Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو با تاکید براینکه مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید از یارانه دیگران کم کنید و به آنها بدهید، گفت: پریشب شاهد بودم ۳۵ چادر مردم زلزله‌زده زیر برف و بوران تخریب شد و باد چادر مردم را برد و این در حالی بود که مسوول دولتی یعنی رئیس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که تلفن خود را جواب نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی که به بررسی طرحی به منظور حذف بخشی از یارانه‌بگیران جهت تخصیص به مناطق زلزله‌زده اختصاص داشت در اخطاری با استناد به اصل ۲۰ قانون اساسی اعلام کرد: براساس این اصل حمایت قانونی از همه مردم وظیفه دولت است. در زلزله کرمانشاه مردم کشور سنگ تمام گذاشتند اما برخی مسوولان صرفا قول داده و عمل نکردند.

وی افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مرزی کشور است و اگر مشکلات این استان در قالب بودجه و نه حرف حل نشود قطعا نارضایتی‌های اجتماعی تبدیل به نارضایتی امنیتی می‌شود و من این مساله را به عنوان یک عضو کمیسیون امنیت مطرح می‌کنم.

نماینده اسلام‌آباد غرب و دالاهو خاطرنشان کرد: آقایان در دولت وظایف خود را انجام دهند چه توجیحی است که می‌خواهید با طرحی یارانه مردم را کم کنید و به زلزله‌زدگان اختصاص دهید.

وی افزود: این یک توهین به مردم کرمانشاه است مگر مردم کرمانشاه گدا هستند که می‌خواهید از یارانه دیگران کم کنید و به آنها بدهید.

او با اشاره به حضور مردم کرمانشاه در جنگ تحمیلی تاکید کرد: مردم کرمانشاه در مقابل دشمن خارجی سینه سپر کردند و اکنون نیز یک حادثه طبیعی رخ داده است. بنابر قانون اقشار محروم جامعه باید یارانه بگیرند و در حالی که دولت‌ها در گذشته در تخصیص یارانه‌ها به خوبی عمل نکردند امروز نیز شاهدیم که از چنین مسائلی حرف می‌زنند. مگر مردم کرمانشاه گدا هستند.

او با اشاره به حضور نمایندگان در مناطق زلزله‌زده خاطرنشان کرد: نمایندگان عمق فاجعه را دیده‌اند محروم‌ترین مردم جامعه یارانه‌بگیران هستند و امروز شاهدیم دولت‌ها که در گذشته وظیفه خود را در بحث یارانه‌ها به درستی انجام ندادند برای فرار از مسوولیت به یکباره از طرحی حرف می‌زنند که یارانه مردم را کم کرده و مبلغی از آن را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص دهند. مردم کرمانشاه گدا نیستند این مردم حق قانون اساسی دارند. زلزله یک بلای طبیعی است و دولت باید برای آن هزینه کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعلام کرد: آقایان آمدند، عکس گرفتند و رفتند و بنده که اینجا فریاد می‌زنم پریشب شاهد بودم ۳۵ چادر مردم زلزله‌زده زیر برف و بوران تخریب شد و باد چادر مردم را برد و این در حالی بود که مسوول دولتی یعنی رئیس بنیاد مسکن ۴۸ ساعت است که تلفن خود را جواب نمی‌دهد. رفتند و کرمانشاه را تنها گذاشتند.

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو خطاب به دیگر نمایندگان مجلس گفت: ما نمی‌خواهیم به چنین قانونی رای بدهید. ما گدا نیستیم. ما می‌خواهیم حق قانون اساسی‌مان را بگیریم. خواهش من این است که به این طرح رای ندهید.

فلاحت‌پیشه همچنین خطاب به رئیس جلسه گفت: من اخطار قانون اساسی دارم. دولت تعهد داده، رهبری زحمت کشیده و سخنگوی دولت گفته که برای حل مشکلات زلزله‌زدگان ردیف بودجه تخصیص می‌دهند. بیایید و ردیف بودجه بگذارید. آقای رئیس این طرح را از دستور خارج کنید ما یارانه نمی‌خواهیم ما حقمان را می‌خواهیم.

مسعود پزشکیان که برای ساعاتی ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در واکنش به این اخطار تاکید کرد: اکنون در حال بررسی کلیات این طرح هستیم و ان‌شاءالله زمانی که وارد جزئیات شدیم این مشکلات حل می‌شود و می‌توان در این‌باره بحث کرد.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پرداخت یارانه خرید کتاب برای کارمندان دولت
  • مردم این شهر امروز پنجاه بِدَر را جشن گرفتند/ جشنی که مدارس را هم تعطیل می‌کند!
  • پزشکیان: در درمان بیماری‌های خاص مانده‌ایم! /دولت رئیسی، قانون در مورد بیماری‌های صعب‌العلاج اجرا نمی‌کند
  • لزوم تشکیل یک نهاد برای تأیید صلاحیت سخنرانان/ چالش ارز؛ ‌ همه منتظر اقدام و عمل دولت
  • واگذاری ۱۰۴۵ قطعه زمین نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در شهر بم
  • تقدیر از اقدام برجسته بانک سپه در مدیریت یارانه پرداختی دولت در حوزه آرد و نان
  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه