Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-04-30@08:02:31 GMT

وزیر خارجه انگلیس امروز وارد ایران می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۰۶۱۷

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج  به نقل از گاردین، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیسروز شنبه برای دیدار با همتای خود محمد جواد ظریف برای نخستین بار به تهران سفر می کند.

بوریس جانسون ضمن ابراز امیدواری در خصوص سازنده بودن گفتگوها میان دو طرف اظهار کرد در این سفر با وزیر خارجه ایران در خصوص مسائل مختلفی از جمله برجام و جنگ یمن بحث و گفتگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه انگلیس همچنین اظهار کرد در خصوص افراد دوتابعیتی بازداشت شده در ایران، از جمله نازنین زاغری، نگرانی هایی وجود دارد و وی در این رابطه با همتای خود گفتگو خواهد کرد. در حال حاضر، نازنین زاغری به جرم انجام اعمال جاسوسی علیه ایران در تهران بازداشت است. وی تابعیت دوگانه ایرانی-انگلیسی دارد.

ماه گذشته پرونده نازنین زاغری با اذعان بوریس جانسون به دست داشتن وی در آموزش خبرنگاران در ایران پیچیده تر شد. وی بعدا از اظهارات خود در این خصوص عذرخواهی کرد و گفت زاغری برای گذران تعطیلات به ایران رفته بوده است.

همسر انگلیسی نازنین زاغری اظهار داشت جانسون در سفر امروز خود به تهران تلاش خواهد کرد با رئیس قوه قضائیه ایران نیز درباره پرونده نازنین زاغری دیدار و گفتگو کند.

قرار است دادگاه زاغری همزمان با سفر وزیر خارجه انگلیس به تهران برگزار شود. جانسون در تلاش است پیش از برگزاری دادگاه بتواند با مقامات ایرانی در این خصوص گفتگو کند.

 انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح

اسرائیل کاتز، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی می‌گوید که در صورت حصول توافق برای آزادی اسرای صهیونیست، حمله زمینی برنامه‌ریزی شده به شهر رفح در جنوب غزه ممکن است به حالت تعلیق درآید. 

به گزارش رویترز، وی مدعی شد: «آزادی اسرا برای ما اولویت اصلی است»؛ و بعد در پاسخ به این سوال که آیا این شامل به تعویق انداختن عملیات برنامه‌ریزی شده برای حمله به رفح می‌شود یا خیر، پاسخ داد: «بله. در صورت توافق، عملیات را متوقف می‌کنیم». 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار زیادی برای آزادی اسرا قرار دارد. منابع رسانه‌ای می‌گویند هزاران صهیونیست امشب نیز در تداوم اعتراضات هفته‌ای خود در مرکز تل‌آویو تجمع کرده و خواستار برکناری وی شده‌اند. 

گفته شده روز گذشته یک هیئت مصری برای گفت‌وگو با سران صهیونیست در خصوص توافق آتش‌بس و آزادی اسرا، راهی سرزمین‌های اشغالی شده است. منابع عبری این گفت‌وگوها را مفید ارزیابی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر امور خارجه انگلیس درباره پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه به حماس
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جنجال سفر‌های هوایی لوکس دیوید کامرون
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • ادعای وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در خصوص تعلیق در حمله زمینی به رفح