Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:39:40 GMT

کوه خواری در کوهستان حیران آستارا صحت ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۳۷۳۴۳

کوه خواری در کوهستان حیران آستارا صحت ندارد

آستارا - ایرنا - بخشدار مرکزی آستارا با اشاره به نظارت مستمر بر کوهستان حیران این شهرستان، خبر برداشت غیرمجاز یا کوه خواری در آن را تکذیب کرد.

بابک باستانی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر کوه خواری در محدوده روستای کشفی کوهستان حیران آستارا صحت ندارد و متجاوزان به عرصه های منابع ملی و طبیعی این شهرستان، بدون چشم پوشی به مراجع قضایی معرفی می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا نیز گفت: در محدوده روستای کشفی کوهستان حیران آستارا 2 معدن مصالح وجود دارد و معدن شماره یک تعطیل و شماره 2 فعال است.
محسن آهنی افزود: بعد از اخذ استعلام از ادارات حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری، جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی و با اطلاع دهیاری و شورای اسلامی حیران، مجوز برداشت سنگ لاشه از معدن شماره 2 روستای کشفی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت آستارا صادر شده است.
وی اظهار کرد: بر اساس این مجوز، معدنکاران از 26 مهرماه تا 26 آذرماه امسال 130 هزار تن سنگ لاشه برای اصلاح پیچ محور آستارا به اردبیل و تامین مصالح طرح ملی راه آهن آستارا - آستارا برداشت خواهند کرد.
وی ادامه داد: برداشت روزانه از معدن یاد شده بررسی و احصاء می شود و بعد از پایان مهلت برداشت، از هرگونه فعالیت در آن معدن جلوگیری خواهد شد.
آهنی یاد آور شد: با توجه به توسعه فناوری های اطلاع رسانی و اشرافیت کارکنان اداره صنعت، معدن و تجارت به حوزه کاری خود، هر گونه فعالیت در محدود معادن و منابع طبیعی این شهرستان رصد می شود و در این راستا برابر قانون با متخلفان برخورد خواهد شد.
کوهستان حیران آستارا روستاها و مناطق گردشگری متعدد را شامل می شود و محور آستارا به اردبیل با پیچ و خم زیاد از آن می گذرد.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: عیسی پاشاپور**انتشاردهنده:کبیری
7124/2007

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۳۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب گفت: برای نخستین بار گلخانه‌ای به سطح ۳۸۰ متر مربع با ۱۰۳ درخت موز در شهرستان داراب ایجاد شد.
وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم موز از این گلخانه برداشت شده است.
فتحی گفت: تغییر الگوی کشت و اجرای کشت گلخانه‌ای یکی از مهم‌ترین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دولت در بخش کشاورزی است که شرایط را برای حرکت به سمت کشاورزی پیشرفته و علمی فراهم می‌کند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب بیان کرد: کشاورزی در محیط گلخانه، علاوه بر آن که اثربخشی مستقیم بر مبارزه با آفات و امراض گیاهی دارد، در مدیریت مصرف آب هم نقش به‌سزایی داشته و برای شهرستانی چون داراب که با کمبود منابع آبی همراه است، بهترین روش برای استفاه مناسب از منابع آبی موجود خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • مفقود شدن ۲ نفر در سمیرم
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • برگزاری جشنواره زمین پاک در آستارا
  • برداشت گل محمدی از شهر همسایه قله تفتان
  • برق هیچ منبع آبی در تربت‌جام قطع نمی‌شود
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • مرگ مشکوک قاضی دادگستری در مازندران | ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری
  • برداشت موز گلخانه‌ای در شهرستان داراب