Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@21:39:50 GMT

دو اَبَرچالش شهر تهران از زبان عضو شورای شهر

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۱۷۴۸

دو اَبَرچالش شهر تهران از زبان عضو شورای شهر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان این که آمار دقیقی در رابطه با افرادی که بر اثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند نداریم، گفت: آلودگی هوا و ترافیک از حالت بحران خارج و به مرز امنیتی رسیده است و با این وضعیت کیان امنیت ملی ما را تهدید می کند.

مجید فراهانی، عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار جماران، در مورد آمارهای متفاوتی که از تعداد مرگ و میرهای آلودگی هوای تهران و آماری که خود وی ارائه داده بود، گفت: واقعیت این است که ما هنوز آمار دقیقی در این رابطه نداریم و آنچه که مسلم است هیچ کس در فاجعه بودن آن  شکی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت آلودگی هوا و ترافیک به عنوان دو ابر چالش در شهر تهران موجب خسارت های مادی، معنوی و جانی بسیار زیادی تا به حال شده است.

وی اظهار کرد: این که کمیت و آمار این معضل هر میزانی است مهم نیست، آنچه که مهم است و همه می دانند این است که آلودگی هوا و ترافیک از حالت بحران خارج و به مرز امنیتی رسیده است و با این وضعیت کیان امنیت ملی ما را تهدید می کند.

فراهانی گفت: راهکار این موضوع هم همان چیزی است که در همه جای دنیا اعمال شده است، هیچ راهکار ابتکاری وجود ندارد، همه دنیا با گسترش حمل و نقل عمومی ریل محور و از طرف دیگر با سیاست های محدود کننده ی خودرو محور و جایگزین سیاست های خودرو محور به زیست محور این معضلات شهری را حل کرده اند.  

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران همچنین اعلام کرد : ما امروز در تهران 7  خط مترو داریم که با حدود ده هزار میلیارد تومان برای خرید واگن می توان سرعت قطارها را به زیر یک دقیقه و تعداد جابجایی مسافر را از 2 میلیون نفر به ده میلیون نفر رساند .  البته خط 7 در حال حاضر تعطیل شده است و 300میلیارد تومان برای راه اندازی لازم دارد که به کمک دولت، مجلس و حاکمیت این مشکل قابل حل است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا شورای شهر به بحث تولید و سرانه خودرو در آلودگی هوا و ترافیک ورود نمی کند، گفت: تعداد سرانه تولید خودرو در تهران کمتر از استانبول است اما چرا این شهر  به اندازه تهران ترافیک ندارد. به خاطر این که امروز استفاده از خودروی شخصی در تهران ارزان است. بیش از 50 درصد از خودرو های متحرک در تهران تک سرنشین هستند. فقط حدود 500 هزار خودرو برای کار به تهران وارد و خارج می شوند که این مسئله نشانگر این است که ما نه تنها  کمکی به حمل و نقل عمومی نکرده ایم بلکه آن را تشویق کرده ایم.

فراهانی در ادامه گفت: در همه دنیا در کنار گسترش حمل و نقل عمومی با بالا بردن هزینه های استفاده از خودروی شخصی، مردم را به حمل و نقل عمومی تشویق می کنند. هزینه پارکینگ، پارک کردن کنار خیابان و... با گسترش حمل و نقل عمومی تفاوت جدی پیدا می کند.

وی افزود: باید برای استفاده از اتوبان ها و امکانات دیگر شهر تهران عوارض پرداخت شود. زمانی که حمل و نقل عمومی ارزان در دسترس باشد مردم فقط برای مسافرت  خارج از شهر از خودروی شخصی استفاده می کنند. این روشی است  همه در دنیا از آن بهره می برند.

عضو شورای شهر تهران در پایان در پاسخ به این سوال که فکر می کنید در این دوره 4 ساله چه قدر بتوانید این موضوع را تحقق بخشید، اظهار کرد: همه برنامه ریزی های ما در این دوره به این سمت است و بودجه سال 97 بر همین اساس بسته می شود. برنامه توسعه سوم شهرداری که از اوایل سال 97 شروع می شود نیز در همین راستا است.

 

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق

کیفیت هوا در کلان‌شهر تهران امروز با قرار گرفتن روی شاخص ۷۲ در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوا امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در دستگاه سنجش کیفیت هوای ایستگاه باغستان شهریار با شاخص ۱۵۹ ناسالم (قرمز)، اسلام‌شهر با شاخص ۱۱۷، رباط‌کریم با شاخص ۱۰۷ و قرچک با شاخص ۱۴۷، ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

بر این اساس سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های امام خمینی با شاخص ۵۸، پارک رازی با شاخص ۶۴، پاسداران با شاخص ۹۲، پاکدشت با شاخص ۶۴، پردیس با شاخص ۵۲، پونک با شاخص ۶۰، پیروزی منطقه ۱۳ با شاخص ۸۹، پیشوا با شاخص ۶۶، تهران پارک شکوفه با شاخص ۹۵، دانشگاه تهران با شاخص ۷۰، دماوند با شاخص ۷۰، ژئوفیزیک با شاخص ۷۴، ستاد بحران منطقه هفت با شاخص ۶۱، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

همچنین ایستگاه‌های سلامت با شاخص ۹۷، شادآباد منطقه ۱۸ با شاخص ۷۶، شریف منطقه دو با شاخص ۹۵، شهرری منطقه ۲۰ با شاخص ۹۲، شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۷۷، شهرداری منطقه ۲۱ با شاخص ۹۸، شهرداری منطقه ۲۲ با شاخص ۶۶، شهریار با شاخص ۷۱، علم و صنعت با شاخص ۷۸، فرمانداری شهرری با شاخص ۸۹، قدس با شاخص ۵۱، لواسانات با شاخص ۶۲، مسعودیه منطقه ۱۵ با شاخص ۵۸، ملارد با شاخص ۸۰، منطقه ۱۵ با شاخص ۸۶، میدان فتح منطقه ۹ با شاخص ۹۳، ورامین با شاخص ۵۵ و وردآورد منطقه ۲۲ با شاخص ۵۹ در موقعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های آتی‌ساز با شاخص ۳۲، اتوبان محلاتی منطقه ۱۴ با شاخص ۴۱، چشمه با شاخص ۴۹، دانشگاه شهید بهشتی با شاخص ۴۴، سرخه‌حصار با شاخص ۳۰، شهرداری منطقه دو با شاخص ۴۵، در موقعیت هوای پاک (سبز) ثبت شدند.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

کد خبر 748588

دیگر خبرها

  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • خبر جدید درباره لایحه عفاف و حجاب از زبان رئیس کمیسیون ویژه
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران