Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام با اشاره به محرومیت های این استان در بخش های مختلف تاکید کرد: توسعه نیافتگی در ایلام بسیار زیاد است، حوزه های فرهنگی، زیرساخت های عمومی و روستاها، بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی در این استان جای کار بسیار دارد.

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز یکشنبه در نشست پیشرفت و آبادانی روستاهای استان ایلام اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در آغاز راهش گام بلندی برای هموار کردن مسیر توسعه متوازن روستاها برداشت، در ادامه این راه پر فراز و نشیب و در دولت دوازدهم حرکت خود را شتاب بیشتری می بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: دولت دوازدهم برای محقق کردن اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال طرح های زیادی دارد، طی روزهای گذشته آئین نامه توسعه روستایی توسط دولت برای اشتغال فراگیر ابلاغ شد.
استاندار ایلام تاکید کرد: مجلس و دولت نگاه ویژه ای به عمران، آبادانی، افزایش درآمد و اشتغال در روستاها دارند که مجلس با اجازه رهبر معظم انقلاب، اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای عمران روستایی را مصوب کرد.
سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه با هزینه یک و نیم میلیارد دلاری می توان زمینه اشتغال بسیاری را برای جوانان جویای کار در مناطق مرزی، عشایری و روستایی فراهم کرد، یادآور شد: این امر زمینه ساز تحول اساسی و قابل توجهی در توسعه روستاها و در کاهش بیکاری در مناطق محروم است.
وی با تاکید بر توسعه صنایع کارگاهی در روستاها اضافه کرد: مبلغ قابل توجهی برای این موضوع اختصاص یافته که سهم استان ایلام معادل 2.49 درصد است که حدود سه هزار میلیارد ریال می شود که اگر نصف این میزان اعتبار هم اختصاص یابد رقم قابل توجهی خواهد بود.
استاندار ایلام با اشاره به محرومیت های استان ایلام در بخش های متعدد گفت: توسعه نیافتگی در استان بسیار زیاد است، مباحثی مختلفی چون امور فرهنگی، زیرساخت های عمومی و روستاها، بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی در این استان جای کار بسیار دارد.
استاندار ایلام از مشارکت بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان در بخش های مختلف استان خبر داد و گفت: بنیاد مستضعفان کار اجرایی توسعه یافتگی در بخش های مختلف در یکی از دهستان های شهرستان ملکشاهی را از صفر تا 100 به طور کامل برعهده گرفته است.
سلیمانی دشتکی در خصوص طرح های مشارکتی سپاه امیرالمومنین استان ایلام در سطح روستاهای استان گفت: اجرای این طرح ها اقدام بسیار خوبی و مناسبی برای توسعه روستاها است، تلاش خواهیم کرد تا از طریق دستگاه های اجرایی ذیربط و یا از محل کمک های فنی، اعتباری مبلغ مورد نظر را برای روستاهای در نظر گرفته شده تامین کنیم.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام نیز در این نشست گفت: سپاه اعتبارات و برنامه های خوبی را در بخش محرومیت زدایی در روستاها در سطح استان آغاز کرده است.
سردار سید صادق حسینی افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی در چهار محور اقتصاد و معیشت، سلامت، فرهنگ و عمران و زیرساخت ها در سطح دهستان های استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی تاکید کرد: در بخش زیرساخت ها سپاه امیرالمومنین استان ایلام فعالیت خود را آغاز کرده است و در این خصوص اعتباری معادل 24 میلیارد ریال اختصاص و تصویب شده که 50 درصد از این میزان آورده سهم سپاه و 50 درصد نیز سهم دولت است.
فرمانده سپاه امیرالمومنین استان ایلام اضافه کرد: در قالب این طرح با مشارکت و همراهی خود مردم پروژه ها و طرح های متعددی در دستور کار قرار می گیرد و انتظار می رود که دستگاه ها و سازمان های دولتی نیز در سطح استان همکاری مناسبی با ما داشته باشند.
خبرنگار: فرهاد فرامرزی ** انتشار دهنده: حسن کهزادیان
3032/6119

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۹۸۱۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام از پیش‌بینی هزینه ۴۰ میلیارد تومانی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ایلام، هادی کرمی اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده و احصاء آماری نیازها و مشکلات مناطق حاشیه شهر ایلام پیش‌بینی می‌شود ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام امورات عمرانی در مناطق حاشیه شهر ایلام نیاز است.

وی افزود: از این اعتبار مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال جهت جدول کشی مناطق حاشیه شهر شامل محلات آشوری، میلاد، ریزه بندی، تلاش، قائم و کارخانه نمک، و ۳۰۰ میلیارد ریال دیگر جهت آسفالت این مناطق کمتر برخوردار پیش‌بینی شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر ایلام اضافه کرد: در طرح تفصیلی جدید الحاق این مناطق به شهر ایلام انجام شده و به زودی بعد از اخذ مجوزات شهرداری از شورای شهر و تأیید فرماندار مناقصه جدول‌گذاری و آسفالت این مناطق در چند فاز در دستور کار شهرداری قرار می‌گیرد.

کرمی با اشاره به اجرای پروژه بزرگ نهضت آسفالت در شهر ایلام افزود: علاوه بر اکیپ آسفالت شهرداری، مجوزات لازم جهت اجاره اکیپ آسفالت و دستگاه آسفالت تراش به مبلغ ۸ میلیارد تومان از بخش خصوصی به شهرداری جهت اجرای نهضت آسفالت در معابر شهر ایلام داده شده است.

وی گفت: وظیفه شهرداری و شورای شهر خدمتگزاری به شهروندان در تمام مناطق شهر است و در این راه هیچ گونه تبعیضی وجود ندارد.

کد خبر 749796

دیگر خبرها

  • خدمت به مردم ادامه راه شهدا است
  • بازدید ۴۰ هزار نفر از مراکز صنعتی ایلام
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها محقق شد
  • شوراها رابط بین نظام، مردم و حاکمیت هستند
  • امنیت و اقتدار کشور مرهون خون پاک شهدا است
  • بهره‌برداری از سامانه گرمسیری ۹۰ هزار تن به محصولات زارعی استان اضافه می‌کند
  • انعقاد قرارداد برای حفر ۱۹ حلقه چاه در میدان نفتی چنگوله
  • پیش‌بینی هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی جهت توسعه مناطق حاشیه شهر
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود