Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: همایش «دانشگاه اخلاق مدار» تلنگری برای حساس کردن مردم و قانون‌گذاران درباره خرید پایان‌نامه، مقاله سازی و سرقت علمی است.

علی اکبر علیخانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا درباره دلایل برگزاری این همایش، اظهار داشت: در واقع بحث برگزاری همایش ملی «دانشگاه اخلاق مدار» از سال گذشته مطرح شد و احساس نیاز آن با توجه به اتفاقاتی که در مراکز آموزش عالی ما در حوزه آموزش علمی و نکات دیگر دیده می‎‌شد، به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه نیاز داریم مباحث اخلاقی در حوزه علم، دانش و پژوهش را زیر ذره بین قرار دهیم، افزود: این همایش در واقع نشان از یک احساس خلاء در بحث پژوهش است.
دبیر علمی همایش «دانشگاه اخلاق مدار» تاکید کرد: هدف اصلی ما حساس کردن جامعه به خلاءهای اخلاقی و به نوعی توجه به اخلاقیات در کارهای علمی و پژوهشی است تا به تبع آن این موضوعات سوژه پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد یا دکتری قرار گیرد.
علیخانی گفت: از دل این همایش مقالات و کتاب هایی استخراج خواهیم کرد تا زمینه تدوین دستورالعمل قوانین اخلاقی در حوزه علم را استخراج کنیم.
وی با اشاره به اینکه نخستین دوره همایش «دانشگاه اخلاق مدار» طی روزهای 20 و 21 آذر در تالار علامه امینی برگزار خواهد شد، افزود: همایش در پنج محور اصلی دانشگاه اخلاق مدار در سطح اعضای هیات علمی، اخلاق حرفه ای در نظام آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه، اخلاق حرفه ای نسبت به دانشجویان، اخلاق و فضای مجازی در دانشگاه و در نهایت، اخلاق و مسئولیت اجتماعی نسبت به بیرون دانشگاه است.
عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: مسئولیت اجتماعی دانشجو نسبت به بازار، اقتصاد و دولت از جمله موضوعاتی است که دانشجو باید نسبت به آن توجه داشته باشد و ما تلاش می‌کنیم در این همایش بر این موضوعات تاکید کنیم.
وی با اشاره به اینکه از اساتید با تجربه برای ارائه مقاله در این همایش دعوت کرده ایم، گفت: همچنین در آیین افتتاحیه غلامحسین ابراهیمی دینانی و احد فرامرز قراملکی سخنرانی خواهد کرد.
علیخانی با تاکید بر اینکه جامعه ما بیش از هر زمان دیگری به اخلاق نیاز دارد، افزود: ابتدایی‌ترین چیز در تعامل انسان‌ها با یکدیگر اخلاق است چرا که احترام و مهربانی امری فرادینی است.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: این روزهای در فضای علمی کشور به صورت آشکارا پایان‌نامه خریداری می شود، مقاله سازی می‌کنند و جامعه حتی قانونگذار نیز حساسیتش نسبت به این ماجرا کم شده است.
وی افزود: این اتفاق یعنی یک انحطاط اخلاقی در حوزه علمی وجود دارد و این همایش می تواند تلنگری به این ماجرا باشد.
علیخانی خاطرنشان کرد: این همایش در روز نخست، دوشنبه 20 آذرماه از ساعت 8 صبح آغاز و با برگزاری چهار نشست تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و در روز دوم 21 آذرماه نیز از 8:30 صبح آغاز و با برگزاری سه نشست کار خود را تا ساعت 16:30 ادامه خواهد داد.
دبیر علمی همایش «دانشگاه اخلاق مدار» با اشاره به اینکه آیین اختتامیه همایش نیز عصر روز سه شنبه 21 آذر از ساعت 17 با سخنرانی مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، گفت: تمامی علاقه مندان به مباحث علمی نیز می توانند در این همایش دو روزه شرکت کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین همایش «دانشگاه اخلاق مدار» طی روزهای 20 و 21 آذرماه با برگزاری 5 نشست علمی و ارائه مقاله در موضوعات «اخلاق مدار در سطح اعضای هیات علمی»، «اخلاق حرفه ای در نظام آموزشی، پژوهشی و اداری دانشگاه»، «اخلاق حرفه ای نسبت به دانشجویان»، «اخلاق و فضای مجازی در دانشگاه» و «اخلاق و مسئولیت اجتماعی نسبت به بیرون دانشگاه» برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246**1055
خبرنگار: علیرضا مرادی**انتشار: زینب کارگر

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود

ایسنا/بوشهر  دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دومین همایش بین المللی خلیج فارس با حضور مهمانان خارجی از پنج کشور در بوشهر برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، علی اکبر کیانی  امروز ۶ اردیبهشت در نشست خبری با اشاره به جزئیات برگزاری این همایش در بوشهر، اظهار کرد: این همایش طی دو روز در روزهای ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری در دانشگاه خلیج فارس و در سطح بین المللی برگزار می شود.

وی بیان کرد: به جهت ارتقای اعتبار علمی همایش و مقالات، مجوزهای ISC یا همان پایگاه استنادی جهان اسلام اخذ شده است و بالغ بر۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که ۵۰ درصد اصل مقاله را دادند و حدود یک سوم برای ارائه مقاله به همایش دعوت شدند.

کیانی با بیان اینکه ۱۰ نفر مهمان خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش به این همایش دعوت شدند، گفت: حداقل ۵ نفر حضور قطعی دارند و جزو سخنرانان این برنامه هستند.

دبیر اجرایی دومین همایش بین المللی خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در دو روز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: این همایش در سه زبان ارائه خواهد شد که در نوع خود استثنایی است. در همایش های مشابه نهایتا دو زبان ارائه می شده است.

کیانی با بیان اینکه محور همایش تجارت دریایی و حمل و نقل است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت خلیج فارس از نظر بازرگانی و تجاری و حمل و نقل دریایی، گروه تاریخ محور این همایش مهم را این موضوع قرار داد. این موضوع با توجه به تمدن خلیج فارس انتخاب شده است.

حمید اسدپور، دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس، افزود: گستره زمانی این همایش از عهد باستان تا معاصر و با نیم نگاهی به آینده است و حتی مقالاتی پیرامون آینده پژوهی در خصوص این موضوع دریافت شده است.

وی با اشاره برنامه های روز فرهنگی همایش، گفت: بازدید از مناطق تاریخی دشتستان از جمله دژ و دانشکده کشاورزی و نیز در بوشهر بازدید از موزه دریانوردی خلیج فارس، بازدید و معرفی ظرفیت تاریخی استان، برپایی نمایشگاه تاریخی و فرهنگی خلیج فارس از دیگر برنامه ها است.

اسدپور همچنین بازدید از کتابخانه دانشگاه خلیج فارس و برپایی غرفه های آثار سنتی و غذای دریایی در حاشیه این همایش را از دیگر برنامه ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این مسابقه دو میدانی از میدان رئیسعلی دلواری تا دانشگاه خلیج فارس به صورت عمومی برگزار می شود.

دبیر علمی همایش بین المللی خلیج فارس با اشاره به پیام دومین همایش بین المللی خلیج فارس گفت: دوستی مهمترین پیام این همایش است و اینکه خلیج فارس یک حوزه تمدنی و مکان فرهنگی بوده است‌.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم 
  • معلمان نسبت به مسائل مهم کشور حساسیت ویژه داشته باشند
  • امضا دو تفاهم نامه علمی در همایش ملی تحول دیجیتال
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • دومین همایش بین‌المللی خلیج فارس دربوشهر برگزار می‌شود
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد