Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان گفت: طی آذرماه سال جاری ۱۰ هزار و ۴۸۸ مورد ابلاغیه الکترونیکی در استان زنجان انجام شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی خسروی شامگاه شنبه در جلسه شورای قضایی استان، به ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و افزود: این سامانه پل ارتباطی بین مردم و دستگاه قضا است و رویکرد دستگاه قضایی اجرای فعالیت‌ها و اقدامات با استفاده از ابزار به‌روز و فناوری نوین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بابیان اینکه در حال حاضر رویکرد ابلاغیه‌ها از سنتی به الکترونیکی است، ادامه داد: خیلی از نارضایتی‌ها از روند ابلاغ احضاریه‌ها و احکام قضایی با اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی کاهش یافته است و روند ابلاغ‌ها در سیستم الکترونیکی بهتر و کم‌هزینه است.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان روند موجود درزمینهٔ ابلاغ های الکترونیکی در استان زنجان را روبه رشد  عنوان کرد و  گفت: طی پنج ماهه امسال وضعیت مطلوبی درزمینهٔ ابلاغ های الکترونیکی در استان وجود داشت ولی با اقدامات صورت گرفته در حال حاضر شاهد رشد سامانه ابلاغ الکترونیکی هستیم.

خسروی با بیان اینکه  طی آذرماه سال جاری ۱۰ هزار و ۴۸۸  موردابلاغیه الکترونیکی  در استان زنجان انجام شده است، گفت: خوشبختانه با اجرای سامانه ابلاغ الکترونیکی دیگر مشکلات موجود در زمینه ابلاغیه‌های سنتی از بین رفته و روند کارها سریع پیش می‌رود. 

معاون برنامه‌ریزی دادگستری کل استان زنجان یاد آور شد: ابلاغیه الکترونیکی و عضویت در سامانه ثنا باعث صرفه‌جویی در وقت و هزینه می‌شود و ارائه خدمات الکترونیک قضایی، از طرح‌های مهم دستگاه قضایی است که موردتوجه مدیران عالی دستگاه قضایی است.

خسروی به روند اجرای سامانه ابلاغ الکترونیکی و ثنا اشاره کرد و افزود: طبق آئین‌نامه اجرایی، متهم، خوانده، وثیقه گذار، کفیل، شاهد و داور موظف هستند، نسبت به ثبت‌نام در سامانه "ثنا"اقدام کرده و حساب کاربری دریافت کنند.

وی افزود: در استان زنجان ابلاغیه الکترونیکی طی آذرماه امسال ۳۶ درصد بوده و دادستانی عمومی زنجان با ۴۷ درصد بیشترین ابلاغیه  و سجاسرود با ۱۶ درصد کمترین میزان ابلاغیه را داشته است.

معاون برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان از رسیدگی به ۱۴۰ هزار پرونده قضایی در استان طی سال گذشته خبرداد و گفت: نتیجه رسیدگی به این پرونده‌ها ۸۴۰ هزار برگ ابلاغیه و احضاریه صادرشده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۲۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل امور اقتصاد و دارایی لرستان گفت: ۳۲ درصد از مجوزهای قدیمی کاغذی استان با کمک دستگاه‌ها تبدیل به مجوز الکترونیکی شده‌اند.

علی محمدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فعالان اقتصادی لرستان که جواز کسب یا هرگونه مدرک قدیمی و کاغذی دارند تا ۲۶ اردیبهشت فرصت دارند آن را به الکترونیکی تبدیل کرده و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی با بیان اینکه ۶۶ هزار و ۵۲۵ مورد مجوز کاغذی در لرستان صادر شده است، خاطرنشان کرد: در صورتی‌که مجوزها الکترونیکی نشوند باطل می شوند و فرد فاقد مجوز لازم برای ادامه فعالیت شناخته می‌شود.

محمدی بیان کرد: بعد از این مهلت مجوزی قانونی است که دارای شناسه یکتا باشد و ارائه خدمات دولتی هم منوط به داشتن مجوز الکترونیکی است و هرگونه تمدید، توسعه و تبدیل مجوزها به صورت الکترونیکی خواهد بود.

او با بیان اینکه از آبان ۱۴۰۲ حدود ۲۱ هزار مجوز کسب و کار کاغذی در لرستان شناسه یکتا گرفته‌اند، افزود: کسانی که نمی‌توانند این کار را خود انجام دهند میز خدمت مرکز ملی کسب و کار در اصناف برقرار است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی لرستان ادامه داد: ۳۲ درصد مجوزهای قدیمی و کاغذی استان با کمک دستگاه‌های اجرایی که پای کار آمده‌اند به الکترونیکی تبدیل شده‌اند.

محمدی اضافه کرد: هدف از ایجاد درگاه ملی مجوزها ایجاد شرایط مساوی برای همه هموطنان و فعالان اقتصادی و حذف امضاهای طلایی است.

وی ادامه داد: شفاف سازی در انجام فرآیندها و صرفه‌جویی در زمان وهزینه‌ها ، تسهیل مدارک مورد نیاز و تسریع در صدور مجوزهای کسب و کار از دیگر مزایای این درگاه است.

این مسئول یادآور شد: صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز ها به نشانیhttp://mojavez.ir  مراجعه کنند، ضمن این که داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرآیند در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به صورت رایگان قابل انجام است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین سبد غذایی مردم با رویکردی عقلانی/ نمره ۲۰ دولتمردان در اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • ضرورت جبران تأخیر در اجرای سیاست‌های کلی تأمین اجتماعی
  • رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تأمین مالی با حضور وزیر اقتصاد
  • اتصال ۱۷ بانک به سامانه برات الکترونیکی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • تبدیل ۳۲ درصد مجوزهای کاغذی به الکترونیکی در لرستان
  • آغاز مزایده عمومی اکتشافی و معدنی سازمان صمت آذربایجان‌غربی
  • نصب سامانه ثبت تخلفات در جاده سلطانیه به همدان
  • انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان کشف شد