Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- عضو هيأت علمي دانشگاه تهران گفت: همايش «دانشگاه اخلاق مدار» تلنگري براي حساس کردن مردم و قانون‌گذاران درباره خريد پايان‌نامه، مقاله سازي و سرقت علمي است.

علي اکبر عليخاني روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار فرهنگي ايرنا درباره دلايل برگزاري اين همايش، اظهار داشت: در واقع بحث برگزاري همايش ملي «دانشگاه اخلاق مدار» از سال گذشته مطرح شد و احساس نياز آن با توجه به اتفاقاتي که در مراکز آموزش عالي ما در حوزه آموزش علمي و نکات ديگر ديده مي‎‌شد، به وجود آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه نياز داريم مباحث اخلاقي در حوزه علم، دانش و پژوهش را زير ذره بين قرار دهيم، افزود: اين همايش در واقع نشان از يک احساس خلاء در بحث پژوهش است.
دبير علمي همايش «دانشگاه اخلاق مدار» تاکيد کرد: هدف اصلي ما حساس کردن جامعه به خلاءهاي اخلاقي و به نوعي توجه به اخلاقيات در کارهاي علمي و پژوهشي است تا به تبع آن اين موضوعات سوژه پايان نامه دانشجويان کارشناسي ارشد يا دکتري قرار گيرد.
عليخاني گفت: از دل اين همايش مقالات و کتاب هايي استخراج خواهيم کرد تا زمينه تدوين دستورالعمل قوانين اخلاقي در حوزه علم را استخراج کنيم.
وي با اشاره به اينکه نخستين دوره همايش «دانشگاه اخلاق مدار» طي روزهاي 20 و 21 آذر در تالار علامه اميني برگزار خواهد شد، افزود: همايش در پنج محور اصلي دانشگاه اخلاق مدار در سطح اعضاي هيات علمي، اخلاق حرفه اي در نظام آموزشي، پژوهشي و اداري دانشگاه، اخلاق حرفه اي نسبت به دانشجويان، اخلاق و فضاي مجازي در دانشگاه و در نهايت، اخلاق و مسئوليت اجتماعي نسبت به بيرون دانشگاه است.
عضو هيأت علمي دانشگاه تهران اظهار داشت: مسئوليت اجتماعي دانشجو نسبت به بازار، اقتصاد و دولت از جمله موضوعاتي است که دانشجو بايد نسبت به آن توجه داشته باشد و ما تلاش مي‌کنيم در اين همايش بر اين موضوعات تاکيد کنيم.
وي با اشاره به اينکه از اساتيد با تجربه براي ارائه مقاله در اين همايش دعوت کرده ايم، گفت: همچنين در آيين افتتاحيه غلامحسين ابراهيمي ديناني و احد فرامرز قراملکي سخنراني خواهد کرد.
عليخاني با تاکيد بر اينکه جامعه ما بيش از هر زمان ديگري به اخلاق نياز دارد، افزود: ابتدايي‌ترين چيز در تعامل انسان‌ها با يکديگر اخلاق است چرا که احترام و مهرباني امري فراديني است.
اين استاد دانشگاه تصريح کرد: اين روزهاي در فضاي علمي کشور به صورت آشکارا پايان‌نامه خريداري مي شود، مقاله سازي مي‌کنند و جامعه حتي قانونگذار نيز حساسيتش نسبت به اين ماجرا کم شده است.
وي افزود: اين اتفاق يعني يک انحطاط اخلاقي در حوزه علمي وجود دارد و اين همايش مي تواند تلنگري به اين ماجرا باشد.
عليخاني خاطرنشان کرد: اين همايش در روز نخست، دوشنبه 20 آذرماه از ساعت 8 صبح آغاز و با برگزاري چهار نشست تا ساعت 17 ادامه خواهد داشت و در روز دوم 21 آذرماه نيز از 8:30 صبح آغاز و با برگزاري سه نشست کار خود را تا ساعت 16:30 ادامه خواهد داد.
دبير علمي همايش «دانشگاه اخلاق مدار» با اشاره به اينکه آيين اختتاميه همايش نيز عصر روز سه شنبه 21 آذر از ساعت 17 با سخنراني مجيد سرسنگي معاون فرهنگي دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، گفت: تمامي علاقه مندان به مباحث علمي نيز مي توانند در اين همايش دو روزه شرکت کنند.
به گزارش ايرنا، نخستين همايش «دانشگاه اخلاق مدار» طي روزهاي 20 و 21 آذرماه با برگزاري 5 نشست علمي و ارائه مقاله در موضوعات «اخلاق مدار در سطح اعضاي هيات علمي»، «اخلاق حرفه اي در نظام آموزشي، پژوهشي و اداري دانشگاه»، «اخلاق حرفه اي نسبت به دانشجويان»، «اخلاق و فضاي مجازي در دانشگاه» و «اخلاق و مسئوليت اجتماعي نسبت به بيرون دانشگاه» برگزار خواهد شد.
فراهنگ**9246**1055
خبرنگار: عليرضا مرادي**انتشار: زينب کارگر
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۵۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس ظهر دوشنبه در این آئین گفت: از مجموع ۱۵۰ مقاله ارسالی به دبیرخانه این همایش ۵۰ مقاله برای ارائه در همایش پذیرفته شد.

حمید اسدپور افزود: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

اسدپور تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشورها است.

دبیر علمی همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه این همایش در ۲ روز برگزار می‌شود، گفت: روز نخست همایش توجه به مسائل علمی و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش، پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

اسدپور بیان کرد: ۱۰ پژوهشگر خارجی از کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش در این همایش حضور دارند.

دبیر علمی این همایش تصریح کرد: هدف همایش ایجاد و اتخاذ تدابیری برای ورود و مشارکت هرچه بیشتر مردم و بخش خصوصی در حوزه بازرگانی و حمل و نقل دریایی خلیج فارس است.

وی ادامه داد: این همایش بر ضرورت توجه بسیار جدی به تجارت دریایی از یک سو و سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل دریایی از طریق توسعه زیرساخت‌ها در بنادر و جزایر خلیج فارس تاکید دارد.

خیراندیش محقق و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با اشاره به تفاوت تجارت سبک و سنگین گفت: خلیج فارس در بخش تجارت سنگین بسیار استراتژیک است و باید مورد توجه قرار گیرد.

این محقق هم استانی تاکید کرد: ما برای ایجاد ثروت و اقتدار باید تجارت جهانی گذشته را احیا کنیم.

پنل‌های تخصصی انگلیسی و عربی همایش تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بعد از ظهر امروز برگزار می‌شود.

کد خبر 6092136

دیگر خبرها

  • ۹۰ درصد از جرایم فضای مجازی در لرستان کشف شد
  • شهدا معلم همیشگی شرافت و نماد اعتلای اخلاق و غیرت هستند
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار شد
  • ارائه ۱۱ مقاله در همایش علمی «اسوه حسنه» در مرکز گلستان
  • همایش علمی خلیج فارس هویت ملی و تاریخی
  • نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاهی دانشگاه پیام نور خوزستان
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی و طلا و جواهر در یزد
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدان گفت‌وگو بودند/نباید به مقدسات توهین شود
  • همایش بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب چهارشنبه در قم