Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعدادی از کشورهای عربی همچنان صحنه تظاهرات گسترده علیه اقدام دونالد ترامپ درباره قدس هستند. آفتاب‌‌نیوز : مردم مصر در استان قاهره با برگزاری تظاهرات گسترده بار دیگر اقدام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را محکوم کردند.

ساکنان قاهره ضمن سر دادن شعارهایی علیه آمریکا پرچم این کشور را به آتش کشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین ده‌ها کویتی و اتباع عربی مقیم این کشور روز شنبه علیه اقدام ترامپ دست به تظاهرات زده و قدس را پایتخت ابدی فلسطین دانستند.

به گزارش روزنامه القدس العربی، آن‌ها مخالفت خود را با عادی سازی روابط با اسرائیل اعلام کردند.

این تظاهرات به دعوت شاخه اخوان المسلمین در کویت و جمعیت‌های مدنی برگزار شد.

قرار است پارلمان کویت روز چهارشنبه نشستی را درباره موضوع قدس برگزار کند.

خلیل عبدالله، نماینده شیعه کویتی اعلام کرد که دولت این کشور بیش از هر زمان دیگری باید نقش خود را در سطح شورای امنیت فعال کند و به تحریک میدانی و بسیج جامعه جهانی علیه اقدام ترامپ بپردازد.

در لبنان نیز در اردوگاه عین الحلوه که محل اقامت آوارگان فلسطینی است تظاهرات گسترده‌ای برپا شد و معترضان حمایت خود را از مساله قدس اعلام کردند.

آن‌ها شعارهایی را علیه اقدام ترامپ سر دادند.

در الجزایر نیز تظاهرات گسترده‌ای در شهرهای مختلف علیه اقدام ترامپ برگزار شد این درحالی است که دولت تظاهرات را در پایتخت ممنوع کرده است.

در برخی محله‌های پایتخت الجزایر و دیگر استان‌ها تظاهرکنندگان تأکید کردند که قدس پایتخت ابدی فلسطین است و باید سفیر آمریکا از این کشور اخراج شود.

در تونس نیز همچنان تظاهرات گسترده علیه ترامپ ادامه دارد. در شهر صفاقس در مرکز تونس هزاران تن در خیابان‌های اصلی تجمع کرده و از مردم جهان عرب و اسلام خواستند از مسجد الاقصی و دیگر مقدسات مسلمانان حمایت کنند.

منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط

به گزارش خبرآنلاین «ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد کشورهای حوزه بالتیک شامل لیتوانی، لتونی و استونی که از اعضای ناتو هستند با در پیش گرفتن مواضع خصمانه باعث قطع بیشتر روابط خود با مسکو شدند.

زاخارووا در مصاحبه با خبرگزاری «نووستی» خاطرنشان کرد: «دولت‌های ویلنیوس،‌ ریگا و تالین (پایتخت سه کشور لیتوانی، لتونی و استونی) به دلیل اتخاذ خط مشی خصمانه علنی باعث قطع شدن روابطشان با روسیه در سطوح بین‌دولتی، بین سازمانی، منطقه‌ای و ناحیه‌ای شدند.»

به نقل از ایسنا زاخارووا به آنها هشدار داد که مسکو با اتخاذ تدابیر نامتقارنی به خصومت آنها پاسخ خواهد داد اما توضیح بیشتری در این مورد نداد.

او بیان کرد: «ما با تدابیر نامتقارن به اقدامات خصمانه کشورهای بالتیک، در درجه اول در حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل پاسخ خواهیم داد.»

«دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و نخست وزیر اسبق این کشور سال گذشته میلادی اعلام کرد کشورهای حوزه بالتیک به روسیه تعلق دارند و از مشاهده عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین به وحشت افتاده‌اند.

تالین و ویلنیوس هفته گذشته روسیه را به مداخله در ترافیک هوایی در منطقه متهم کردند.

ناتو نیز روز پنجشنبه مدعی شد روسیه دست به جنگ «ترکیبی» در منطقه و کلیت اروپا زده است.

روسیه در ماه فوریه «کایا کالاس»، نخست وزیر استونی و همین طور وزیر فرهنگ لیتوانی و نمایندگان پارلمان سابق لتونی را به اتهام تخریب بناهای متعلق به دوران شوروی سابق در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

حامیان این اقدام در این سه کشور مدعی شدند که این بناها یادآور دردناک دوران اشغال شدن از سوی شوروی سابق بوده و باید به منظور همبستگی نشان دادن با کی‌یف حذف شوند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903375

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به اقدام خصمانه کشورهای بالتیک برای قطع روابط
  • پیشنهاد جنجالی ایلان ماسک علیه دانشجویان معترض امریکا | نتایج نظرسنجی میلیونی‌اش را ببینید
  • آبشناس: آمریکا به دنبال آشوب در کشورهای حوزه نفوذ روسیه است
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: جنگ را متوقف کنید
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو در سرزمین‌های اشغالی
  • تظاهرات گسترده علیه نتانیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • تظاهرات گسترده علیه نتیاهو و در حمایت از توافق با مقاومت
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا