Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:مدیرکل حوزه هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: بدون شک توجه به نخبگان نوجوان و جوان قرآنی از اصول راهبردی مسابقات مدهامتان است که در بهبود شرایط قرآنی کشور نقش بسزایی دارد.

مجتبی میرزائی نسب مدیرکل حوزه هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد گفت:مسابقات قرآنی مدهامتان از ابتدا با هدف کمک به بهبود شرایط قرآنی کشور طراحی و برنامه ریزی شد، مدهامتان با هدف شناسایی استعدادهای قرآنی که در اقصی نقاط کشور و با محوریت مساجدفعالیت می کنند پا به عرصع گذاشت تا با معرفی جوانان و نوجوانان قرآنی معارف قرآن را در بطن جامعه و خانواده جاری نماید و از این طریق به بهبود شرایط قرآنی کشور کمک نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین اقشار جامعه که می توانند در روند بهبود شرایط قرآنی جامعه مفید باشند نوجوانان و جوانان هستند که با حضور خود در خانواده، مدارس، و مساجد می توانند بن مایه های قرآنی خود را تقویت نوده و همراه با رشد جسمی و بدنی خود رشد معنوی و روحانی خود را مدنظر قرار داده و در راه تقویت جامعه قرآنی گام بردارند.

 

میرزائی نسب ادامه داد: بدون شک توجه به نخبگان نوجوان و جوان قرآنی از اصول راهبردی مسابقات مدهامتان است که در بهبود شرایط قرآنی کشور نقش بسزایی دارد، از آنجایی که بسیاری از نوجوانان و جوانان علاقمند به مسابقات قرآنی نمی توانند در رقابتهایی مانند مسابقات اوقاف شرکت نمایند با شرکت در مسابقات مدهامتان نخبگان قرآنی حتی در روستاهای کشور شناساسی شده و به سطوح بالاتر راه پیدا می کنند.

 

مدیرکل حوره هنری ستاد عالی کانون های مساجد کشور با اشاره به اینکه مساجد به لحاظ مکان که همانا خانه خداوند است و از طرفی ترکیب خوب فرهنگی در خود جای داده می تواند در جذب نوجوانان و جوانان بسیار تاثیرگذار باشد، گفت:امام جماعت مسجد، مدیرکانون فرهنگی هنری و مسئول پایگاه بسیج، هیئت امناء و حتی خادم مسجد در کنار هم می توانند بستر مناسبی را در جهت انجام فعالیت های قرآنی برای نوجوانان و جوانان ایجاد کنند.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق بارز عمران و آبادانی مساجد حضور نوجوانان و جوانان و انجام فعالیت های قرآنی می باشد، ادامه داد: برگزاری دوره های آموزشی، برگزاری مسابقات قرآنی در قالب های رقابت سالم، طراحی و اجرای برنامه های کاربردی قرآنی، حمایت از برنامه ها و طرح هیی که نوجوانان و جوانان به امام جماعت مسجد ارائه می کنند از جمله مواردی است که کمک می کند تا مساجد جوانان و نوجوانان را به انجام فعالیت های قرآنی تشویق کند.

 

میرزائی نسب افزود:مساجد و فعالیت های قرآنی از جمله مواردی است که محوریت اصلی آن مردم هستند و حمایت های دولت فقط می تواند به عنوان نقطه شروع اولیه جهت حرکت فعالیت های مسجد باشد که در حال حاضر همین روند وجود دارد، اگر حرکت مساجد و انجام فعالیت های قرآنی به طور کامل به حمایت های دولت وابسته باشد طبیعی است که در همه فرازو نشیبهایی که به وجود می اید تحت الشعاع قرار گرفته و اتفاقات جریان ساز رقم نخواهد خورد.

 

مدیرکل حوزه هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد ادامه داد: انجام فعالیت های قرآنی و هدایت برنامه های مساجد توسط مردم می تواند روند اتفاقات دینی، فرهنگی و قرآنی که توسط مساجد رقم می خورد جریان سازی خوبی ایجاد و رشد دهد، دولتها هم می توانند موانع موجود در این حرکت را رفع نموده و حرکت در این بخش را تسهیل نمایند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۵۹۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما به نقل از فدراسیون تیراندازی، فینال مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه آقایان جمعه، ۷ اردیبهشت در سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد و در پایان نفرات برتر در سه رده سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان معرفی شدند.   نتایج مرحله نخست مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان به شرح زیر است: ۱- محمدرضا احمدی از بوشهر ۲- محمدمهدی چوبین از قم ۳- حسین گوهری از تهران   مراسم اهدای مدال با حضور کبری غیاثی نایب رئیس بانوان، علی کلاتی سرمربی تپانچه جوانان و نوجوانان، علی گداری سرپرست برگزاری مسابقات، یاسر خلیل‌نژاد سرپرست کمیته آموزش، محمد مهدیان انفورماتیک، علی گل‌محمدی مسئول کمیته سلاح و مهمات، علی کاظمی، مسعودکلهری، محمود افضلی، حمید هدایتی، امین حق‌نیا و سیده شیما محمدی اعضای تیم داوری در سالن فینال سایت تیراندازی مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • مسابقات آزاد تپانچه نوجوانان؛ احمدی مقام نخست را کسب کرد
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان