Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@22:16:10 GMT

زمین‌لرزه اخیر ابوزیدآباد یک اتفاق عادی بود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۸۵۱

زمین‌لرزه اخیر ابوزیدآباد یک اتفاق عادی بود

رئیس انجمن زمین شناسی آران و بیدگل، گفت: زمین لرزه ابوزیدآباد یک اتفاق عادی است که هر ساله صدها نمونه از آن در منطقه ما رخ می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، جواد رحمتی در گفت و گو با این پایگاه خبری، در مورد انتشار خبر زمین لرزه در ابوزیدآباد، اظهار کرد: این زمین لرزه که بزرگی آن ۱٫۲ در مقیاس ریشتر اندازه گیری شده، خطری به دنبال ندارد و نباید از آن نگران بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس زمین شناسی با بیان این که زمین لرزه های کمتر از چهار ریشتر به سختی حس می شود، اضافه کرد: با توجه به حرکت دائمی پوسته زمین، دائما در سراسر جهان زمین لرزه هایی رخ می دهد که بسیاری از آن ها به هیچ وجه حس نمی شود و باید برای رصد آن از دستگاه های دقیق و حساس استفاده کرد، به همین ترتیب زمین لرزه ابوزیدآباد یک اتفاق عادی است که هر ساله صدها نمونه از آن در منطقه ما رخ می دهد.

رئیس انجمن زمین شناسی آران و بیدگل افزود: زمین لرزه ابوزیدآباد از قضا بلافاصله پس از زمین لرزه نسبتا بزرگ هجدک کرمان رخ داد و یکی از کاربران اینترنتی با مشاهده نام این شهر پس از نام هجدک، تصویر جدول زمین لرزه‌ها را در فضای مجازی منتشر کرده بود.

ی به فضاسازی رسانه ای برخی کانال های تلگرامی و بزرگ‌نمایی این رخداد اشاره کرد و ادامه داد: چنین اقداماتی تنها برای جذب مخاطب صورت می گیرد و متاسفانه به ناامنی روانی جامعه دامن می زند، در حالی که رسانه ها باید با اطلاع رسانی در مورد زمین لرزه ها در این خصوص به مردم اطلاع دهند و آنان را هشیار کنند.

رحمتی وجود گسل های متعدد در شهرستان آران و بیدگل را یادآور شد و تصریح کرد: آران و بیدگل از جمله مناطقی است که در معرض خطر زمین لرزه قرار دارد و مردم باید آمادگی خود را برای مقابله با شرایط بحرانی حفظ کنند.

شهر ابوزیدآباد از شهرهای توابع شهرستان آران و بیدگل است که در 30 کیلومتری شمال شرق این شهرستان واقع شده است.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید سالخورده، با بیان اینکه زمین لرزه سیرچ کرمان در عمق ۱۰ کیلومتری زمین و در منطقه کوهستانی به وقوع پیوسته است افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته این زمین لرزه تا کنون خسارت مالی و جانی نداشته است.

عصر امروز چهارشنبه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه زمین لرزه‌ای به قدرت ۴.۶ ریشتر بخش سیرچ از توابع شهرستان کرمان را لرزاند و قدرت آن در شهرهای اطراف منطقه همچون شهر کرمان احساس شد.

کد خبر 6094551

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۳ هزار نفر در مسابقات قرآنی آران و بیدگل
  • زمین لرزه سیرچ کرمان خسارت جانی و مالی نداشت
  • جزییات زلزله ۴.۶ ریشتری در کرمان
  • زمین لرزه ای به قدرت ۴.۶ ریشتر سیرچ کرمان را لرزاند
  • مشارکت ۳۴ هزار آران و بیدگلی در مسابقه زندگی با آیه‌ها
  • تحقق ۷۰ درصدی مصوبات حوزه درمان سفر رئیس‌جمهور به کاشان
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیاردی تسهیلات در آران و بیدگل
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است