Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمان - ایرنا - مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان ویژۀ صحن حضرت زهرا سلام الله علیها از توسعۀ کارگاه ‌های بافت فرش در این استان خبر داد و گفت:
37 تخته فرش صحن حضرت زهرا (س) در کرمان طی سال جاری بافته شده است.

به گزارش روز شنبه معاونت فرهنگی و روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمان، مهدی تویسرکانی با اشاره به تفاهم‌ نامه ‌ای که بهمن سال 1393 بین استاندار کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور منعقد شد افزود: در این تفاهم‌ نامه استان کرمان بافت 30 هزار مترمربع فرش را برای صحن فوق متقبل و این کار از اول مهر سال 1394 آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در پی این تفاهم، 122 دار قالی در کرمان برپا شد و حدود 280 بانوی هنرمند بافنده، بافت فرش گره ‌دار کرمانی با برند 'فرش راور' را آغاز کردند.
مدیر پروژه تولید فرش ستاد بازسازی عتبات عالیات کرمان در ادامه به بافت 15 تخته فرش به مساحت 216 متر مربع در سال 1394 اشاره کرد و گفت: در مدت زمان فوق ماهیانه به طور متوسط 2 و نیم تخته فرش تولید شده است.
تویسرکانی فرش بافته شده در کارگاه‌ های استان کرمان در سال 95 را 63 تخته فرش به مساحت 870 متر مربع اعلام کرد و گفت: در هفت ماه نخست سال 96 نیز در 10 کارگاه تولید فرش در کرمان و حومه 37 تخته فرش در قالب 525 مترمربع تولید شده است.
وی با بیان اینکه کارگاه‎ های تولید فرش برای صحن حضرت زهرا (س) در استان کرمان در حال توسعه است افزود: این کارگاه ‌ها در ایجاد اشتغال در استان سهیم بوده و هستند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: این آمار جدا از آمار بافت فرش در کارگاه‌های راور است.
کارگاه‌ های بافت فرش در راور زیر نظر ستاد کشوری عتبات عالیات هستند.
بهمن سال 93 تفاهم‌ نامه ‌ای بین استاندار کرمان و ستاد عتبات عالیات کشور به منظور بافت فرش منعقد شد.
در این تفاهم‌ نامه استان کرمان بافت 30 هزار مترمربع فرش را برای صحن حضرت زهرا (س) در حرم حضرت علی (ع) را متقبل و این کار از اول مهر سال 1394 آغاز شد.
بنابر سفارش ستاد بازسازی عتبات قرار است 20 هزار مترمربع فرش دستباف برای استفاده در اماکن مقدس در کرمان بافته شود.
خبرنگار و انتشار دهنده: نجمه حسنی*
3029

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری

مدیرعامل نمایندگی ستاددیه ایلام با بیان اینکه سال گذشته 155 زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری 12 زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان ایلام، مراد بابایی اظهار کرد: به مناسبت روز معلم با کمک ۲۸ میلیون تومانی دو بانوی معلم بازنشسته و همچنین کمک ستاد دیه، زمینه آزادی یکی از زندانی جرایم غیرعمد فراهم شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۵۵ زندانی جرایم غیر عمد با کمک خیرین به آغوش خانواده خود بازگشتند، گفت: در یک ماهه اول سال جاری ۱۲ زندانی دیگر از زندان آزاد شدند.

مدیر عامل نمایندگی ستاد دیه ایلام تاکید کرد: خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می‌توانند کمک‌های خود را به شماره کارت ۷۱۴۲-۹۹۸۵-۹۹۱۸-۶۰۳۷ متعلق به ستاد دیه استان ایلام واریز کنند.

کد خبر 749802

دیگر خبرها

  • آزادی ۱۲ زندانی جرائم غیر عمد در سال جاری
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • جزییاتی از آخرین اقدامات مطلوب برای پیاده‌روی اربعین در کرمانشاه
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • مواکب کوچک اربعین ساماندهی می‌شود
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • ۱۷۰ دانشجوی نخبه امروز به عمره مفرده اعزام می‌شوند
  • کمک ۴ میلیاردی مردم لرستان برای بازسازی عتبات‌عالیات
  • احداث ۴ شبستان جدید در آستان حسینی