Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از برطرف نشدن مشکل نقل و انتقال پول با بانک‌های اروپایی خبر داد و گفت:‌ اروپایی‌ها باید بر اساس برجام به تعهدات خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمد سعیدی در پاسخ به پرسش تسنبم مبنی بر این‌که آیا مشکلات نقل و انتقال پول در پسابرجام برطرف شده است، اظهار کرد: نقل و انتقالات بانکی یکی از مشکلاتی که پس از برجام هنوز باقی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: هنوز بین بانک‌های ایرانی و اروپایی روانسازی ایجاد نشده و دلیل آن این است که اراده قوی از سوی بانک‌های اروپایی وجود ندارد.

وی با بیان این‌که  بانک‌های ایرانی هیچ مشکلی برای همکاری با بانک‌های اروپایی ندارند، افزود:  این بانک‌های اروپایی هستند که باید بر اساس تعهدات برجام خود را تنظیم کرده و مبادلات بانکی سریع‌تر با بانک‌های ایرانی فراهم کنند.

مدیرعامل کشتیرانی با بیان این‌که مبادلات بانکی انجام می شود اما نقل و انتقالات روان نبوده و در مسیرعادی خودش قرار نرفته است، اظهار کرد: امیدواریم با تعهدات کشورهای اروپایی و طرف‌های برجام داده‌اند، مسیر بانکی سریع‌تر تسهیل شده و تجار ایرانی از مشکلات موجود رها شوند.

سعیدی بدر پاسخ به این پرسش که آیا نقل و انتقالات بانکی هزینه‌بر است، گفت: الان برای کشتیرانی هزینه بر نیست، اما اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشد شرکت‌هایی که مشتری ما هستند دچار هزینه بیشتری می‌شوند.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگر تسنیم در خصوص وضعیت سایت‌های بانکرینگ کشتیرانی افزود: دو سایت بانکرینگ در قشم و بندرعباس هر کدام به ظرفیت 50 هزار تن داریم که برنامه داریم این مناطق را به هاب بانکرینگ ایران تبدیل کنیم.

وی با بیان این‌که 17 خط کشتیرانی خارجی به بنادر ایران تردد دارند، اظهار کرد: اگر بتوانیم سوخت با کیفیت، قیمت و سرویس مناسب به این خطوط ارائه دهیم قطعا جایگزین کشورهای دیگر در صنعت بانکرینگ می‌شویم.

وی همچنین از تردد 90 درصد ناوگان کشتیرانی با پرچم جمهوری اسلامی ایران در بنادر دنیا تردد می‌کنند.

انتهای پیام/

R1012188/P1010113/S7,79,81/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد

به گزارش "ورزش سه" رضا درویش که اکنون دومین فصل مدیریت خود در پرسپوليس را دنبال می‌کند، با توجه به تغییرات شکل گرفته و بحث مالکیت سرخابی‌ها، در گام اول موفق شد نظر مثبت بانک‌ها (به عنوان مالک جدید و ۸۵ درصدی سهام پرسپوليس) را جلب کرده و جا پای خود را تا پایان فصل در این تیم سفت کند.

اکنون اما گفته می‌شود طی توافق اولیه با بانک شهر به عنوان مالک بخش عمده سهام این باشگاه، رضا درویش برای فصل آتی نیز به عنوان مدیرعامل پرسپوليس کار را دنبال خواهد کرد.

درویش هفته گذشته در جلسه‌ای خصوصی با حضور علی پروین اسطوره این باشگاه و همچنین احمدی (مدیرعامل بانک شهر) توافقات نهایی برای ادامه مدیریت این باشگاه را به دست آورده است.

دیگر خبرها

  • هشت نکته درباره سخنان دوم بانکی‌پور: حواس‌تان به سفره مردم خودمان باشد
  • 8 نکته درباره سخنان دوم بانکی پور: به جای سرک کشیدن به "تختخواب" دیگران ، حواس تان به "سفره" مردم خودمان باشد
  • بیش از ۸۰ درصد نیاز ناوگان دریایی در داخل تأمین می‌شود/تمام دریانوردان ایرانی هستند
  • تقدیر مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس از مدیرعامل پست بانک ایران و مدیریت شعب استان فارس
  • سقف روزانه تراکنش های بانکی در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • پرسپولیس منتظر معرفی عضو هیئت مدیره جدید
  • مدیرعامل فصل آتی پرسپوليس مشخص شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟