Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مرد سابقه داري که پس از آشنايي خياباني با يک زن جوان همراه او و با ترفند خوراندن داروهاي بيهوشي به طعمه ها، دست به کار کثيفش مي زد.
به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، مرد سابقه داري که پس از آشنايي خياباني با يک زن جوان همراه او و با ترفند خوراندن داروهاي بيهوشي به طعمه ها، دست به سرقت هاي هولناک مي زدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حالي با تلاش ماموران کلانتري خواجه ربيع مشهد و صدور دستورات ويژه قضايي دستگير شدند که بررسي ها مشخص کرد آنان مال باختگان را در حالت بيهوشي رها مي کردند واز محل مي گريختند.
حدود دو هفته قبل بود که فرزند يک زوج پير، به منزل پدرش در خيابان حر عاملي مشهد رفت اما با ديدن صحنه وحشتناکي، اعضاي بدنش به لرزه افتاد. پدر و مادر پير اين جوان بي حرکت کف اتاق قرار داشتند و فاجعه اي تلخ در حال رقم خوردن بود. مرد 35 ساله بلافاصله با اورژانس تماس گرفت و خود به ياري پدر و مادرش شتافت. دقايقي بعد در حالي نيروهاي امدادي زوج پير را به مرکز درماني انتقال دادند که پيرمرد در جدال با مرگ پيروز شد و چشمانش را به روي فرزندش گشود.
ساعتي بعد با لو رفتن ماجراي سرقت طلاهاي پيرزن، پليس نيز وارد ماجرا شد و بدين ترتيب سرنخ تحقيقات به زن و مردي رسيد که چند ساعت قبل از وقوع حادثه، مهمان زوج پير بودند. پيرمرد در اظهارات خود به پليس گفت: حدود سه سال قبل زني به نام «ز-ح» به همراه همسرش مستاجر ما بود اما با پايان يافتن مدت قرارداد ديگر از آن ها خبري نداشتيم تا اين که چند روز قبل براي احوال پرسي به خانه ما آمد. من و همسرم از ديدن مستاجر چند سال قبل خيلي خوشحال شديم و از او به گرمي استقبال کرديم اما ماجرا به پايان نرسيد و آن زن چند روز بعد دوباره مهمان ما شد. همسرم اين بار او را به صرف سوپ دعوت کرد و ما بهترين پذيرايي را از او به عمل آورديم.
پيرمرد در ادامه اظهاراتش گفت: هنوز ساعتي از اين موضوع نگذشته بود که ناگهان سرم به شدت سنگين شد و ديگر چيزي نفهميدم تا اين که پس از گذشت حدود چهار ساعت از اين حادثه، فرزندم به منزل آمده و ما را نجات داده بود. در اين لحظه تازه فهميدم که همسرم نيز مانند من بيهوش شده است و طلاها و زيورآلات او را به سرقت برده اند، با به دست آمدن سرنخ و پيگيري بي وقفه پسر مال باختگان، رديابي هاي اطلاعاتي براي شناسايي و دستگيري زن 35 ساله آغاز شد تا اين که مخفيگاه زن جوان در يکي از کارگاه هاي جاده سيمان مشهد شناسايي شد.
با رصدهاي اطلاعاتي، مشخص شد که زن مذکور به همراه مرد سابقه دار ديگري در گوشه اي از يک کارگاه زندگي مي کنند بنابراين گروه زبده اي از ماموران کلانتري خواجه ربيع مشهد با صدور دستورات قضايي از سوي معاون دادستان وارد عمليات شدند و اين زن و مرد را به همراه آلات و ادوات استعمال «شيشه» دستگير کردند.
در بازرسي از مخفيگاه دزدان، مقداري از طلاهاي مسروقه به همراه مقاديري داروي بيهوشي، گوشي تلفن همراه پيرزن و همچنين تعدادي مدارک شناسايي مربوط به افراد مختلف، دو عدد کلاه گيس و ... کشف و ضبط شد. با انتقال متهمان به کلانتري، تحقيقات و بازجويي از آنان با شيوه هاي تخصصي و فني ادامه يافت. زن جوان در اعترافات خود گفت: حدود دو سال قبل شوهرم مرا رها کرد من هم که جا و مکاني نداشتم با «م-الف» (متهم سابقه دار) آشنا شدم. او به تازگي از زندان آزاد شده بود به همين دليل خانه اي اجاره کرد که من در آن زندگي مي کردم ولي وقتي قرارداد يک ساله آن خانه به پايان رسيد، ديگر نمي توانست اجاره منزل را پرداخت کند براي همين در اتاقي در گوشه کارگاهي در جاده سيمان مشهد ساکن شديم.

وي درباره چگونگي وقوع سرقت طلاهاي صاحبخانه قبلي اش نيز گفت: آن روز وقتي به منزل زوج پير رفتم، طلاهايش توجهم را جلب کرد و سپس با طرح نقشه «م-الف» تصميم به سرقت طلاها با داروي بيهوشي گرفتيم. آن مرد چندين نوع دارو را با هم مخلوط کرد و من آن ها را در سوپ پيرزن ريختم. وقتي آن ها بيهوش شدند قيچي را از کيفم بيرون آوردم و طلاهايش را که شامل چندين النگو، گردنبند، انگشتر و ... بود، بريدم.
بعد از آن هم زوج پير را در همان حال رها کردم و به همراه آن مرد از محل گريختم. سپس طلاها را به پاساژي در ابتداي خيابان ميثم در بولوار شهيد مفتح بردم و بدون فاکتور به يک طلافروش فروختم! ماموران کلانتري در ادامه پيگيري اين روند، که با نظارت مستقيم سرهنگ صاحبکار (رئيس کلانتري خواجه ربيع) همراه بود، طلافروش مذکور را شناسايي و طلاهاي بريده شده را در حالي کشف کردند که طلافروش حدود سه ميليون و پانصد هزار تومان براي خريد طلاهاي سرقتي، پول پرداخته بود!
معاون دادستان مشهد روز گذشته با تشريح جزئياتي از پرونده اين سرقت هاي هولناک گفت: به دنبال گزارش سرقت با شيوه خوراندن داروهاي بيهوشي، اين احتمال قوت گرفت که ممکن است افرادي هنگام وقوع چنين سرقت هاي خطرناکي در معرض حوادث ناگوار قرار گرفته باشند، بنابراين پرونده مذکور با صدور دستورات قاطع قضايي و به طور ويژه در دستور کار پليس قرار گرفت. قاضي «سيدجواد حسيني» افزود: پس از دستگيري متهمان، روند رسيدگي به پرونده با توجه به سوابق يکي از متهمان و کشف کلاه گيس ها، وارد مرحله جديدي شد چرا که احتمال مي رفت آن ها سرقت هاي ديگري نيز با همين شيوه انجام داده باشند. بازپرس ويژه جرايم خاص مشهد تصريح کرد: از سوي ديگر نيز کشف مدارک شناسايي افراد مختلف به احتمال ارتکاب جرايم ديگر توسط متهمان پرونده قوت مي بخشيد بنابراين آن ها با صدور قرار قانوني مناسب در اختيار ماموران کلانتري خواجه ربيع قرار گرفتند و با راهنمايي هاي قضايي، بررسي هاي بيشتر توسط ستوان خورشيدي (افسر پرونده) ادامه يافت. قاضي حسيني با اشاره به ديگر اعترافات متهمان پرونده خاطرنشان کرد: بررسي هاي پليس تاکنون پرده از دو ماجراي ديگر سرقت با همين شيوه برداشته است. سرپرست مجتمع قضايي شهيد بهشتي مشهد گفت: تحقيقات نشان داد متهمان با همين شيوه در يکي از شهرهاي ديگر خراسان رضوي اموالي را ربوده اند و در سرقت ديگر نيز با خوراندن داروي بيهوشي به يک راننده مسافربر به اموال او نيز دستبرد زده اند که بررسي‌هاي بيشتر در اين باره همچنان ادامه دارد.
رکنا
110

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • دستگیری مردی که به بهانه شرکت در مراسم ترحیم مادرش به زنان تعرض می‌کرد
  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ۲ مصدوم در تصادف جاده خاکی انابد بردسکن به روستای حسین آباد
  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • متهم به ۴۶ فقره سرقت کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد
  • در هوای مهاجرت ۷۰ میلیون ایرانی!/کلاه‌ها را به احترام ایران از سر بردارید/خطر دوقطبی شدن در موضوع تعطیلات