Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون نهضت سواد آموزی گلستان گفت: بر اساس آمار سرشماری سال ۹۵، در حال حاضر ۶۸ هزار و ۶۷۳ نفر در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در استان گلستان بی سواد مطلق هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، ستار فجوری، معاون نهضت سواد آموزی گلستان، امروز (19 آذر) در جلسه امضای تفاهم نامه همکاری با دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به اقدامات اجرا شده این معاونت در سال جاری، گفت: سهمیه امسال این معاونت در حوزه سواد آموزی 5 هزار نفر بود که تا کنون 5 هزار و 298 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی سهمیه استان در بخش تحکیم را یک هزار و 500 نفر و در بخش انتقال را دو هزار و 500 نفر برشمرد و افزود: در سال جاری یک هزار و 540 نفر در بخش تحکیم و دو هزار و 610 نفر در بخش انتقال تحت پوشش معاونت نهضت سواد آموزی قرار گرفته اند.

 

فجوری تصریح کرد: در بخش اتباع افاغنه نیز سهمیه استان 200 نفر در شهرهای گنبد و گرگان بود که 215 نفر تحت پوشش قرار گرفته است.

 

وی اظهارداشت: در راستای اقدامات صورت گرفته در سال جاری، استان گلستان رتبه اول کشوری را در تحت پوشش بردن حجم ابلاغی داشته است.

 

معاون نهضت سواد آموزی گلستان از اجرای طرح خودآموز سواد آموزی خبر داد و گفت: این طرح در کنار خانواده با کمک پدر، مادر، خواهر و برادر اجرا می شود.

 

وی با اشاره به فعالیت 8 مرکز یادگیری محلی در استان، افزود: در این مراکز مهارت آموزی، حرفه آموزی و مهارت های اساسی زندگی همچون؛ قلاب دوزی، آشپزی، بهداشت خانواده، کشاورزی و غیره آموزش داده می شود.

 

فجوری با بیان اینکه در هر مرکز بالغ بر 70 نفر سوادآموز فعالیت می کنند، اعلام کرد: تا پایان همین ماه سه مرکز یادگیری محلی دیگر در استان اضافه خواهد شد.

 

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آمار سرشماری سال 95، در حال حاضر 68 هزار و 673 نفر در گروه سنی 10 تا 49 سال در استان گلستان بی سواد مطلق هستند.

 

فجوری افزود: ریشه کنی بی سوادی در این افراد با توجه به ابلاغ سهمیه هر ساله به مرور طی چند سال انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری بین کانون های مساجد گلستان، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد پتانسیل بزرگی برای ریشه کنی بی سوادی در جامعه هستند که می توان با استفاده از این ظرفیت و اطلاع رسانی از طریق مساجد برای ریشه کنی بی سوادی اقدام کرد.

 

پایان پیام/83

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به پیشرفت ایران در قدرت دفاعی و بازدارندگی، گفت: از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، سردار سیدقاسم قریشی امروز در آیین گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی و تجلیل از مربیان بسیج استان چهارمحال و بختیاری، ضمن گرامیداشت مقام معلم و هفته عقیدتی سیاسی، اظهار داشت: پاسداران در رسالت پاسداری خود پیمانی با خدا بستند تا جان و هستی خود را در راه امنیت مردم فدا کنند.

وی با بیان اینکه الگوی ما در انقلاب اسلامی و پاسداری، حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت امیرالمؤمنین(ع) است، عنوان کرد: برای همین است که پاسداری از انقلاب و اسلام، مقدس است.

جانشین ریاست سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف از جمله قدرت دفاعی و بازدارندگی، پزشکی، علم و فناوری، پیشرفت بسیاری داشته است، گفت: به خاطر توان دفاعی مادی و معنوی به سپاه و بسیج و نیروهای مسلح ایران باید افتخار کرد.

وی ادامه داد: در توان دفاعی و تسلیحات نظامی، از وابستگی مطلقی که قبل انقلاب وجود داشت اکنون به جایی رسیده‌ایم که ما را تحریم می‌کنند تا به کشورهای دیگر موشک و پهپاد نفروشیم.

قریشی خاطرنشان کرد: اعتقاد و معنویت عامل مهمی در توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • چرا بعد از رابطه جنسی غمگین می شوم و گریه می کنم؟
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • از وابستگی مطلق دفاعی به توان دفاعی و بازدارندگی رسیدیم
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)