Web Analytics Made Easy - Statcounter

امید قادری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این اورژانس اجتماعی به شهرهایی که کم تر از 50 هزار نفر جمعیت داشتند تعلق نمی گرفت، با این وجود به دلیل شرایط بحرانی، این 2 شهرستان دارای اورژانس اجتماعی شدند.
وی افزود: راه اندازی خدمات فیزیوتراپی در شهرستان های سرپل ذهاب، دالاهو و ثلاث باباجانی از دیگر اقدام های بهزیستی در مناطق زلزله زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قادری ادامه داد: از سوی دیگر مرکز 'سی. بی. آر' در شهرستان های ثلاث باباجانی و دالاهو راه اندازی شده که این اقدام خدمات توانبخشی مبتنی بر جامعه را در بر می گیرد.
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با بیان اینکه همه وسایل توانبخشی معلولان تامین شده، ادامه داد: هر معلول در مناطق زلزله زده می تواند برای تامین وسایل کمک توانبخشی به بهزیستی شهرستان مراجعه کند و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
قادری از آمادگی دریافت کمک های همه ارگان ها، نهادها و خیران برای جامعه هدف بهزیستی با نظارت خود آنان خبر داد و افزود: با این اقدام دیگر نیازی به مراجعه حضوری مردم برای خدمت رسانی در مناطق زلزله زده نیست.

**برقراری مستمری برای 11 کودک بی سرپرست زلزله زده
قادری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه 67 کودک نیز در حادثه زلزله والدین خود را از دست داده اند، ادامه داد: از این تعداد 11 کودک پدر و مادر خود را از دست داده اند.
وی افزود: این تعداد کودک تحت سرپرستی و حمایت بستگان درجه یک قرار دارند و تاکنون به بهزیستی واگذار نشده اند و با این وجود برای هر 11 کودک مستمری برقرار می شود و تحت حمایت بهزیستی قرار می گیرند واز سوی دیگر مردم و خیران می توانند با ارسال کمک های خود به بهزیستی از این کودکان حمایت کنند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده **انتشاردهنده:علی مولوی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افتتاح مرکز مشاورزه ازدواج و تحکیم خانواده شهرستان اسکو
  • ارزیابی مناطق متاثر از زمین لرزه سیرچ/ خسارتی گزارش نشد
  • نجات جان جوان قمی در حادثه سقوط از ارتفاع
  • دو نمایشگاه فرهنگی و اجتماعی در ماهشهر افتتاح شد
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • چهارمین پایگاه موتورلانس آذربایجان غربی در مهاباد افتتاح شد
  • یک‌ کشته و ۲۳ مصدوم در واژگونی اتوبوس در قزوین