Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوستان کارشناس به جای خروج از چاله بودجه ریزی فعلی و فرو افتادن در چاه بودجه ریزی عملیاتی گفتگو با مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی برای تحقق بودجه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی را بپذیرند. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو؛ حجت الاسلام علی کشوری در یادداشتی نوشت: ‌نمی‌دانم چرا برخی مسئولین - از جمله آقای عادل آذر- از ناکارآمدی تئوری‌های غربی عبرت نمی‌گیرند و همیشه محاسبات و مدل‌های نا متناسب با شرایط ایران را به عنوان راه حل مشکلات مطرح می‌کنند؛ سخنان دیشب (شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۶) جناب عادل آذر در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو ذائقه بنده را به معنای واقعی کلمه تلخ کرد -و در حالی که محاسبات و قواعد بودجه ریزی در سالهای گذشته در اختیار خودشان و دوستانشان بوده است- فرمودند که حدود ۲۰ سال است در تخصیص بیت المال مسلمین همیشه حسابرسی‌ها اختلاف فاحشی نسبت به قانون بودجه را نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



همچنین افزودند که اشکال بر می‌گردد به اینکه مدل بودجه ریزی فعلی مبتنی بر یک الگوی نظری مشخص نبوده است و تخصیص‌ها هم از مطالبات عمومی و برخی دیگر از ملاحظات تبعیت می‌کرده است و این به معنای حیف منابع بودجه است.

ترسم این است که دو دهه دیگر مسئولین بودجه کشور بروند تلویزیون و از فسادهای بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد سخن بگویند و آسیب شناسی جدیدی را درباره علل حیف و هدر بودجه مطرح کنند؛ آقایان باید مسئولیت محاسبات غلط خود در حوزه بودجه ریزی را بپذیرند و از طرح محاسبات غلط جدید پرهیز کنند. والله مردم از این همه ناکارآمدی دولت مدرن ایران خسته اند و ایران آزمایشگاه تئوری‌های غربی نیست...

در مدل بودجه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی؛ مال را به عنوان مقوم سود ارتباطی در نظر گرفته ایم که اتخاذ این مبنا ساختار جذب درآمد‌ها و هزینه کرد‌ها را تغییر می‌دهد. به عنوان مثال در بخش درآمد‌ها با تحریک سود ارتباطی ردیف‌های جدید بودجه‌ای ایجاد می‌شود؛ که نمونه‌ی کوچک آن تجمیع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در یکی از سالهای گذشته-بنابر گزارش بانک مرکزی- از محل حساب‌های قرض الحسنه است و البته بعدا ساختار جذب بودجه مبتنی بر سود ارتباطی را شرح می‌دهم. در بخش هزینه کرد‌ها هم با مبنا قرار گرفتن سود ارتباطی هزینه مدیریت و هزینه‌های ناشی از چالش روابط انسانی در بخش‌های امنیتی، اجتماعی، قضائی و... به تدریج از ردیف هزینه‌های یک حکومت کم و یا خارج می‌شود.

امیدوارم دوستان کارشناس به جای خروج از چاله بودجه ریزی فعلی و فرو افتادن در چاه بودجه ریزی عملیاتی گفتگو با مفاهیم الگوی پیشرفت اسلامی برای تحقق بودجه ریزی الگوی پیشرفت اسلامی را بپذیرند..

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است

 افشین کسالائی معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در نشستی با حضور کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، در تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور با تاکید بر تحلیل اهم شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم، برنامه‌ریزی برای توسعه را ایجاد بستری دانست که در پهنه آن توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی کشور در چارچوب‌های مبتنی بر نظریه‌های علمی و تخصصی طراحی، تدوین و اجرا شود.

وی در تبیین نقشه راه برنامه هفتم توسعه کشور به تشریح پارادایم، اصول حاکم، ویژگی‌ها، اهداف و الزامات و پیش نیاز‌های تحقق آن سخن گفت و اظهار داشت: برنامه هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است و در تدوین آن تلاش شده سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب به عنوان محور‌های اصلی برنامه در نظر گرفته شود.

کسالائی با اشاره به اهم احکام قانونی با رویکرد استانی لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: تمرکززدایی و تقویت نقش استان‌ها در این برنامه مورد تاکید ویژه قرار گرفته است.

وی رویکرد اصلی برنامه هفتم توسعه را بر اساس موضوعات کلیدی و پیشران‌های کشور با رعایت ملاحظات اسناد آمایش سرزمین، سیاست‌ها، تمرکز بر پیشران‌های توسعه، مسایل بحران‌زا و بسترساز‌ها (ابر پروژه‌ها) عنوان کرد.

تبیین چارچوب تدوین سند توسعه و برنامه‌های عملیاتی استان و تبیین و تحلیل اصلی‌ترین موضوعات و تبصره‌های قانون بدجه مرتبط با استان از دیگر مباحث مطرح شده توسط معاون امور برنامه‌های توسعه امور برنامه‌ریزی سازمان برنامه و بودجه کشور در این نشست بود که به آن پرداخته شد.

شایان ذکر است؛ این نشست با توجه به تصویب و ابلاغ قریب الوقوع برنامه هفتم توسعه و مبنای عمل قرار گرفتن در سال جاری و ضرورت تبیین مبانی و احکام آن به همت معاونت توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خطای پنالتی بر روی سردار آزمون و گلزنی پائولو دیبالا مقابل ناپولی (ناپولی 0-1 آاس رم)
  • تدوین سند هوش مصنوعی باید مبتنی‌بر تمدن نوین اسلامی باشد/ پیش بینی بودجه ۵ همتی برای هزینه در هوش مصنوعی
  • بودجه فعلی ساری جوابگوی جمعیت شناور آن نیست
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود
  • بررسی آخرین وضعیت بودجه واعتبارات وطرح‌های نیمه تمام گیلان
  • هوش مصنوعی و حجیت فتوا
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب نماز جمعه تهران: حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است/ دشمنان ما در هر نقطه جهان که هستند بدانند رژیم صهیونیستی نابود شدنی است
  • رئیس‌جمهور: تفاوت معناداری در نگاه ایران و کشورهای غربی به قاره آفریقا وجود دارد / لزوم توسعه روابط ایران و آفریقا