Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@22:28:41 GMT

کار شایسته راهکاری برای رسیدن به حیات طیبه است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۲۸۹۰

کار شایسته راهکاری برای رسیدن به حیات طیبه است

خبرگزاری شبستان: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور که صبح امروز (۱۸ آذر) در کرج برگزار شد، گفت: کار شایسته راهکاری برای رسیدن به حیات طیبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، دوازدهمین دوره از مسابقات قرآنی جامعه کار و تلاش کشور امروز در استان البرز و شهر کرج با حضور ۳۵۰ شرکت کننده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در آئین افتتاحیه این دوره از مسابقات با قدردانی از حافظان نور و خادمان نور به جهت برپایی این آئین گفت: توجه به جامعه کار و تلاش یکی از تاکیدهای جدی رهبر معظم انقلاب است.

 

وی افزود: در رابطه با صحبت های جناب صادقی فر، نکته ای است که باید عرض کنم چه بسا در هیچ یک از کتاب آسمانی در خصوص کار تا اندازه کتاب قرآن اشاره نشده است.

 

به گفته وی ، قرآن کریم مستقیم بر پیامبر اکرم (ص) نازل شده است و نوری بر نور است تا ما به اندازه ظرف وجودی از این نور برخوردار باشیم.

 

فیروز آبادی با تامل بر اهیمت و جایگاه کار شایسته در کنار ایمان توضیح داد: تعبیر قرآن کریم از کار به عنوان « کار شایسته » در اکثر آیات قرآن ایمان در کنار عمل صالح آمده است.

 

وی خاطرنشان کرد: بیش از 150 از آیات متعدد به کار شایسته اشاره شده است و امروز باید جامعه را با این آیه تطبیق داد هر چند یک تعبیر صحیح امروزه از کار شایسته نیست.

 

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: عمل صالح با ایمان است، در ادامه آیات به اجر کریم و احسن آملوا اشاره شده است و این بیانگر اهمیت کار شایسته است و بشارت شده برای انسان حیات طیبه داده خواهد شد.

 

وی توضیح داد: بنابر این آیات هر کس عمل صالح انجام دهد و مومن باشد خداوند به او حیات طیبه اعطاء می کند و این حیات طیبه به معنای نگاه پاک است.

 

در پایان مسئله بیکاری و اشتغال و ایجاد راهکارهای لازم برای ممانعت از تعطیلی کارخانه ها در استان مورد نظر فیروز آبادی قرار گرفت و در راستای آن عنوان کرد: تمام تلاش خود را بر این مطلب داریم که تا پایان سال در جهت رفع بیکاری استان قدم برداریم و شاهد بهبود روند تولید و اشتغال این استان باشیم.

 

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کارگر در رشت اظهار کرد: کارگران چشم و چراغ و بازوی توانمند نظام اسلامی هستند.

فرماندار رشت با اشاره به اهمیت و جایگاه جامعه کارگری در کشور بیان کرد: کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند.

عاشوری با بیان اینکه کارگران سربازان جنگ اقتصادی هستند، گفت: پویایی تولید به دست‌های توانمند و زحمت کش کارگران گره خورده است.

وی با اشاره به نقش کارگران در لایه‌های مختلف جامعه افزود: موتور محرکه اقتصاد هر جامعه‌ای را کارگران تشکیل می‌دهند.

فرماندار رشت با تاکید بر لزوم تکریم و تجلیل از کارگران بیان کرد: تجلیل از کارگران و جامعه کارگری تکریم از تولید و کمک به توسعه اشتغال است.

عاشوری حضور کارگران در عرصه تولید را موجب پویایی و نشاط اجتماعی دانست و اضافه کرد: به همت کارگران امروزه انقلاب اسلامی ایران در همه بخش‌ها صاحب موفقیت شده است.

«شهیار وهابی» مدیر مجتمع دخانیات گیلان نیز در این مراسم با تبریک هفته کار و کارگر، اظهار کرد: کارگران نقطه عطفی در فعالیت‌های پرشور و توان حداکثری تولیدات در حوزه تولیدات داخلی، مشارکتی، فعالیت‌های اقتصادی، صادراتی و افزایش سطح زیر کشت توتون دارند.

وی تحقق جهش تولید را مستلزم مشارکت تلاش مضاعف تمام کارگران دانست و افزود: جهش تولید با تلاش مضاعف و مشارکت مردمی محقق می‌شود.

کد خبر 6090377

دیگر خبرها

  • وابستگی اقتصادی اسارت می‌آورد
  • هدف از تحمیل بی‌حجابی به جامعه چیست؟
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • معلمان آغازگر بزرگترین تحولات فرهنگی و تربیتی در جامعه هستند
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد