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بیرون از آموزش و پرورش به این بحث ورود پیدا کرده و دست یاری به آموزش و پرورش دهند.
اکنون 135 مدرسه در دوره ابتدایی، متوسطه و فنی و حرفه ای کد عشایری دریافت کرده اند و هم اکنون پنج هزار و 562 دانش آموز عشایر در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
مدرسه عشایــــری به واحد آموزشی اطلاق می شود که بیـــش از 50 درصــد دانش آموزان آن را عشایر تشکیل دهند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت:باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود.

به گزارش‬ خبرگزاری‬ ایمنا از‬ زنجان، ‬ محسن‬ افشارچی، ‬ امروز_‬ دوشنبه‬ هفدهم‬ اردیبهشت-‬ ‬ در برنامه متمرکز هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که باید روی آن متمرکز بشویم، بحث آسیب‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سهم آموزش ‏و پرورش و مدارس در پیشگیری و درمان آسیب‌های اجتماعی در کشور بیشتر است، به شرطی که روی آموزش و پرورش به درستی سرمایه‌گذاری شود.

وی حوزه آموزش و هم حوزه پرورش را مهم دانست و افزود: متأسفانه سال‌های گذشته به آن اندازه که باید به پرورش پرداخته می‌شد، پرداخته نشده است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه تنوع محتواها و توسعه مدارس زیاد شده است، گفت: در این راستا می‌طلبد که ما هم نسبت به مسائل پرورشی در کنار آموزش متفاوت کار کنیم.

افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در اکثر شاخص‌ها نسبت به استان‌های دیگر رتبه زیر ۱۰ را دارد، افزود: ما به عدالت آموزشی در استان باید تمرکز کنیم، مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان دارای استعدادهای برتری هستند، منتهی باید روی مدارس عادی سرمایه‌گذاری کنیم و اصلی‌ترین وظیفه شما این است که سطح دانش‌آموزان مدارس عادی را هم بالا ببرید.

استاندار زنجان تاکید کرد: در تابستان سال‌جاری باید تمرکزمان روی مسائل پرورشی باشد و در این راستا اگر اعتباراتی لازم باشد، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه شریف‌ترین قشر جامعه ما معلمان ما هستند، افزود: هیچ شغلی مثل معلمی نیست و چرا که معلم‌های هر سال با یک استعداد و با یک اخلاق متفاوت روبه‌رو می‌شوند که این خودش به تنهایی یک انگیزه برای ادامه کار است.

کد خبر 751117

دیگر خبرها

  • باید عدالت آموزشی در استان زنجان برقرار شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • امسال ۵۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش اصفهان می‌شود
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ فضای مدرسه در زمان اوقات فراغت در اختیار گروه‌های مردمی قرار می‌گیرد
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • تجليل از معلمان بازنشسته و نمونه آموزش و پرورش کيش
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • اصفهان مهد نیروهای فرهنگی و فکری است/دانش آموزان و نوجوانان مخاطبان اصلی برنامه‌های فرهنگی
  • تحویل بیش از ۳۸۰ دستگاه کولر به مدارس خوزستان