Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما، عبدالرضا عزیزی در گردهمایی "روز جهانی افراد دارای معلولیت" با حضور در جمع افراد دارای معلولیت با بیان اینکه روز جهانی معلولان فرصت خوبی است برای بررسی توانمندی ها، نیازها و حقوق شهروندی این گروه در کنار هم قرار بگیریم، گفت: به باور من، لزوم امکان دسترسی پذیری خدمات برای معلولان و تقویت احساس امنیت مهم ترین ابزار برای حضور هر چه بهتر معلولان در عرصه های اجتماعی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: متاسفانه رفتار جامعه ما با معلولان به عنوان جامعه اسلامی مهربانانه نیست و در این خصوص باید تفکرمان را تغییر دهیم و نگرش مثبت ایجاد کنیم.
عزیزی با تاکید بر ضرورت همسویی دستگاه های اجرایی در حوزه معلولان، تصریح کرد: متاسفانه، در این خصوص وزارت خانه ها و سازمان ها با یکدیگر همکاری لازم را ندارند. به طور نمونه، به تازگی برخی از سازمان ها آزمون استخدامی برگزار کردند و حق ۳ درصدی معلولان را در نظر نگرفتند که در این مورد نامه ای را به وزیر مربوطه نوشتم.
این نماینده مجلس با بیان اینکه قانون حمایت از معلولان که در سال ۸۳ به تصویب رسید و نتوانست انتظارات و توقعات به حق معلولان را برآورد کند، گفت: لذا بر آن شدیم تا قانون را اصلاح کنیم و مواردی همچون پوشش بیمه ای خدمات توانبخشی، پرداخت حقوق پرستاری به خانواده های دارای معلولیت شدید و پرداخت کمک هزینه ارتقای کارایی فرد دارای معلولیت تا ۵۰ درصد حقوق و دستمزد را لحاظ کنیم.
وی خطاب به وزیر رفاه از هزینه های بالای مراکز توانبخشی خصوصی انتقاد و عنوان کرد: هزینه نگهداری هر معلول تا ۲ میلیون تومان است و وزارت رفاه یک سوم این مبلغ را هم کمک نمی کند و این در حالی است که به گفته معلولان ۴ ماه است که این مبلغ پرداخت نمی شود.
عزیزی گفت: جالب است در این وضع قرار است برای مراکز توانبخشی خصوصی مالیات در نظر بگیرند و حداقل در این خصوص، دولت با رایزنی بحث دریافت مالیات را مسکوت کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۶۸۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد

استاندار خراسان شمالی حج را یک کنگره عظیم جهانی دانست و گفت: رفتار و منش زائران ایرانی باید در حج الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _شنبه، پانزدهم اردیبهشت_ در همایش متمرکز آموزش زائران حج تمتع خراسان شمالی اظهار کرد: زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند، لذا حضور، اعمال و کردار زائران بیانگر شخصیت آن‌ها در جمهوری اسلامی است.

وی افزود: آموزش‌های زائران قبل از انجام حج تمتع موجبات آرامش آنها در اجرای اعمال حج خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی از حج به عنوان کنگره عظیم جهانی یاد کرد و بیان داشت: در این کنگره از سرتاسر جهان با هر زبان و فرهنگی ورود پیدا می‌کنند، اما در قالب یک فرهنگ و فارغ از هر نوع ژستی اعمال خود را انجام می‌دهند.

حسین‌نژاد گفت: تمام زائران در یک لباس مشترک و به دور از غرور حرکت عظیمی را انجام می‌دهند.

وی تاکید کرد: اعمال حج درس‌های بزرگی را در دنیایی از معرفت و آئین‌ها به زائران خواهد داد.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه تمام حرکات و اقدامات زائران باید الگو باشد، روی داشتن نظم و انضباط به عنوان یک ضرورت برای زائران جمهوری اسلامی تاکید کرد.

کد خبر 750451

دیگر خبرها

  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • ریشه‌یابی خشونت‌های فیزیکی و کلامی/ جریمه بدون آموزش تاثیری ندارد
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • ۸۹۰ معلول زنجانی در حوزه ورزش فعالیت می کنند
  • ۸۹۰ ورزشکار معلول زنجانی در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت می‌کنند
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • تردد سخت ۲ هزار معلول در شهر چابهار/ فرصت یک ماهه برای متناسب سازی محیط
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • دزفول، دارای خاستگاه فرهنگی و تمدنی عمیق