Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ موسسه اعتباری کاسپیین در اطلاعیه که روز شنبه منتشر کرد،اعلام کرد: در صورت مغایرت در مانده تسهیلات، مستندات به شعبه ارائه تا نسبت به رفع مغایرت اقدام شود.
بر اساس این اطلاعیه، آن دسته از سپرده گذاران تعاونی منحله فرشتگان که به علت داشتن تسهیلات حساب های آنها تاکنون به کاسپین منتقل نشده بود، از 25 آذر ماه می توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه سپرده خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین سپرده­ گذارانی که موجودی آنان زیر مبلغ 2 میلیارد ریال بوده و به علت داشتن تسهیلات حساب آنها تاکنون به موسسه منتقل نشده بود، از 25 آذر ماه می توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه سپرده خود اقدام کنند.
سپرده ­گذارانی که سپرده آنها به علت بدهی تسهیلاتی یا ضمانت بسته شده است، می­توانند برای تسویه تسهیلات و برداشت بقیه به شعب مراجعه کنند؛ جرائم تاخیر تادیه همه اقساط تسهیلات از تاریخ اول تیرماه امسال تا 12 آذر ماه جاری به میزان فقط 6 درصد مشمول بخشودگی می شود.
بر اساس این اطلاعیه، گیرندگان تسهیلات که نسبت به تسویه بدهی خود بصورت نقدی اقدام می­کنند نیز مشمول بخشودگی سود آینده و جرائم تاخیر تادیه اقساط می­شوند.
 تعیین تکلیف سپرده گذاران تعاونی فرشتگان از اواخر اردیبهشت ماه امسال در موسسه کاسپین کلید خورد؛ در مرحله اخیر که اکنون در حال اجراست، اصل سپرده ها تا سقف 2 میلیارد ریال (200 میلیون تومان) به سپرده گذاران پرداخت می شود و همچنین در صورتی که سپرده فردی بیش از 2 میلیارد ریال باشد، تا سقف 200 میلیون تومان امکان پرداخت به وی وجود دارد.
از زمان آغاز فرآیند تعیین تکلیف سپرده های تعاونی منحله فرشتگان تاکنون 34 هزار میلیارد ریال به شکل خط اعتباری بانک مرکزی در چند نوبت در اختیار موسسه کاسپین قرار گرفته است.
با اتمام بازپرداخت حساب های زیر 200 میلیون تومان، 98 درصد از سپرده گذاران فرشتگان که حدود 450 هزار نفر بودند، تعیین تکلیف می شوند و تنها حدود 9 هزار نفر از سپرده گذاران می مانند که مبالغ حساب های آنها بیش از این رقم است.
تعاونی منحله فرشتگان از موسسات غیرمجاز فعال در نظام پولی کشور بود که اواخر اسفند ماه 94 به همراه هفت تعاونی دیگر ادغام شدند و موسسه اعتباری کاسپین پدید آمد.


منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۰۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد

مقامات نظارتی آمریکا بانک «ریپابلیک فِرست» (Republic First Bancorp) را تعطیل کردند و به شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) سپردند.

به گزارش فارس، «ریپابلیک فرست» مستقر در فیلادلفیا که مذاکرات تامین مالی با گروهی از سرمایه‌گذاران را رها کرده بود، توسط دپارتمان بانکداری و اوراق بهادار پنسیلوانیا توقیف شد.

شرکت بیمه سپرده فدرال روز جمعه اعلام کرد، بانک «فولتون»، واحدی از شرکت مالی فولتون برای حمایت از سپرده‌گذاران، تمامی سپرده‌های به عهده می‌گیرد و تمامی دارایی‌های این بانک را می‌خرد.

«ریپابلیک فرِست» که به «ریپابلیک» معروف است، تا ۳۱ ژانویه ۲۰۲۴ در مجموع حدود ۶ میلیارد دلار دارایی و ۴ میلیارد دلار سپرده داشت. شرکت بیمه سپرده فدرال هزینه این ورشکستگی را برای صندوق خود ۶۶۷ میلیون دلار برآورد کرده است.

بانک فولتون در بیانیه‌ای اعلام کرد، «ریپابلیک»، به جز سپرده‌ها، دیون و سایر بدهی‌هایی به ارزش تقریبا ۱.۳ میلیارد دلار هم داشته است.

تمامی ۳۲ شعبه بانک «ریپابلیک» در نیوجرسی، پنسیلوانیا و نیویورک از روز شنبه یا دوشنبه به عنوان شعبه‌های بانک «فولتون» بازگشایی خواهد شد.

قیمت سهام بانک «ریپابلیک»، از کمی بیش از ۲ دلار در ابتدای سال به حدود یک سنت در روز جمعه کاهش یافته است و ارزش بازار آن کمتر از ۲ میلیون دلار شد.

این بانک پنجمین بانک آمریکایی‌ست که ورشکسته می‌شود. سال گذشته ۳ بانک آمریکایی «سیلیکون ولی»، «سیگنیچر» (Signature Bank) در ماه مارس ۲۰۲۳ و «فِرست ریپابلیک» (First Republic Bank) در ماه می‌ورشکست شدند.

تعطیلی بانک «سیگنیچر» چند روز بعد از دستور تعطیلی بانک «سیلیکون ولی» اتفاق افتاد. یک هفته پیش از آن هم بانک سیلورگِیت (Silvergate Bank) اعلام کرده بود به طور داوطلبانه بانک خود را منحل می‌کند.

خبر سقوط بانک «ریپابلیک»، درکنار ۴ ورشکستگی بانکی دیگر در آمریکا در سال (۲۰۲۳)، سال سختی را برای صنعت بانکداری این کشور به دنبال خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است
  • ادامه ورشکستگی بانک‌های آمریکا؛ پنجمین بانک بسته شد
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع
  • معضل بیکاری به سراغ اقتصاد آلمان آمد
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • قرارداد بانک مسکن و صندوق توسعه ملی روی کاغذ ماند