Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن نورانی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گفت: یکی از فعالیت‌های قرآنی که از سوی بنیاد شهید کشور ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر انجام می‌شود برگزاری مسابقه پژوهش قرآنی در دو مرحله استانی و کشوری است.

 وی با اشاره به انتشار فراخوان این مسابقه در استان گفت: پیرو فراخوان اعلام شده تعداد 19 مقاله پژوهشی از نقاط مختلف استان به دست ما رسید، این مقالات در مرحله بعد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و از سه پژوهشگر که نمره حدنصاب این مسابقه پژوهشی(75 از 100 ) را به دست آورند، تجلیل می‌شود و نفر برتر به کشور معرفی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نورانی با بیان اینکه فراخوان این مسابقه در 4 محور منتشر شد، افزود: محور اول قرآن و اخلاق است؛ موضوعات این محور شامل بررسی امید و آرزو و مبانی و حدود آن از منظر آیات و روایات، بررسی آثار اخلاقی اعتکاف، بررسی آسیب شناسی اخلاقی تملق از دیدگاه قرآن و روایات، بررسی احترام به آراء و افکار دیگران از دیدگاه آیات و روایات و بررسی هجرت در راه خدا و آثار اخلاقی آن است.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: محور دوم قرآن و روانشناسی است و موضوعات آن عبارتند از بررسی اعتقاد به توحید در سلامت روانی، بررسی اعتقاد به آخرت و سلامت روانی، بررسی نقش ایمان به خدا در سلامت روانی، بررسی عوامل آرامش روحی در منابع اسلامی، بررسی نقش حسادت دراضطراب و افسردگی و بررسی عوامل بروز حرص در منابع دینی.

وی افزود: محور دیگر این فراخوان سبک زندگی از دیدگاه قرآن و روایات است؛ بررسی نقش اعتقاد به توحید در سبک زندگی، بررسی آثار نماز جماعت در زندگی اجتماعی، بررسی اصلاح الگوی مصرف در اسلام با تأکید بر خوردن و آشامیدن، بررسی رابطه پزشک و بیمار در اسلام و احکام آن، بررسی علل و پیامدهای یأس و ناامیدی از دیدگاه اسلام، بررسی بهداشت محیط کار حرفه ای از دیدگاه اسلام، بررسی جایگاه سالمندان و چگونگی ارتباط با آنها از دیدگاه اسلام، بررسی راه های دست یابی به رضایت مندی در زندگی از دیدگاه اسلام، بررسی ظلم و ستم از دیدگاه قرآن و سنت و علل و آثار فردی و اجتماعی آن، بررسی فقر، علل و آثار آن از دیدگاه آیات و روایات، بررسی چگونگی روشهای برخورد پیامبر و ائمه با دگراندیشان، بررسی آینده نگری و برنامه ریزی از دیدگاه آموزه های دینی و رابطه آن با توکل و خداباوری، بررسی نقش غذای حلال و حرام بر تکامل انسان، بررسی ربا و آثار آن در جامعه، بررسی اخلاق پرسشگری و تحقیق در آموزه های دینی موضوعات این محور را شکل می‌دهد.

نورانی موضوعاتی با روش تحقیق میدانی را محور آخر این مسابقه قرآنی عنوان کرد و گفت: بررسی عوامل موثر در استقبال از مسابقات قرآنی در سطح شهرستانی، استانی و کشوری، بررسی دلایل استقبال زنان نسبت به مردان از مسابقات قرآنی، بررسی عوامل موثر بر میزان موفقیت مسابقات قرآنی(زمان، مکان ورشته های قرآنی)، بررسی نقش جوایز و هدایا در استقبال از مسابقات قرآن و بررسی نقش آموزش در میزان استقبال از مسابقات قرآنی موضوعات این محور هستند.

iqnakhouzestan@

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، رئیس دانشگاه معارف اسلامی در نشست خبری گفت: همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب در سالن شهید سلیمانی این دانشگاه چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت با سخنرانی آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دو نوبت صبح و عصر برگزار می‌شود. 

حجت الاسلام والمسلمین روح الله شاکری بر وظیفه دانشگاه‌ها در تامین منابع جامع علمی برای دانشجویان و پژوهشگران تاکید کرد و گفت: به عنوان دانشگاه معارف اسلامی وظیفه داریم از ظرفیت اندیشمندان صاحب فکر استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه نسبت به شخصیت علمی و قرآنی مقام معظم رهبری غفلت صورت گرفته است خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی از سال ۴۳ تفسیر قرآن را در سطوح بالا تدریس می‌کرده اند و در تبیین دین بسیار موفق بوده و قدرت ارتباط گیری بالایی خصوصا با جوانان دارند و نگاه دینی ایشان منبعی جامع برای جوانان و دانشگاهیان خواهد بود. 

رئیس دانشگاه معارف اسلامی از پذیرش ۱۴۶ مقاله در این همایش خبر داد و گفت: در کنار ارسال مقالات شاهد ارسال چکیده مقاله‌ها نیز بوده‌ایم که در پایان همایش یک جلد از آنها منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شاکری با بیان اینکه این پژوهش‌ها می‌تواند نگرش‌های علمی و قرآنی رهبر انقلاب اسلامی را در فضای علمی و دانشگاهی کشور گسترش دهد، عنوان کرد: به همین منظور نشست‌های متعددی با مسئولین استانی برگزار شده است که حدود ۸۰ مقاله از این بستر دریافت شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری دوره تربیت معلم تدبر سوره‌ای قرآن در مشهد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • بررسی سیر تحول هنرهای قرآنی/ اهمیت نگاه میراث فرهنگی به هنر قرآنی
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد