Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-30@09:21:10 GMT

رحمتی در سپاهان؟ جدایی دو سر باخت!

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۶۱۸۴

ساعت24- نقل و انتقالات نیم فصل از 28 آذر آغاز می‌شود و تیم‌ها برای تقویت خود دست به تغییراتی خواهند زد.

در این میان سپاهانی‌ها که تجربه همکاری با مهدی رحمتی را داشته‌اند و دو بار با این دروازه‌بان قهرمان لیگ شده‌اند، دست گذاشته‌اند روی این دروازه‌بان تا شاید او را به خدمت بگیرند. باشگاه اصفهانی برای اینکه زمینه‌ساز حضور رحمتی در تیمش شود، پیشنهاد مالی مطلوبی را ارائه کرده تا احتمالا این انتقال به سرعت انجام شود اما مهدی رحمتی برای جدایی از استقلال دو دل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی می‌داند که اگر از استقلال جدا شود دیگر راه بازگشتی به تیم محبوبش ندارد و ممکن است مجبور شود در سپاهان با دنیای فوتبال خداحافظی کند. این تصمیم رحمتی را از قاب استقلال دور خواهد کرد و حتی ممکن است حاشیه‌هایی را هم برایش به وجود بیاورد.

در عین حال دروازه‌بان آبی‌ها شرایط مناسبی در استقلال ندارد و هفته‌هاست در چارچوب دروازه قرار نگرفته. این وضعیت آینده دروازه‌بانی او را به مخاطره خواهد انداخت و حتی ممکن است در تصمیم او برای خداحافظی از فوتبال سرعت بیشتری ایجاد کند. رحمتی عمیقا دوست دارد در سال‌های پایانی فوتبالش همچنان در چارچوب دروازه‌ها دیده شود و در اوج کفش‌ها را بیاویزد؛ درست مانند جی‌جی بوفون که همچنان در قفس توری یوونتوس می‌درخشد اما شکست‌هایی که پی در پی استقلال با او تجربه کرد بخصوص در هفته‌های آغازین فصل جاری و درخشش‌های نسبی سید حسینی در بازی‌های اخیر باعث شده عملا شانسی برای بازی نداشته باشد و به دروازه‌بانی نیمکت‌نشین بدل شود.

رحمتی در حالی این وضعیت را تجربه می‌کند که هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد دروازه‌بان جوانی همچون سیدحسین حسینی جایش را بگیرد. رحمتی همواره بر این باور بود که حسینی یک رقیب درجه دو محسوب می‌شود و اساسا حضور این دروازه‌بان جوان و بی‌تجربه حاشیه امنیتی برای رحمتی بود. حال اما همه چیز به ضرر رحمتی تغییر کرده و آن دروازه‌بانی که رحمتی تصور می‌کرد پیرامونش را امن نگه می‌دارد و هرگز نمی‌تواند رقیبی جدی باشد، تا جایی پیش رفته که پس از بازی با سپاهان مورد تحسین وینفرید شفر هم قرار می‌گیرد. این بدان معناست که رحمتی حالا حالاها شانسی برای بازگشت نخواهد داشت و شاید هیچ‌وقت هم این اقبال نصیبش نشود که دوباره در ترکیب آبی‌ها دیده شود. رحمتی اما اگر تصمیم به جدایی بگیرد استقلال با یک خلا بزرگ مواجه می‌شود. اگر امروز می‌بینیم که سیدحسین حسینی بدل به دروازه‌بانی قابل اعتمادتر شده، یکی از دلایلش حضور همین مهدی رحمتی است. حسینی سال‌ها رقیبی داشته که در فوتبال ایران حرف اول را می‌زده و دلیل اینکه او حالا در استقلال به گزینه‌ای مناسب بدل شده رقابت با بهترین دروازه‌بان 10 سال اخیر فوتبال ایران است. تردیدی نیست اگر رحمتی استقلال را به سمت سپاهان ترک کند از انگیزه‌های حسینی کاسته خواهد شد. اتفاقی که برای امید ابراهیمی هم رخ داد و دیدیم که بعد از جدایی تیموریان در فصل چهاردهم این بازیکن آرام آرام سیر نزولی را پیمود. در واقع داشتن یک رقیب خوب همواره می‌تواند انگیزه‌آفرین باشد.

از سویی اگر حسینی به هر دلیل نتواند در غیاب رحمتی از چارچوب دروازه استقلال محافظت کند، آنگاه این سوال به وجود می‌آید که چه کسی باید به عنوان دروازه‌بان دوم این وظیفه را به عهده بگیرد؟ استقلال دروازه‌بان دیگری به نام عرشیا بابازاده را نیز در اختیار دارد اما این دروازه‌بان هنوز آنقدر ظرفیت ندارد که تاب و توان دروازه‌بانی در استقلال را داشته و در بازی‌های بزرگ مدد آبی‌ها باشد. همین حالا درباره سیدحسین حسینی تردیدهایی وجود دارد و خیلی‌ها او را دروازه‌بان ششدانگی نمی‌دانند، چه رسد به اینکه استقلال بخواهد روی دروازه‌بانی حساب کند که تا امروز یک بار هم در ترکیب قرار نگرفته. جدایی رحمتی از این حیث استقلال را با چالش‌هایی مواجه خواهد کرد و خودش را نیز با دردسرهایی روبه‌رو می‌سازد.

ایران ورزشی

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علیرضا بیرانوند که اواخر اسفند سال گذشته در اردوی تیم ملی فوتبال ایران دچار مصدومیت از ناحیه دست شده بود، پس از چند هفته دوری آماده حضور در میدان شده است.

دکتر حسین حاجی تقی فلوشیپ آسیب های ورزشی که معالجه دروازه بان تیم ملی فوتبال ایران را برعهده داشت ضمن تشریح وضعیت او گفت: پس از آنکه دست گچ علیرضا بیرانوند را باز کردیم، تمرینات و برنامه های ویژه ای برای بهبود کامل او در نظر گرفته شد که خدا را شکر پس از مدتی با آمادگی مطلوب به تمرینات برگشت.

دکتر حاجی تقی با بیان این که بیرانوند برای حضور در میدان مشکلی ندارد گفت: دروازه بان تیم ملی و پرسپولیس از نظر پزشکی مشکلی ندارد و می تواند تیمش را همراهی کند اما این که در دیدار با سپاهان به میدان برود بستگی به نظر سرمربی و مربی دروازه بان های پرسپولیس دارد. وی از نظر پزشکی برای بازی کردن مشکلی ندارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901048

دیگر خبرها

  • کاپیتان استقلال فراموشی را تمرین می‌کند (عکس)
  • سرمربی سابق پرسپولیس: اوسمار نباید به این بازیکن پنالتی می داد | نبردن سپاهان یعنی خداحافظی با جام
  • قهرمانی زودهنگام و بدون باخت مس/ دربی نقش‌جهان به نام گیتی‌پسند
  • بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد
  • عکس| گلر پرسپولیس به سپاهان می رسد؟
  • استقلال در جست‌وجوی یک آمار ویژه با دروازه‌بان دوم
  • نبرد تاکتیکی استقلال و تراکتور/ آبی‌ها چگونه در غیاب حسینی از دروازه‌شان محافظت می‌کنند؟
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • بیرانوند به سپاهان می‌رسد؟
  • استراحت علیرضا حقیقی بعد از ۲۵ بازی