Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیردریادار «حبیبب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره اهمیت جهانی دریا عنوان کرد: ایجاد یک سیستم پیوسته تحرک که درخدمت جهانی قرارمی گیرد، دسترسی بلاواسطه به همه ی خشکی های مجاوربا دریا، تاثیرگذاری بلاواسطه جهانی از طریق دریا،فرصتی برای پیشرفت، توسعه پایدار و افزایش ثروت ملی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص تعریف اقتصاد آبی بیان کرد: اقتصادآبی اقتصادی مبتنی برظرفیت های اقیانوس است که اهداف آن بهبود زندگی انسان و برابری اجتماعی همزمان با کاهش معنی دار مخاطرات محیطی و کم یابی زیستی می باشد.

سیاری گفت:استفاده از دریا ابعادمختلفی دارد که میزان بهره گیری از آن به جغرافیا، سیاست دولت مردان، ویژگی مردم، گستردگی سواحل و کیفیت آنها مرتبط است.

وی افزود: ایجادمزارع دریایی، استفاده از انرژی دریا و استفاده از ظرفیت‌های حمل ونقل دریایی از اهمیت های اقتصاد دریا که توسعه ملی رابه همراه دارد، است.

معاون هماهنگ کننده ارتش درخصوص موقعیت ژئوپلیتیکی ایران اظهارکرد: فقط هفت درصد از صادرات و واردات کشور از شصت وسه درصد مرزهای زمینی انجام می شود وحدود نود وسه درصد از صادرات وهشت وسه درصد واردات کشور به ویژه تمام صادرات نفت از طریق مرز های دریایی انجام می شود.

سیاری در خصوص منطقه خلیج فارس گفت: انبار انرژی جهان درمنطقه خلیج فارس قرار دارد و روزانه 17میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز، 10 میلیون بشکه ازتنگه مالاکا وحدود3 میلیون بشکه از تنگه باب المندب وکانال سوئز عبور می کند.

وی همچنین سرمایه  گذاری درخارج، الحاق منابع، سرمایه گذاری خارجی وافزایش نیروی کار را از راه های افزایش منابع دانست.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۷۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی از میان متقاضیان واجد شرایط، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-‌‏۱۴۰۳ دانشجوی دکتری (‏phD‏) به شیوه پژوهش محوری دانشجو می‌پذیرد. ‏ 

رشته های مورد نظر جذب دانشجو در پژوهشگاه اقیانوس شناسی  «سنجش از دور و سامانه اطلاعات جغرافیایی‏»،‌ «علوم زمین گرایش رسوب شناسی‏»، «هواشناسی‏»، «زیست شناسی دریا گرایش بوم شناسی دریا‏»، «مهندسی عمران گرایش مهندسـی سـواحل، بنـادر و سازه‌های دریایی»، «علوم و مهندسی محیط زیست‏» هستند.
 
مهلت انتخاب رشته تا ۱۲ اردیبهشت 1403 است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فراخوان جذب دانشجوی دکتری در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛
  • نخستین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس‌شناسی
  • اولین مرکز رشد حوزه تخصصی دریایی راه‌اندازی می‌شود/ بررسی ۴۲ پارامتر در اطلس اقیانوس شناسی
  • (تصاویر) شگفت‌انگیزترین اکتشافات در دل دریاها؛ از خوک باربی تا مارماهی کور ژلاتینی
  • استخراج ۱۸۳ هزار بشکه نفت در بهمئی/ سد آبریز آرزویی بر دل مردم
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • توانایی ایران در وصل شدن گذر جنوب شرق به اروپای شرقی
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد