Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکایی‌ها برای نرمالیزه کردن رفتار ایران نقشه راهی را طراحی کرده بودند که منتهی به برجام‌های سریالی بود تا ایران به نقطه‌ای ماقبل از پیروزی انقلاب برگردد.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک، در خصوص اظهارات اخیر مقامات اروپایی، گفت: به طور کلی آمریکایی‌ها برای نرمالیزه کردن رفتار ایران نقشه راهی را طراحی کرده بودند که منتهی به برجام‌های سریالی بود تا ایران در یک ترمیدور سیاسی و رفتاری به نقطه‌ای ماقبل از پیروزی انقلاب اسلامی برگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این نقشه راه که محصول لابی‌های ایران و آمریکا بود هفت برجام سریالی را در خود جای داده بود، افزود: این برجام‌ها از نقطه صنعت هسته‌ای آغاز و به روابط ایران و آمریکا منتهی می‌شد.

سراج ادامه داد: دولت اوباما در فرصت پیش آمده مرحله اول این برجام را پیش برد و مرحله بعدی باید توسط دولت‌های بعد طی می‌شد که با انتخاب ترامپ به قدری آشفتگی بین آن‌ها به وجود آمد و سعی کردند از ترامپ یک حالت ترس آور ایجاد کنند و نقش پیش برندگی را به فرانسه و انگلیس بدهند.

کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: پس از سپری شدن چند ماه از ریاست جمهوری ترامپ اوضاع مساعدتر شد و اجرای بخش سخت گیرانه یعنی تشدید تحریم‌ها و ایجاد تحریم‌های جدید به عهده ترامپ گذاشته شد و بخش ادامه روند مذاکره به فرانسه و انگلیس و اتحادیه اروپا واگذار شد.

وی تصریح کرد: هم زمان با تغییر ریل غرب گرایان در داخل نیز به ویژه در بخش حوزه‌های رسانه‌ای عده‌ای در حال مدیریت ادراک جامعه برای تطهیر اروپا هستند.

سراج گفت: در این مرحله موضوع به فرانسه محول شد تا این کشور بتواند پیرامون مسائل دفاعی جمهوری اسلامی وارد مذاکره شود البته با این توجیه که ما پیرامون مسائل موشکی و دفاعی مذاکره نمی‌کنیم بلکه تنها قصد گفتگو در این حوزه را داریم.

منبع: دانشجو

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفاع دیدنی کارشناس مراکشی از حمله ایران به اسرائیل

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 «چنان ناتوان و غرق در ذلتید که مجبورید حمله ایران را نمایشی توصیف کنید. اگر نمایشی بود چرا با اسرائیل در هدف قرار دادن پهپادهای ایرانی همکاری کردید؟ شما در فکرتان هم نمی‌توانید آنچه ایران انجام داد را اجرا کنید. با تهمت هایی که به ایران می‌زنید مجانی به اسرائیل خدمت می‌کنید...» این بخشی از اظهارات کارشناس مراکشی درباره حمله موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل در واکنش به حمله به کنسول گری ایران در سوریه بود. حرف‌های این کارشناس مراکشی که در یکی از برنامه‌های مراکش بیان شد را با زیرنویس فارسی می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • دفاع دیدنی کارشناس مراکشی از حمله ایران به اسرائیل
  • پیگیری مسائل اساسی لرستان با مشارکت اساتید حوزه و دانشگاه
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • ارایه خدمات رایگان تخصصی سلامت روان در البرز
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • سهم «اوج» و «سراج» در لایحه بودجه ۱۴۰۳ چقدر است؟
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • بیان ساده مفاهیم قرآن از نوآوری‌های برنامه «محفل» بود