Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان،  مسئول اجرایی کانون حضرت آیت الله صائنی (ره) زنجان از انتشار جلد دوم کتاب "شرح زیارت جامعه کبیره" حاوی بیانات حکیم متاله عالم ربانی آیت الله محمداسماعیل صائنی  در زنجان خبر داد و گفت:گردآورندگان و ویراستار همواره سعی وافر مبذول داشته اند که در ارائه بیانات ایشان به صورت متون فارسی، امانت داری معنوی و نگارشی تحقق یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذکراله خوئینی با بیان اینکه نگارش متن سخنرانی های مربوط به بحث زیارت جامعه کبیره ایشان توسط جمعی از دوستان و ارادتمندان انجام یافته است، افزود: حکیم مفسر قرآن کریم مرحوم آیت الله محمد اسماعیل صائنی از علمای زنجان و در زمره یکی از شاگردان ممتاز مرحوم علامه محمدحسین طباطبایی است که در طول حیات با برکت خود در سخنرانی های مدون دینی و اجتماعی داشته است.

وی اظهار داشت: گردآورندگان و ویراستار همواره سعی وافر مبذول داشته اند که در ارایه بیانات ایشان به صورت متون فارسی، امانت داری معنوی و نگارشی تحقق یابد.

مسئول اجرایی کانون حضرت آیت الله صائنی (ره) زنجان با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) مرکز شناسایی خصوصیّت امامان به حقّ است، تصریح کرد: :  امامانی که خداوند تعیین کرده و جانشینان به حقّ پیامبر اسلام(ص) هستند. مضامین ومطالب فوق العاده ی این زیارت شریفه مبین مکتب ولایت و امامت است؛اگر کسی این مضامین ومطالب را عمیقا" درک کند احتیاجی به براهین دیگر ندارد، زیرا در این زیارت شریفه خصوصیّات ، موقعیت ، منشاء تاثیر ونحوه ی تسلط ولایت امامان بزرگوار به خوبی بیان شده است، همچنین رابطه ی مقام ربوبیت حضرت پروردگاربا رسول الله (ص) و ائمه ی هدی (علیهم السلام) در این زیارت شریفه با بیانی ساده توضیح داده است ،امام هادی(ع) برای شناسایی موقعّیت تکوینی ائمه(علیهم السلام) این زیارت شریفه را به موسی‌ بن ‌عبدالله نخعی القا کرده است.

وی با اشاره به درونمایه عرفانی و غنی آثار آیت‎الله صائنی، افزود: مطالبی که در کتاب‎های آیت‎الله صائنی مطرح شده است، همواره در قالب مطالب علمی و عرفانی بوده، به شکلی ساده تبیین شده و پایه و اساس قرآنی و روایی دارد.  

خوئینی تأکید کرد: تمامی این مطالب با مفاهیم قرآن کریم مطابقت داشته و علم فلسفه هم آن را تأیید می ‎کند و همچنین درک آن برای عموم مردم آسان است.

 وی با اشاره به جذابیت‎های کتب این عالم دینی برای جوانان، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آثار آیت‎الله صائنی در 4 مقوله علمی، قرآنی، فلسفی و نقلی بوده و ریشه بیانات وی به صورت عمده جوان ‌پسندانه است که به طور قطع مورد استقبال جوانان قرار خواهد گرفت.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۶۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، در اعلامیه مطبوعاتی انتشارات بین‌الملل آکوبر که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار گرفت، عمیقاً و صادقانه ابراز تأسف شده است.

در بیانیه این انتشارات آمده است: دلیل نگارش این نامه ابراز تأسف صادقانه و عمیق در مورد مناقشه اخیر ایجادشده در رابطه با روایتی از آیت‌الله روح‌الله خمینی در یکی از کتاب‌های منتشرشده توسط ما می‌باشد. ما متوجه شدیم که عنوان استفاده‌شده برای ایشان نه‌تنها نادرست، بلکه عمیقاً برای بسیاری از افراد و جوامع توهین‌آمیز می‌باشد.

این انتشارات که بعد از این اقدام با موجی از اعتراضات اجتماعی در هند و دیگر کشورها مواجه شده است، تأکید کرد: ما به سنگینی اشتباه خود معترف بوده و اعتقاد داریم که چنین توصیفات نادرستی نه‌تنها باعث خدشه‌دار شدن حقیقت و عدالت می‌گردند، بلکه به کلیشه‌های آسیب‌زننده نیز دامن می‌زنند. ما اهمیت اصلاح سریع و صریح این اشتباه را درک می‌نماییم.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: صمیمانه‌ترین عذرخواهی را نسبت به تمامی افرادی که تحت‌تأثیر این غفلت قرار گرفته‌اند، ابراز می‌نماییم. قصد ما هرگز نشر اطلاعات غلط و کمک به ترویج روایت‌های زیان‌آور نبوده است.

این ناشر تأکید کرد که در واکنش به این اقدام، در حال اتخاذ اقدامات فوری جهت اصلاح این وضعیت است و افزود: ما به بازبینی و بررسی محتوای خود جهت حصول اطمینان از دقت، رعایت انصاف و حساسیت در بازنمایی‌های‌مان، متعهد می‌باشیم، علاوه بر این، ما یک تصحیح و عذرخواهی رسمی در کتاب‌های آتی و سکوهای برخط خودمان صادر خواهیم کرد.

کد خبر: 1228911 برچسب‌ها اخبار روز

دیگر خبرها

  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • جواد افهمی با یک رمان در محور مقاومت به نمایشگاه می‌آید
  • انتشار اسناد ساواک درباره بازرسی از همسر سیدمصطفی خمینی
  • ۱۴۰ نیروی فنی جذب هنرستان‌های زنجان می‌شوند
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود