Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،اولین مرکز فرهنگی و هنری کودک و مادر و دومین کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری استان زنجان با مشارکت شهرداری زنجان و با حضور مسوولان استانی ، شهردار ، رییس و اعضای شورای شهر زنجان درپارک بانوان زنجان افتتاح شد.

محمدنقی صالحی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در مراسم افتتاح این کتابخانه ها اظهار داشت: امروز به مناسبت ایام مبارک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) از مرکز فرهنگی هنری کودک و مادر و دومین کتابخانه سیار  اتوبوس شهری و پنجمین مرکز عرضه محصولات فرهنگی و هنری کانون بهره برداری می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی ضمن اشاره به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری کانون ، هدف از راه‌اندازی این مجموعه‌ها را ارتقای بهره‌وری و استفاده بهینه از امکانات و ظرفیت‌های موجود در مجموعه فرهنگسرای زندگی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد و گفت : ترویج کتاب و کتابخوانی و غنی سازی اوقات فراغت برای کودکان و نوجوانان عزیز شهر زنجان از دیگر اهداف راه اندازی این مراکز است.

وی به ارزش و اهمیت کتاب و کتابخوانی بر روح ، روان و فکر کودکان و نوجوانان اشاره کرد و تاکید نمود باید توجه داشته باشیم که مطالعه ی کتاب های مفید دریچه ای بسوی جهان شگفت انگیز علم ، دانایی ، معرفت و مسئولیت پذیری است و از شیوه‌های تاثیر گذار در جهت مقابله و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان است.

صالحی با اشاره به اینکه این کتابخانه سیار شهری در مناطق کم برخودار شهری شهرک‌های بهارستان، لاله، پونک و گلشهر به کودکان خدمات فرهنگی و هنری ارائه خواهد کرد افزود: با افتتاح این طرح‌ها ۹ هزار جلد کتاب در دسترس کودکان و نوجوانان قرار گرفت.

مسیح‌الله معصومی در آیین افتتاح "مرکز کودک و مادر و کتابخانه سیار شهری" با اشاره به میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار داشت: باید بپذیریم که اگر می‌خواهیم یک جامعه پیشرفته داشته باشیم، اگر می‌خواهیم فرهنگی را در مجموعه شهری شاهد باشیم که متعالی و پیشرفته باشد راهی جز تاکید و توصیه به کتاب و کتابخوانی نداریم.

وی با تاکید بر توجه ویژه به تربیت کودکان و فرزندان که آینده سازان مملکت ما بوده و مدیریت کشور را در آینده در اختیار خواهند داشت، تصریح کرد: کودکان اوقات فراغت بیشتری داشته و هم علاقه بیشتری دارند و فرهنگ‌سازی راحت‌تر بر روی آنها انجام می گیرد.

شهردار زنجان با اشاره به کار حساس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: این مجموعه شاید از لحاظ فیزیکی و ساختاری یک مجموعه کوچک باشد اما به لحاظ محتوایی یکی از عمیق‌ترین و ریشه‌دارترین فضاهایی است باید روی آن کار شود.

وی با بیان اینکه وظیفه دوستان ما در کانون پرورش فکری کار بسیار سختی است، تصریح کرد: بسیاری از خاطرات کودکی بچه‌ها در فضاهای این مجموعه ثبت می‌شود.

معصومی با اشاره به اینکه دوران کودکی یکی از بهترین دوران زندگی است که فارغ از هیاهوهای سیاسی و اقتصادی، یک مسیر زیبا را طی می‌کند، افزود: استفاده حداکثری و بهینه از این دوران تضمین کننده آینده کشور است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۲۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج

معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد نحوه پر کردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج، از اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار و مسابقات کتابخوانی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید حسین رکن‌الدینی در همایش سراسری «روحانیون، معین و معینه‌های کاروان‌های حج 1403» که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در شهر مقدس قم برگزار  شد، توصیه هایی به حاضران ارائه کرد و گفت:  انتظار این است که سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری در این سفر معنوی رعایت شود.

وی در مورد نحوه پرکردن اوقات فراغت زائران بعد از انجام اعمال و مناسک حج با اشاره به اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار، افزود: زائران در مکه در بیش از 60 هتل اسکان دارند و می‌توان مسابقات کتابخوانی هم برگزار کرد.

حجت‌الاسلام رکن‌الدینی با اشاره به شبهاتی که ممکن است در حج مطرح ‌شود، گفت: روحانیون و زائران زبان‌دان با رعایت مسائل به این شبهات پاسخ دهند و به «طرح مودت» اهتمام بورزند.

آیت‌الله جواد مروی؛ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و از اساتید درس خارج سخنران بعدی این همایش بود که در باب ارشاد سخن گفت و ارشاد را نیازمند توجه به ضرورت‌هایی عنوان کرد.

وی افزود: شما به عنوان مبلغ باید رفتاری توام با محبت داشته باشید و با آگاهی در میان مردم حاضر شوید.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دنیا تشنه شنیدن معارف حق اهل بیت است و حج امسال یک فرصت ویژه برای ما و انقلاب اسلامی ایران ایجاد کرده که در تاریخ بی‌بدیل است و در این راستا باید به وظیفه خود در راستای حفظ وحدت و انتقال درست معارف اهل بیت(ع) عمل کنیم.

حجت‌الاسلام غلام‌عباس عشرتی، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز در این همایش با ارائه آماری گفت: برای حج امسال  بیش از 710  نفر روحانی، معین و معینه اعزام خواهند شد و انتظار می رود با حضور و فعالیت بانوان معینه خدمات مطلوبی به بانوان حج‌گزار ارائه شود.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • اماندهی حریم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به کرمان آمد
  • سینمای سیار کودک و کارگاه آموزش رایانه در خاش افتتاح شد
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • اجرای طرح کتابخانه فرهنگی سیار برای اوقات فراغت زائران حج
  • تحریر زندگی شهدای کودک و نوجوان حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی
  • تماشاخانه سیار کانون میهمان همدان