Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-01@18:58:08 GMT

خبرنگاری که قربانی«سی ۱۳۰» شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۶۷۷۵۶

خبرنگاری که قربانی«سی ۱۳۰» شد

خبرگزاری میزان- نوشتن از ماجرای سقوط هواپیمایی که ۱۲سال پیش مسافر آن بودم، هنوز هم برایم سخت و آزار‌دهنده است، نه به این دلیل که نوشتن تلخی‌ها مذاق آدمی را ناخوش می‌کند و خوانندگان مطلب را نیز؛ بلکه از آن رو که یکی از بهترین دوستانم را که قرار بود با وی باشم و بارها با هم ماموریت رفته بودیم، از دست دادم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، با وجود این به سفارش دوستان عزیزم که وانمود می‌کنند بد نیست با این خاطره یاد دوست شهیدمان محمد کربلایی‌احمد دیگر بار زنده شود، روایت آن را مکتوب می‌کنم.

عصردوشنبه ۱۴آذر بود از دفتر مدیریت روزنامه همشهری تماس گرفتند و گفتند فردا با یک عکاس عازم بندرعباس شوید تا در مانور عاشقان ولایت ارتش که قرار است روز جمعه بر‌گزار شود، حضور داشته باشید.

به سرویس عکس رفتم و از دبیر سرویس خواستم هرکدام از همکاران عکاس که نوبتشان است را مشخص بفرمایید که فردا قرار است برای پوشش خبری و تصویری مانور ارتش عازم بندرعباس شویم. هنوز محمد کربلایی‌احمد که در شیفت صبح کار می‌کرد، روزنامه را ترک نکرده بود و دبیر سرویس عکس با انگشت اشاره یاد‌آور شد که نوبت کربلایی‌احمد است. شهید کربلایی‌احمد از لحظه‌ای که شنید در ماموریت فردا باید حاضر شود، دست به کار شد و درپی تهیه برگه ماموریت برای سفر شد، تا جایی که روند تأیید و آماده‌شدن برگه ماموریت تا ساعت 6عصر طول کشید.

وقتی مراحل اداری کارها دنبال می‌شد، به سردبیری گفتم:«من به دلایلی نمی‌توانم فردا ایشان را همراهی کنم و پنجشنبه می‌توانم به ایشان ملحق شوم.» در پاسخ گفتند: «مانور روز جمعه است و شما پنجشنبه بروی ایرادی ندارد، اما ما دیگر نیاز نمی‌بینیم به روابط عمومی ارتش این را اعلام کنیم. شما اگر توانستی فردا برو، اگر هم مقدور نیست، پنجشنبه با پرواز تهران - چابهار به دوستان خبرنگار ملحق شو.» ساعت ۱۰شب روزنامه را ترک کردم. در راه به خانه کربلایی‌احمد زنگ زدم و گفتم همانطور که قبلا گفتم تصمیم من جدی است و نمی‌توانم فردا همراه شما باشم و موافقت سردبیری را هم گرفته‌ام، اما پنجشنبه خواهم آمد. از او خداحافظی کردم و به خانه رفتم.

سه‌شنبه ظهر به روزنامه آمدم و در کتابخانه به‌دنبال تهیه مطلبی و یادداشتی برای روز دانشجو بودم که جمشید پوراسکندر، از همکاران تحریریه هراسان به کتابخانه وارد شد و گفت: «هواپیمای حامل خبرنگاران که تو قرار بود در آن باشی سقوط کرده و به‌‌نظر می‌رسد همه سرنشینان آن هواپیما جان باخته‌اند.» آه از نهادم بلند شد و خود را در خلسه میان مرگ و زندگی یافتم.

تا ساعاتی گیج و مبهوت بودم. ولوله‌ای در تحریریه به پاشد و دوستان از طرفی ناراحت و اندوهگین که دوست عزیز و همکارمان کربلایی احمد در این پرواز جان خود را از دست داده است و البته از سویی خوشحال که دست‌کم یکی از 2مسافر این پرواز جامانده. اغلب دوستان مرا بغل کرده و اظهار لطف می‌کردند. خبرهایی که از خروجی خبرگزاری‌ها منتشر می‌شد، اسم مرا هم به‌عنوان خبرنگار همشهری درمیان لیست شهدا قرار داده بود.

فردای آن روز به اتفاق دوستان و همکاران روزنامه به رسانه‌های خبرنگاران شهید سقوط هواپیما رفتیم و دوستان با اشاره به من می‌گفتند که ایشان از سرنشینان هواپیماست که جامانده است. در آن محافل برخی لقب شهید زنده به من می‌دادند که هنوز هم با مطایبه برخی دوستان این عبارت را برزبان می‌آورند. آن روزها گذشت و ما یکی از بهترین همکاران روزنامه را همراه با ۸۴خبرنگار شهید از دست دادیم اما همچنان یاد و نام عزیزان خبرنگار در ذهن و فکر همه دوستان باقی مانده است. یاد شهدای خبرنگار پانزدهم آذر جاودان باد.

منبع:ایران آنلاین

انتهای پیام/

خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۷۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!

به گزارش "ورزش سه"، در دیداری از هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر روسیه، تیم‌های روستوف و اورنبورگ در ورزشگاه روستوف آرنا به مصاف هم می‌روند.

محمد محبی به دلیل مصدومیت این بازی را از دست داده است، اما محمد قربانی در ترکیب اصلی اورنبورگ حضور دارد و برای تیمش به میدان می‌رود.

این دو بازیکن ایرانی، پیش از آغاز مسابقه و زمانیکه بازیکنان دو تیم برای گرم کردن وارد زمین مسابقه شده بودند، با هم دیداری داشتند. محبی به سمت قربانی رفت و این بازیکن را در آغوش گرفت و آنها دقایقی با هم به صحبت پرداختند.

نکته جالب اینکه کانال تلگرامی باشگاه روستوف با انتشار ویدیو خوش و بش این دو بازیکن، نوشت: سلام ایران.

کانال رسمی روستوف با انتشار این ویدیو و قرار دادن ایموجی پرچم ایران، نوشت: سلام ایران.

دیگر خبرها

  • اختلاف‌نظر درباره تصادف‌های پرماجرای تهران | نخستین قربانی؛ موسیقیدان مشهور یا روزنامه‌نگار معروف؟
  • خبرنگاری که معلم شد
  • سیل در پاکستان ۱۷ قربانی گرفت
  • دیدار استاندار قزوین با خانواده شهید معلم، رجبعلی قربانی
  • جا پای قربانی در روسیه سفت شد(عکس)
  • پست کانال روستوف از محبی و قربانی: سلام ایران!
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • واکنش دوستان بازیگر زن سریال نون خ به چهره و ظاهرش (فیلم)
  • شکسته شدن سد در کنیا دستکم ۴۲ قربانی گرفت
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران