Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@07:31:32 GMT

تربیت حافظان قرآنی در گیلان با جدیت دنبال می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۴۱۵۹

تربیت حافظان قرآنی در گیلان با جدیت دنبال می شود

رشت-مسئول کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت با اشاره به تربیت ۴۰ حافظ کل قرآن کریم در استان توسط این کانون، گفت: تربیت حافظان قرآنی در گیلان با جدیت دنبال می شود.

مجتبی صولتی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت، اظهار کرد: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی این کانون در چند حوزه فعالیت خود را ادامه داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس این کانون مرکز فعالیت های آموزشی بوده و بعداز آن به فعالیت های فرهنگی و آموزشی پرداخته است، افزود:  فعالیت های فرهنگی این مرکز شامل رشته های مختلف می شود.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت با اشاره به اینکه علاوه براین، کانون مذکور در حوزه ورزشی نیز فعالیت می کند، گفت: این کلاس ها شامل آمادگی جسمانی، فوتبال، فوتسال، ژیمناستیک و والیبال است.

توجه به حوزه تربیتی اعضای کانون

وی به حضور نونهالان، نوجوانان و جوانان در این کلاس ها اشاره و خاطرنشان کرد: درکنار همه این فعالیت اعضا حاضر برخی از کلاس ها در گروه تربیتی کانون نیز قرار می گیرند.

صولتی در ادامه تصریح کرد: یک نفر نیز به عنوان مربی تربیتی در این گروه ها حضور و بر امورات اعضا اعم از اخلاق، درس، نوع ارتباط با خانواده و سایر موارد نظارت می کنند.

وی همچنین با تأکید بر ادامه اجرایی شدن فعالیت گروه های تربیتی در ترم زمستانه کانون، یادآورشد: در سایر روزهای سال نیز براساس مناسبت ها مختلف ملی و مذهبی برنامه های متنوعی توسط این کانون برگزار می شود.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت افزود: خوشبختانه طی چندسال اخیر با توجه به فضای امن و آرام این کانون استقبال خوبی از فعالیت های کانون از سوی خانواده شده است.

استقبال ۳۰۰۰نفری از فعالیت های تابستانی کانون بسیج

وی اوج فعالیت های این کانون را در ترم تابستانه با حضور سه هزار نونهال، نوجوانان و جوان در کلاس های این کانون دانست و گفت: در فصول پاییز و زمستانه به دلیل شروع فعالیت های درسی اعضای کانون با افت جمعیتی مواجه می شود.

صولتی با اشاره به فعالیت های قرآنی این کانون، افزود: کلاس های حفظ قرآن کریم در کانون بسیج جوانان رشت در روزهای یکشنبه و دوشنبه برای دختران و پسران با حضور استاد فلاح پور برگزار می شود.

 وی با بیان اینکه این کلاس با توجه به نوع و شیوه تدریس و حضور خانواده ها در کنار فرزندانشان با استقبال خوبی روبه رو است، تصریح کرد: در این کلاس ها از مقاطع مختلف اعم از قبل از دبستان در سنین چهار یا پنج سالگی تا پیش دانشگاهی و دانشگاه حضور دارند.

مسئول کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت با تأکید براینکه این کلاس یکی از بهترین کلاس ها حفظ قرآن کریم در استان و حتی کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در این کلاس حفظ جزء ۳۰، سه جزء، پنج جزء، ۱۵ جزء و ۲۰ جزء و کل قرآن برگزار می شود.

دو برابر شدن حافظان قرآنی گیلانی در آینده

وی به سابقه ۱۱ ساله برگزاری کلاس های حفظ قرآن کریم در این کانون اشاره کرد و یادآورشد: در طی این سال ها ۴۰نفر حافظ کل قران کریم تربیت شده است.

صولتی با بیان اینکه این افراد در مقاطع مختلف سنی و از دختران و پسران هستند، اظهار کرد: در طی سال های گذشته شاید حدود پنج نفر حافظ کل قرآن در استان حضور داشتند که این تعداد با برگزاری این کلاس ها به ۴۰ نفر رسیده است.

وی در ادامه به برگزاری مسابقات کشوری دانش آموزی که هرساله برگزار می شود نیز اشاره کرد و افزود: در مسابقات امسال از گیلان ۱۲ دختر و پسر حائز رتبه کشوری شدند.

 مسئول کانون فرهنگی و ورزشی بسیج جوانان رشت با بیان اینکه در تابستان امسال بیش از ۳۰۰ نفر از قرآن آموزان این کانون در مسابقات قرآنی شرکت کرده اند، گفت: این حافظان جزء های محدود به مرور زمان به حافظ کل قرآن تبدیل می شوند.

 به گفته این مسئول انتظار می رود در سال های آینده تعداد حافظان کل قران کریم در استان دو برابر شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۴۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در نشستی که امروز با حضور خانم افتخاری مشاور رییس کمیته امداد امام خمینی کشور برگزار شد هماهنگی و هم افزایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی از مهمترین اهداف این نشست بود.


استان یزد با فعالیت‌هایی چشمگیر در زمینه ۱۵ رشته قرآنی در گروه‌های مختلف سنی مدد جویان کمیته امداد طی سه سال گذشته جایگاه دوم کشوری را داشته است.

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است