Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، جمشید گل‌پور ظهر امروز در نخستین کارگاه آموزشی مبازره با پولشویی و تامین مالی تروریسم با اشاره به قانون پول‌شویی اظهار داشت: زمانی که پول و درآمد حاصل از یک جرم و یا تخلف در سیستم مالی و بازار وارد شود به عنوان پول‌شویی نام برده می‌شود.

وی ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قاچاق مواد مخدر و مشروبات الکلی و دیگر تخلفات را منشاء پول‌شویی دانست و افزود: قانون مبارزه با پولشویی در بهمن سال 1386 در ایران مصوب شد و این قانون تاکنون در 27 استان کشور اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اجرای قانون پول‌شویی در دیگر استان‌هاافزود: تاکنون قانون مبارزه با پول‌شویی در استان‌های بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی و کرمان اجرایی نشده که به‌زودی زمینه اجرای آنها فراهم می‌شود.

گل‌پور اصناف را مشمول قانون مبارزه با پول‌شویی دانست و بیان کرد: مشاوران املاک، فروشندگان طلا، نقره، جواهر و مسکوکات، فروشندگان فلزات گران بها و سنگ‌های قیمتی، فروشندگان فرش و تابلو فرش دستباف، فروشندگان عتیقه، صنایع دستی و اشیای هنری، فروشندگان خودرو و صرافی‌ها باید در خصوص مبارزه با پول‌شویی آموزش‌های لازم را ببینند.

وی با بیان اینکه کارگاه‌های آموزشی قانون مبارزه با پول‌‌شویی در 28 استان برگزار شده است افزود: بوشهر به عنوان بیست و‌نهمین استان کارگاه مبارزه با پول‌شویی برگزار شده و تا یک هفته آینده باید ساز و کار اجرای قانون مبارزه با پولشویی در آن اجرایی شود.

گل‌پور با بیان اینکه صاحبان اصنافی که مشمول آموزش مبارزه با پول‌‌شویی هستند الزام شرکت در کارگاه دارند گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و تکلیف مشخص شده در قانون چنانچه افراد ملزم به شرکت در این دوره‌ها از حضور در کارگاه‌ها ممانعت کنند مورد برخورد قضایی قرار می‌گیرند.

مشاور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این نکته که باید اصناف مبارزه جدی خود را با این پدیده آغاز کنندخاطر نشان کرد: اصناف باید در مبارزه با پولشویی مسیرها برای سوء استفاده پولشویان بسته و عرصه را بر آنها تنگ کنند.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان بوشهر هم با اشاره به اجرای کارگاه قانون مبارزه با پول‌شویی در بوشهر گفت : انتظار می‌رود فعالیت‌های اقتصادی با شفاف سازی فضای کسب و کار، امن‌تر شود.

سید حسین حسینی محمدی بیان کرد: هدف از کارگاه آموزشی مبارزه با پولشویی، آموزش و اطلاع رسانی به مدیران ، روسای اتاق اصناف و اعضای اتحادیه‌ها است تا نسبت به قانون ، آیین نامه و دستور العمل اجرایی مبارزه با پولشویی آگاه‌تر باشند.

انتهای پیام/پ

اجرای قانون‌های مبارزه با پولشویی در استان‌ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۳۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، در استان پیشرفت فیزیکی اجرای این طرح رادر شهرهای شهرضا، مبارکه، دولت آباد و دهاقان بیشتر از دیگر شهرها اعلام کرد وگفت: آمار مجموع ثبت نام کنندگان، بیش از ۴۶۱ هزار نفر و تأیید نهایی تجمیعی بیش از ۱۳۱ هزار نفر بوده است.

علیرضا قاری قرآن افزود: تعداد متقاضیان دارای آورده بیش از ۴۰ میلیون تومان در استان، بیش از۴۶ هزار و ۷۰۰ نفر است.

وی گفت: هزینه واحدهای طرح نهضت ملی مسکن با توجه به تاریخ شروع، مشخصات فنی، تعداد طبقات و مساحت متفاوت و به نسبت پیشرفت طرح از متقاضیان اخذ و در نهایت به قیمت تمام شده واگذار می‌شود.

قاری قرآن افزود: میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ۵۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۱۸ درصد و مجموع دوران مشارکت و اقساط ۲۰ سال است و در هنگام تحویل واحد، فروش اقساطی برقرار می‌شود.

وی گفت: اجرای این طرح در استان اصفهان، در مراحل مختلف اخذ پروانه، فونداسیون، اسکلت، سقف، سفت کاری و نازک کاری بوده و پیش بینی می‌شود تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان، کیفیت ساخت مسکن رادر اجرای این طرح مطابق مقررات ملی ساختمان بیان کردو افزود: ۱۳ پیمانکار در ساخت و تکمیل طرح های نهضت ملی مسکن فعالیت دارند.

دیگر خبرها

  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • نامه مهم قالیباف به رئیسی
  • قالیباف ۲ قانون را برای اجرا ابلاغ کرد
  • طرح ملی مسکن در ۱۰۸ شهر استان در حال اجرا
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • مقررات‌زدایی در نزدیکی کارآفرین‌ها / قانون هست اجرا خیر
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا