Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- وزارتخارجه عراق در واکنش به رد پیشنهاد بغداد برای اتخاذ تدابیر دیپلماتیک و اقتصادی جمعی از سوی اتحادیه عرب در برابر اقدام آمریکا در خصوص قدس اشغالی ابراز تاسف کرد و موضعگیری این اتحادیه را ضعیف و غیرموثر خواند.

به نوشته روز یکشنبه پایگاه خبری السومریه نیوز، 'احمد محجوب' سخنگوی این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد : ' ابراهیم الجعفری' وزیر خارجه عراق نسبت به بیانیه پایانی که به دنبال نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب صادر شد، اعلام تحفظ کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود : در این بیانیه پیشنهاد عراق در خصوص اتخاذ اقدامات دیپلماتیک و اقتصادی جمعی برای حفظ حقوق ملت فلسطین و دفاع از قدس به عنوان پایتخت آن، رد شده است.
طبق این گزارش، وزیر خارجه عراق با ابراز تاسف نسبت به رد پیشنهاد عراق ، موضعگیری عربی را بسیار ضعیف و در سطح مطلوب و متناسب با حجم تهدیدی که شهر قدس اشغالی با آن مواجه است، ندانست.
«جبران باسیل» وزیرامورخارجه لبنان نیز در این نشست برای مقابله با اقدام « دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی خواستار اقدامات باز دارنده سیاسی و دیپلماتیک علیه آمریکا و تحریم اقتصادی و مالی آن شد.
نشست فوری وزرای خارجه اتحادیه عرب روز گذشته (شنبه) در واکنش به تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس و به رسمیت شناختن آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی تشکیل شد.
بیانیه پایانی اتحادیه عرب به این محدود شد که این اقدام آمریکا را باطل و نقض قوانین بین المللی خواند که به روند تشکیل دو دولت فلسطینی و اسرائیلی صدمه می زند و خشونت را گسترش می دهد و از واشنگتن خواستند که هر چه سریعتر این تصمیم خود را لغو کند.
خاورم**9366** 1064
مترجم:صغری رحیمی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بود | به انتخابات آمریکا نزدیک شویم ارز صعودی می‌شود
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام