Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور امروز خود در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان مجلس اعلام کرد: با توجه به این‌که امروز لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود، فرصت کوتاهی است که به چند نکته اشاره کنم. 

وی افزود: حادثه زلزله در کرمان و چند استان دیگر باعث تاثر شد و از کمیسیون عمران خواسته شد وضعیت را بررسی و به مجلس گزارش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرح حمایت از آسیب‌دیدگان زلزله در دستور کار مجلس قرار دارد که سریع‌تر به آن رسیدگی خواهد شد.

رییس قوه مقننه همچنین به خانواده کوهنوردانی که در حادثه اخیر جان خود را از دست دادند، تسلیت گفت و ادامه داد: لازم است پیروزی‌های ورزشکاران عزیز ایرانی که قلوب ایرانیان را شاد کردند، تبریک بگوییم.

نماینده قم در مجلس در ادامه به حوادث اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: هیچ‌یک از این حوادث به اندازه اقدام ناشیانه رییس‌جمهوری آمریکا در مورد دستور جابه‌جایی سفارت این کشور در فلسطین اشغالی قلوب مسلمانان را آزرده نکرد وحتی کشورهای دوست آمریکا نیز این اقدام ناپسند و غیرعقلانی را تقبیح کردند.

وی افزود: کشورهای اسلامی در قبال این تصمیم موضع‌گیری کردند و هیچ‌یک از روسای جمهوری آمریکا چنین رفتار ناشایستی نداشتند اما رییس‌جمهوری فعلی این کشور پس از تماس تلفنی با چند تن از روسای کشورهای عربی با گستاخی به چنین عملی دست زد.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اخبار پشت صحنه حکایت از آن دارد که این اقدام در چارچوب طرحی سامان یافته که از قبل با برخی کشورها در حمایت از رژیم صهیونیستی، عادی کردن روابط با این رژیم و به فراموشی سپردن ماجرای غم‌انگیز فلسطین هماهنگی صورت گرفته و اگر چنین باشد این کشورها تمام حیثیت خود را برای هیچ حراج کرده‌اند.

وی افزود: ما نمی‌خواهیم این اخبار را باور کنیم اما محاسبه‌ای ساده نشان می‌دهد آمریکا چه فضاحتی ایجاد کرده و اگر کشورهای عربی حساب خود را جدا نکنند، به حیثیت خود ضربه زده و کشورهای مسلمان را در مقابل خود خواهند دید.

او یادآور شد: چندی پیش رییس‌جمهوری آمریکا در مانوری که در منطقه داد و با سر و صدا برخلاف تبلیغات انتخاباتی خود، حرف‌های جدید سر داد و در ازای آن حدود ۵۰۰ میلیارد دلار از اموال منطقه را به جیب زد و با کمال وقاحت اعلام کرد وقتی سعودی‌ها و برخی کشورها به ما قول پول دادند، در جلسه‌شان حضور یافتم.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: اخیراً حتی از کشور بحرین نیز نگذشت و با پررویی در توییتی اعلام کرد پول خوبی از فروش سلاح به این کشور دریافت کردم. آمریکا نتیجه این بذل و بخشش کشورهای منطقه را این‌گونه پاسخ داد که پول را از آن‌ها گرفت اما همه آرمان‌های عربی و اسلامی را به پای رژیم صهیونیستی ذبح کرد. در این ماجرا جدای حمایت از آمریکا، بیشترین خسارت را این کشورها دادند. چرا؟!

وی افزود: اگر آمریکا بدون اطلاع آنان چنین اقدامی کرده که نشان‌دهنده کمال بی‌اعتنایی آمریکا به این کشورهاست. این اقدام یادآور سخنرانی چند دهه قبل کسینجر است که گفته بود ارزش منابع نفتی کشورهای عربی برای ما بسیار بیشتر از خود آن‌ها است. علی‌القاعده با چنین فرضی باید در رفتار این کشورها آثاری از تنبه دیده شود که این‌قدر دولت و ملت خود را تحقیر نکنند.

او گفت: اگر در آینده چرخشی در رفتار آنان دیده شود، آثاری از غیرت دینی و ملی را می‌توان مشاهده کرد اما اگر آمریکا با اطلاع آنان چنین اقدامی انجام داده است، اوج فلاکت سیاسی‌شان است و این مسئله‌ای نیست که از ذهن ملل مسلمان به‌خصوص فلسطینیان مظلوم محو شود.

لاریجانی خاطرنشان کرد: نفرت این ماجرال برای آنان ابدی خواهد بود. امیدواریم این اقدام بدون اطلاع تمام این کشورها که این روزها موضع‌گیری کردند، اتفاق افتاده باشد و این کشورها نیز همچون همه کشورهای مسلمان مخالف اقدام آمریکا باشند.

نماینده قم در مجلس همچنین گفت: خسارت عمده را آنان متحمل شده و بیشترین ضربه را اقدامات آنان به پیکره جامعه اسلامی زده است و حال انتظار می‌رود کشورهای اسلامی به‌ویژه این کشورها، موضعی یکپارچه در برابر آمریکا اتخاذ کرده و علیه آمریکا اقدامات عملی انجام دهد تا ایالات متحده دیگر هوس رفتار ارباب-رعیتی با آنان نداشته باشد.

وی افزود: انتظار حداقلی ملت‌های مسلمان در برابر این گستاخی آمریکا این است که روابط سیاسی با این کشور را تعلیق نمایند تا آقای ترامپ درد رفتار تحقیرآمیز نسبت به مسلمانان را درک کند.

رییس قوه مقننه یادآور شد: اگر همت بلندتری دارند، روابط تجاری خود با آمریکا را متوقف کنند تا این رئیس‌جمهور متقلب تاجرمسلک بفهمد با حیثیت مسلمانان نمی‌تواند تجارت کند.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کنفرانس کشورهای عربی در حد اعلام مواضع اقدامی صورت گرفت، اما اگر اتحادیه عرب و کشورهای اسلامی به اقدامی عملی دست نزنند، نه تنها در تاریخ به بی‌عُرضگی در این حادثه مهم متهم می‌شوند که ایالات متحده را گستاخ‌تر می‌کند.

لاریجانی در پایان تصریح کرد: البته ملت غیور و شجاع فلسطین راه خود را یافته‌اند و رژیم بی‌هویت صهیونیستی نمی‌تواند با زد و بند با آمریکا و چند کشور زبون منطقه، صورت مسئله را تغییر دهد و برای مردم فلسطین جانمایی جدیدی در سرزمین‌های دیگر کند. سرزمین فلسطین متعلق به ملت فلسین است و خداوند مَکر صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها را به ذلت آنان بدل خواهد کرد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۶۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور در نامه‌ای خطاب به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده، از آنان خواستند تا از امکانات موجود برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنند و و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا این بیداری را گسترده‌تر سازند.

بیشتر بخوانید: آزادی زیر دست و پای مأموران بایدن

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: جنایات رژیم اسرائیل در غزه و کشتار بیش از ۳۴ هزار انسان بی‌گناه طی دویست روز باعث شد ما دانشجویان ایرانی شما را خطاب نامه خود قرار دهیم. این روزها، یک نسل‌کشی هولناک در فلسطین رخ می‌دهد که در آن حدود ۲۵۰۰۰ کودک و زن به وسیله سلاح‌های اهدایی دولت شما به اسرائیل (رژیم صهیونیستی) جان خود را از دست داده‌اند. ۲۵۰۰۰ نفر یک عدد ساده نیست؛ در واقع اسرائیل ۲۵۰۰۰ زندگی، ۲۵ هزار آرزو و ۲۵ هزار امید و لبخند را از بین برده است.

در این نامه مطرح شده است: شاید سوال برایتان پیش بیاید که چرا این نامه را خطاب به دولت‌مردان غربی نزدیم؟ پاسخ واضح است؛ ما سال‌ها است که از دولت‌مردان کشورهای غربی ناامید شده‌ایم زیرا اعتقاد داریم آنان آگاهانه، راه صداقت و انسانیت مبتنی بر حقوق برابر بشر را از سیاست جدا کرده‌اند. اما ما هنوز به انسانیت شما و سایر آزادی‌خواهانی که این روزها محیط دانشگاه را به رغم مرگ آزادی و عدالت در سایه نقض فاحش متمم اول قانون اساسی توسط کاخ سفید، صحنه اعتراض به نسل‌کشی اسرائیل (رژیم صهیونیستی) کرده‌اید، امیدواریم.

در این نامه بیان شده است: سخن ما با شما به طور خاص در مورد مظلومیت تاریخی فلسطین و جنایات هشت دهه‌ای رژیم صهیونسیتی است‌؛ در این نامه نمی‌خواهیم به صورت تاریخی و حقوقی به بررسی ریشه‌های تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) و نامشروع بودن آن بپردازیم، اگرچه کسانی که اهل اندیشه‌اند، می‌توانند با بررسی بی‌طرفانه متون تاریخی به حقایق مهمی در رابطه با تشکیل دولت اسرائیل (رژیم صهیونیستی) دست یابند؛ حقایقی که هیچگاه دولت‌های غربی پیرامون آن صحبت نمی‌کنند و اجازه گفتگو و بحث آزادانه در این رابطه را به شهروندان خود نمی‌دهند.

در بخشی از این نامه مطرح شده است: ما به جای بررسی متون حقوقی و تاریخی در این نامه از شما به عنوان نماینده‌ای از جامعه نخبگانی آمریکا فقط یک سوال می‌پرسیم: رژیمی که برای بقا خود در هفت ماه به راحتی ۲۵ هزار زن و کودک بی‌گناه را می‌کشد، برای ایجاد سانسور رسانه‌ای دست به ترور ۱۰۰ خبرنگار می‌زند، مدارس و بیمارستان‌ها را بمباران می‌کند و در نهایت مانع از ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به غزه می‌شود و در این رابطه حتی با راکت، ماشین نمایندگان سازمان ملل را هدف قرار می‌دهد، آیا می‌تواند رژیمی مشروع در دنیا باشد؟ ما منتظر پاسخ شما به این سوال هستیم و خوشحال می‌شویم نظر شما را در این رابطه بدانیم.

در بخش پایانی این نامه آمده است: جنایات گسترده صهیونیست‌ها و اتفاقات تلخی که این روزها در باریکه غزه می‌گذرد، امروز باعث اعتراضات وجدان‌های بیدار در اقصی نقاط جهان از جمله دانشگاهی که شما در آن فعالیت می‌کنید، شده است. ما دانشجویان مسلمان از شما نخبگان گرامی می‌خواهیم مانند سایر آزادی‌خواهان جهان، از هر امکانی که در اختیار دارید برای رساندن صدای اعتراض خود نسبت به این هلوکاست فلسطینی استفاده کنید و با ایجاد هم‌افزایی بین‌المللی میان نخبگان دانشگاهی دنیا نیز می‌توانید، تصاویر و مستندات اعتراضی خود در دانشگاه را برای ما ارسال کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228980 برچسب‌ها آمریکا

دیگر خبرها

  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • ظریف: اسرائیلی‌ها به آمریکایی‌ها هم لگد زدند | اسرائیل به هیچ کس رحم نکرد | آنانکه دل‌شان برای آمریکا لک می‌زند باید بدانند آمریکا چه کرد
  • سازمان‌های بین‌المللی در ایجاد و تداوم صلح و حل منازعات بین دولت‌ها نقش به‌سزایی دارند
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • طرح بلینکن برای احیای ناتوی عربی
  • آمریکا: برنامه‌ای عملی برای حفاظت از جان غیرنظامیان در رفح دیده نمی‌شود
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی به نخبگان دانشگاه‌های آمریکا
  • نامه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل به نخبگان دانشگاه‌های ایالات متحده
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • خیزش دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی ظرفیت جهانی شدن دارد