مولوی کریمزایی: قدس پاره تن اسلام خواهد ماند/ مسلمانان در برابر اهانت ترامپ ایستادگی کنند
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۷۹۵۶۹
امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر با تاکید بر اینکه ترامپ نادان میخواهد دنیا را به میدان جنگ تبدیل کند، گفت: مسلمانان باید با تمام توان در برابر اهانت ترامپ ایستادگی کنند.
مولوی عبدالصمد کریمزایی در گفتوگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر با اشاره به سخنان رئیسجمهور آمریکا در مورد انتقال سفارتخانه این کشور از تلآویو به بیتالمقدس و اعلام بیتالمقدس بهعنوان پایتخت رژیم جعلی صهیونیستی اظهار داشت: زمان آن رسیده که همه مسلمانان با وحدت، انسجام و یکپارچگی خود به این اقدام نابخردانه ترامپ احمق و نادان واکنش نشان داده و آن را محکوم کنند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
امامجمعه اهلسنت شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه این تصمیم ترامپ شوم است و این نادان میخواهد دنیا را به میدان جنگ تبدیل کند، گفت: قدس پاره تن اسلام است و پاره تن اسلام خواهد ماند بنابراین مسلمانان باید با تمام توان در برابر این اهانت ترامپ ایستادگی کنند.
وی با بیان اینکه بیتالمقدس اولین قبلهگاه مسلمانان و مرکز تمام انبیاء الهی است، افزود: جهان اسلام باید در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن سخنان ترامپ یکپارچه و متحد شوند بر همین اساس این آخرین نفسهای حیات اسرائیل خواهد بود زیرا امروز مسلمانان با هم در حال انسجام هستند.
مولوی کریمزایی با تاکید براینکه اگر کسی در این زمینه سکوت کند محکوم خواهد بود، ادامه داد: این فتنه جدید دشمن همچون سایر فتنههایش با شکست مواجه خواهد شد و سبب اتحاد، انسجام و وحدت بیشتر برای مسلمانان میشود.
امامجمعه اهلسنت شهرستان ایرانشهر با بیان اینکه سرزمین مقدس قدس حدود 70 سال است که زیر سلطه رژیم غاصب صهیونیستی قرار دارد، افزود: مسلمانان با وحدت خود هر فتنهای را از بین میبرند و آمریکا و ایادی آن را در آیندهای نه چندان دور نابود خواهند کرد.
انتهای پیام/
R7843/P41362/S6,65/CT15منبع: تسنیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۷۹۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بلیت پاره بده، جایزه بگیر
همشهری آنلاین- شهره کیانوش راد : شاگرد شوفر در هر اتوبوس کرایه ها را دستی از مسافر ها می گرفت. اما بعدها مسافران باید برای سوار و پیاده شدن بلیت می خریدند.
قصههای خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید
نصرالله حدادی تهران پژوه می گوید: «اولین کرایه ای که برای اتوبوس تعیین شد از پنج شاهی شروع شد و بعدها با آمدن اتوبوسهای واحد به یک قران، دو قران و ده قران رسید. وقتی بلیت های کاغذی آمدند، شاگر شوفر بلیت ها را پاره میکرد و در خیابان می انداخت. بعدها که خطوط اتوبوسرانی ساماندهی شدند، در ازای تحویل و وزن کردن بلیت های پاره شده، به شاگر شوفر پاداش می دادند.»
باجه فروش بلیت ماشین دودی در شهرریبا استناد به اسناد تاریخی به جامانده از آن دوران، در ۸ فروردین سال ۱۳۱۰ در چهل و یکمین جلسه انجمن بلدیه طهران، لایحه عوارض بر اتومبیل و اتوبوس های شهری تصویب شد. طبق این لایحه صاحبان اتومبیلهای کرایه و اتوبوس موظف شدند. در مقابل وجهی که از مسافر دریافت میکنند بلیت بدهند. رانندگان مکلف شده بودند در ازای بلیت ۵ شاهی، یک شاهی عوارض دهند و در ازای بلیت ده شاهی یکصد دینار عوارض بپرداند. درشکه های کرایه از دادن عوارض معاف بودند. عواید حاصل از این لایحه برای مرمت و تسطیح خیابانهای شهر تهران اختصاص می یافت.
عباس حسینی، از علاقه مندان به تاریخ تهران است که درباره تاریخچه حمل و نقل در تهران نیز پژوهشهایی انجام داده است. او میگوید: «وقتی شرکت واحد در سال ۱۳۳۵ افتتاح شد. گران ترین نرخ بلیت خطوط اتوبوسرانی ۲ ریال تعیین شد که از توپخانه تا شمیران تردد می کرد. بلیت ها ابتدا سکه ای و از نوع برنج بود که روی آن خط مربوط اتوبوس نوشته شده بود. مردم گاهی از این سکه ها برای خرید هم استفاده می کردند. بعدها بلیت کاغذی چاپ شد. قیمت، تاریخ چاپ بلیط، شماره خط و سایر مشخصات بر روی آن درج می شد. هر خط ۳ عضو ثابت داشت. راننده، بلیت فروش و شاگرد شوفر. بلیت فروش معمولا در عقب اتوبوس می نشست و گاهی هم دستگاهی مانند قرقره ماند دور گردنش بود و با چرخاندن دسته آن یک بلیت به مسافر می داد.»
نمونه ای از گواهینامه شاگرد شوفرحسینی می گوید:«شاگرد شوفری یکی از مشاغل ثابت بود . فردی که شاگرد شوفر می شد ، تصدیق رانندگی داشت و وظیفه نظم دهی به مسافران را هنگام سوارشدن و پیاده شدن در طول مسیر بر عهده داشت به همین دلیل از افراد تنومند را به کار می گرفتند. بعدها بلیت فروش کار شاگرد راننده را انجام می داد.» عمر بلیت های کاغذی در ماههای پایانی سال ۱۳۸۹ به پایان رسید و کارت های الکترونیکی برای پرداخت کرایه وارد سیستم حمل و نقل اتوبوسرانی شد.
نمونه ای از بلیت های سکه ای کد خبر 847358 برچسبها همشهری محله اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه حمل و نقل شهری