Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، عوامل تاثیر گذار در افزایش اخیر قیمت طلا و سکه را تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، عوامل تاثیر گذار در افزایش اخیر قیمت طلا و سکه را تشریح کرد.

محمد‌رضا پور‌ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به افزایش اخیر قیمت طلا و سکه، گفت: با تغییرات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر و همچنین کاهش نرخ سپرده‌های بانکی پیش‌بینی می‌شد که بازار سوداگری در حوزه طلا در کشور ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عده‌ای با توجه به برآوردی که از تغییرات نرخ ارز در کشور و همچنین افزایش قیمت جهانی طلا در آینده دارند، به منظور افزایش بازدهی بیشتر اقتصادی به بازار طلا و سکه روی آورده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، با بیان اینکه اگر چه در این باره دولت از طریق بانک کارگشایی اقداماتی را انجام داد، گفت: این کار اثر روانی اندکی بر بازار داشته چرا که به دلیل هجم تقاضا نتوانسته بحث حباب سکه در اقتصاد کشور را به شکلی بر‌طرف کند.

پور‌ابراهیمی با تاکید بر اینکه در چنین شرایطی بانک مرکزی برای اینکه بتواند نوسانات ناشی از نرخ ارز را مدیریت کند نقش مهمی دارد، گفت:چرا که تغییرات قیمت طلا در ایران متاثر از قیمت جهانی طلا و همچنین تغییرات قیمت ارز است.

وی ادامه داد: بخشی از افزایش قیمت طلا و سکه هم فضای مرتبط با افزایش حجم نقدینگی و به دلیل محدود بودن سایر بازار‌ها به این سمت سوق پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه افزایش تقاضا هم در بالا رفتن قیمت طلا و سکه بی تاثیر نبوده، تصریح کرد: حجم تقاضا در برخی از ایام سال مانند پایان ماه محرم و صفر و آغاز جشن‌ها و اعیاد افزایش یافته که بی‌تاثیر در افزایش قیمت ارز و سکه نبوده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس، با ابراز اینکه بخشی از افزایش قیمت هم بستگی به نگاه مردم به آینده و ارزش پول ملی دارد، گفت: آنچه که در میان مردم ایجاد نگرانی می‌کند تغییرات ارزش پول ملی است، لذا برای اینکه سرمایه خودشان را در مقابل ریسک تغییرات ارزش پول ملی نگهداری کنند یکی از راهکارهایش این است که به یک دارایی پایه متصل کنند که این دارایی پایه می‌تواند طلا باشد که کاملا نقد شونده است.

پور‌ابراهیمی با بیان اینکه دولت باید اقداماتی برای مدیریت نرخ ارز انجام دهد، متذکر شد: البته تصور ما هم این است قاعدتاً دولت اجازه نخواهد داد که نرخ ارز تغییرات زیادی کند چرا که هر گونه افزایش قیمت نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی آثار تورمی در اقتصاد کشور دارد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، تصریح کرد:چرا که افزایش تورم مهمترین دستاورد دولت را که کاهش نرخ تورم در اقتصاد کشور است را دچار مشکل می‌کند که قطعاً دولت موافق این نیست که زحمات خود را در بحث مدیریت سازی تورم در اقتصاد کشور را از از دست بدهد.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان افزایش نسبت به دیروز، به ۴۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۷۹۵ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه افزایش ۸۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۸ هزار تومان افزایش قیمت به ۳ میلیون و ۵۴۸ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۲۰ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۱۶ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • با اجرای مالیات برعایدی سرمایه بساط سفته بازی جمع می‌شود
  • الزام نقره داغ کردن مالیاتی احتکارکنندگان مسکن
  • عربستان قیمت نفت خود در بازار آسیا را افزایش می‌دهد
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ صهیونیست‌ها در انتظار نتیجه مذاکرات
  • سکه به کانال ۴۲ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • حرکت بازار ارز به سمت ثبات/ نوسان یک یا دو هزار تومانی قیمت دلار طبیعی است
  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۱۱ اردیبهشت ماه