Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو هيئت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: در تقويم جديد تعطيلات رسمي کشور، به ‌احتمال ‌زياد 5 روز از روزهاي تعطيل فعلي از تقويم تعطيلات کشور حذف خواهد شد. به گزارش خبرگزاري تسنيم از قم، احمد اميرآبادي فراهاني عصر امروز در جلسه شوراي بخش خصوصي با دولت که در سالن جلسات استانداري قم برگزار شد، اظهار داشت: بهتر است کميته‌اي تخصصي مجزا و خارج از شوراي گفت‌وگوي بخش خصوصي با دولت تشکيل شود تا مصوبات شورا و موارد پي‌جويي در آن با دقت و سرعت بهتري اجرايي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به برخي کارکردهاي شوراي گفت‌وگوي بخش خصوصي با دولت افزود: محور بحث‌هاي ارائه‌ شده در اين شورا بايد بر حل مشکلات و معضلات پيش روي واحدهاي توليدي باشد همچنين بخشي از مشکلات موجود بر سر راه توليد و واحدهاي توليدي استاني بوده که در قالب همين قبيل جلسات قابل ردگيري بوده و براي مشکلات ملي نيز قانون تمهيداتي لازم را در نظر گرفته است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي گفت: در شوراي گفت‌وگوي بخش خصوصي با دولت نمايندگان قواي سه‌گانه حضور داشتند که مصوبات جلسه شوراي گفت‌وگوي استان نيز مي‌تواند مشکلات و معضلات پيش روي خود را به دبيرخانه شوراي ملي ارجاع دهد تا مشکلات حاکميتي که در اين زمينه وجود دارد نيز از اين طريق برطرف شود.
عضو هيئت‌رئيسه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به‌احتمال بازنگري در تعطيلات رسمي کشور عنوان کرد: بحث بررسي مجدد تعطيلات رسمي کشور در کميسيون اجتماعي مجلس در دست پيگيري بوده که احتمال مي‌رود در قانون جديد تعطيلاتي از قبيل 12 فروردين، 15 خرداد و 29 اسفندماه از روزهاي تعطيلي در سال‌هاي آينده حذف شود.
اميرآبادي با اشاره به اينکه تعطيلي روز8 ربيع‌الاول مصوبه مجلس بوده و در اصلاح برخي روزهاي تعطيل سال قرار نخواهد گرفت، تأکيد کرد: در تقويم جديد تعطيلات رسمي کشور به‌ احتمال‌ زياد 5 روز از روزهاي تعطيل فعلي از تقويم تعطيلات کشور حذف خواهد شد.
وي با تأکيد بر اهميت حمايت از بخش خصوصي و واحدهاي توليدي ابراز کرد: اگر قرار است محصول داخلي ما با مشابه خارجي خود رقابت کند بايد هزينه‌هاي توليدي را کاهش داد در حالي‌که واقعيت امروز واحدهاي توليدي افزايش هزينه‌هاي توليدي و افزايش قيمت تمام‌شده و از طرفي نيز فشارهاي اقتصادي براي توليدکنندگان است.
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از هزينه‌هاي سرسام‌آور واحدهاي نظارتي عنوان کرد: دريافت 3 ميليون پول براي نيم ساعت بازديد کنترل کيفيت و مباحث ديگر کاملاً اجحاف در حق توليد است که ضرورت دارد تا اين قانون مورد بازنگري قرار گيرد.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۰۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟

اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روزهای تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روزهای کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند.

به گزارش ایسنا، آن‌ها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی، اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشورها در روزهای تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشورهای همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تعطیلی که به معضل مملکت بدل شد | پنجشنبه یا شنبه؛ بالاخره کدام؟
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه ؛ توقف در بدیهیات
  • پنجشنبه یا شنبه؛ کدامیک آخر هفته تعطیل می‌شود؟
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • چرا فعالان بخش خصوصی از تعطیلی پنجشنبه‌ها استقبال نمی‌کنند؟
  • اصرار شنبه‌ای‌ها و مقاومت پنجشنبه‌ای‌ها
  • دیدگاه یک استاد دانشگاه درباره تعطیلی جمعه و شنبه
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه