Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@08:22:48 GMT

سریلانکا خواستار خرید نفت ایران شد

تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۹۸۷۳۹۳

رویداد۲۴-سفیر سریلانکا در ایران، با اشاره به تمایل کشورش برای توسعه همکاری‎های تجاری با ایران گفت: ما علاقه‎مند به خرید فرآورده‎های نفتی، از ایران هستیم. شریف انیس در باره برنامه‌های دولت متبوعش برای همکاری‌های تجاری و اقتصادی با ایران در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: ایران و سریلانکا، تجربه طولانی همکاری‌های سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با یکدیگر دارند و تلاش داریم همکاری‎ خود را با ایران در سه محور پیش ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، توسعه مبادلات تجاری دوجانبه ایران و سریلانکا را به‌عنوان محور نخست نام برد و افزود: در این زمینه، فرآورده‌های نفتی و مصالح ساختمانی ایران مدنظر ما است؛ زیرا فرصت‌های فراوانی برای صادرات این محصولات به سریلانکا وجود دارد.

سفیر سریلانکا در ایران، دومین محور همکاری ایران و سریلانکا را گردشگری و توریسم عنوان کرد و افزود: سومین محور همکاری ما با ایران، بحث توسعه سرمایه‌گذاری‎های مستقیم در دو کشور است.

شریف انیس، به عملیات نجات پنج ماهیگیر سریلانکایی ازسوی نفتکش ایرانی Stream اشاره کرد و با بیان این که این عملیات پنج ساعت طول کشید، افزود: نکته مهم اینجا است که این عملیات نجات توسط یک کشتی غول‎پیکر تجاری صورت گرفته و صرف چنین زمانی برای نجات پنج ماهیگیر، نشان‌دهنده وجهه بشردوستانه این عملیات است. من معتقدم که شرکت ملی نفتکش ایران و دریانوردان کشتی نفتکش Stream کار بسیار مهمی انجام داده اند و از این بابت سریلانکا از مدیران این شرکت و دریانوردان این کشتی سپاسگزارند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آقای رئیسی و رانیل ویکرماسینگه، رؤسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری امضا کردند.

این اسناد همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکار‌ی‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» است.

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • آقای رئیسی! فقط ٥٠٠ میلیون دلار؟!
  • سفر به قلب سریلانکا
  • امضای ۵ سند همکاری بین ایران و سریلانکا
  • سفر هیات تجاری و‌ اقتصادی تاجیکستان به بندر چابهار
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • به دنبال گسترش روابط اقتصادی و تجاری با چین هستیم
  • هدفگذاری تهران_اسلام آباد برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری 
  • مقابله با فضای رسانه‌ای علیه ایران از اهداف اجلاس اتاق‌های بازرگانی مجمع همکاری آسیا
  • خیز ایران و پاکستان برای رشد ۵ برابری تبادلات تجاری